פונדקאות בקולומביה – המדינה שמקדמת זכויות להט”בים

מדינות מערביות רבות עדיין מפלות בזכויותיהם של חברי הקהילה הלהט”בית, לרבות שלילת האפשרות החוקית של זוגות חד מיניים להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. גם בישראל, החוק אינו מאפשר זאת. מדינת קולומביה שבדרום אמריקה בולטת בקדמתה ובנאורות שלה ומאפשרת להם לבצע הליך פונדקאות בגבולותיה. מרכזי פריון מתקדמים ורופאים בכירים ומיומנים הם רק חלק מהסיבות – למה כדאי לבצע הליך פונדקאות דווקא בקולומביה 

על אף הנאורות והמערביות המזוהה עם מדינת ישראל, חברי הקהילה הלהט”בית עדיין לא זוכים כאן ליחס שיווני ולזכויות שוות לחברים ההטרוסקסואליים. במיוחד כשמדובר בשאיפה הכה טבעית ובסיסית של זוגות חד מיניים להביא ילד לעולם ולהפוך למשפחה, הם נתקלים במחסום החוק הישראלי, שאינו מאפשר להם לבצע הליך פונדקאות בארץ.

במובן זה, למרבה הצער, ישראל לא לבד. מדינות רבות בעולם טרם התקדמו, ורוב היעדים בהם תהליכי הפונדקאות הם פופולריים וזמינים לזוגות הטרוסקסואליים, עדיין לא מאפשרים לזוגות גברים חד מיניים או לגברים יחידים, לעבור שם תהליך פונדקאות. 

אנשים שחוו יציאה מהארון בחייהם, התמודדו ועודם מתמודדים עם קשיים רבים בעיקר מבחינה חברתית, אך המחסום הזה, המונע מהם להפוך למשפחה – צורך כה בסיסי ולגיטימי לכאורה, עשוי להיות הקשה מכולם.

קולומביה – מעניקה זכויות יוצאות דופן לגייז

מדינת קולומביה השוכנת בדרום אמריקה, מפתיעה לטובה ביחס השיוויוני שלה להומוסקסואלים, ובמיוחד כשמדובר בשאיפתם להביא ילד לעולם בהליך פונדקאות.

בשנת 1991, הוסף סעיף 43 לחוקה הלאומית של קולומביה, שקבע כי לנשים ולגברים יש זכויות והזדמנויות שוות בפני החוק, ואינם יכולים להיחשף לכל אפליה.

בשנת 2015 , נוסף סעיף בחוקה, שקבע כי הדרת הורים חד מיניים כמאמצים פוטנציאליים, מהווה מגבלה על זכותם של ילדים להיות חלק ממשפחה ולא להיות מופרדים ממנה.

בנוסף, ב- 2016, בית המשפט החוקתי של קולומביה קבע כי הנישואין החד מיניים חוקיים וכי כל השופטים והנוטריונים יחויבו לערוך את הטקס באותם התנאים הנדרשים לזוגות הטרוסקסואליים. לפיכך, לזוגות חד מיניים יש את אותן הזכויות והחובות כמו זוגות הטרוסקסואלים או רווקים, כולל הזכות להתרבות, גם באמצעות פונדקאות כמובן.

המחיר הנגיש והרפואה המתקדמת: סיבות נוספות לבצע תהליך פונדקאות בקולומביה

עד לאחרונה, המדינה היחידה שאפשרה לזוגות גייז לבצע תהליך פונדקאות בגבולותיה היא ארה”ב. אך הקושי הגדול בביצוע ההליך במדינות אמריקה, הוא המחיר הגבוה. הליך פונדקאות שם יכול להגיע לסכומים של כ-150 אלף דולרים, שהם פי 2 או 3 ממדינות אחרות בהן מתבצעים תהליכי פונדקאות, כמו גיאורגיה ואוקראינה. 

החדשות הטובות הן שהליך פונדקאות בקולומביה הוא נמוך מזה באופן משמעותי, ונע בין 80-100 דולרים. החדשות הטובות עוד יותר: בניגוד למה שאולי חשבתם, לא תצטרכו להתפשר על שום שלב בתהליך, ובעיקר לא על רמת שירותי הפריון.

