כל הסיבות לבצע הליכי פונדקאות בקולומביה

ישנן סיבות שונות להעדפת ביצוע הליכי פונדקאות בחו”ל על פני ביצועו בישראל, לרבות קוצר בזמן