מרכזי פריון מתקדמים ביותר

למרות התדמית של קולומביה, הרפואה שם, ובמיוחד רפואת הפריון מתקדמת ביותר.

ד”ר מרטינז, רופא מומחה מחלוצי תחום הפריון, הקים בבירת קולומביה – בוגוטה, את מרכזי הפריון המתקדמים ביותר, בהם מרוכזים המומחים הגדולים במדינה, לצד המכשור הרפואי המתקדם ביותר. במרכזים אלו מוצע ליווי של כל התהליך, החל מאבחונים גנטיים דקדקניים של העוברים עוד בטרם השרשתם ברחם האם הפונדקאית ועד למעקבים קפדניים לאורך כל ההריון. כל אלו נערכים באמצעות מכשור מיוחד בטכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות לאתר פגמים ומומים בעובר ולהבטיח שהתינוק שבדרך בריא. 

בדיקות ומעקבי הריון כמו שקיפות עורפית, סקירת מערכות ועוד, מתבצעים באמצעות המכשור הרפואי המתקדם ביותר, ועל ידי רופאים ואחיות שעברו הכשרה מוקפדת, והם נחשבים לבכירים ביותר בתחום. לא פחות חשוב, כולם דוברי אנגלית, כך שתוכלו לתקשר איתם בקלות ולקבל מענה לשאלות או בקשות. 

כמו כן, המרכזים הרפואיים הללו ממוקמים במיקום מרכזי בעיר, נגיש לתחבורה ציבורית, לחנויות, בתי קפה ומסעדות. תוכלו לאתר בקרבת מקום גם מלונות מצוינים, בהם תוכלו לשהות במהלך תקופת הלידה.

מבחר רב של תורמות ביצית מאפשר לעבור את כל התהליך במקום אחד

במקרה של זוגות גברים חד מיניים או גברים יחידים המעוניינים להפוך לאבות באמצעות תהליך פונדקאות, תרומת ביצית היא עניין קריטי וחשוב מאין כמותו. למעשה, לא ניתן לבצע את התהליך בלעדיה. תשמחו לשמוע, שבנוסף למרכזי הפריון המתקדמים בקולומביה, קיים שם מבחר גדול במיוחד של תורמות ביצית. המשמעות של הדבר היא שקודם כל, תוכלו לבחור את התרומה המתאימה ביותר לטעמכם האישי, מאחר והמגוון רחב. הנשים הקולומביאניות ידועות ביופיין האקזוטי, בתווי פנים נאים ובשיער ועור חלקים ונאים מאוד. משמעות נוספת ולא פחות חשובה של האופציה לתרומת ביצית בקולומביה, היא שהדבר יאפשר לכם לבצע את כל התהליך במקום אחד. זהו עניין חשוב מאוד, שיכול לקצר את התהליך ולקדם את הצלחתו, מאחר וזה מקל מאוד על הלוגיסטיקה, כאשר ניתן לשאוב ביצית, להפרות אותה ולהחדיר אותה לרחם האם הפונדקאית – באותו המקום. 

נשים רבות בקולומביה מוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות

עוד יתרון משמעותי בביצוע הליך פונדקאות בקולומביה, הוא שקיים שם מבחר גדול של נשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות. גורם זה יכול להקל מאוד על איתור אם פונדקאית מתאימה ולקצר מאוד את התהליך. כמו כן, כאמור, הדבר יאפשר לבצע את התהליך באותו המקום, כאשר האם היא מקומית, דוברת השפה ו”מרגישה בבית”. כל אלו יקלו מאוד על התהליך ויכולים  לחסוך לכם לא מעט זמן, כסף ומשאבים. 

אם החלטתם להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות, כדאי מאוד להיוועץ עם נציגיה של סוכנות פונדקאות מנוסה, שיוכלו להדריך אתכם בשלבים השונים שתהליך הפונדקאות המורכב כרוך בהם. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...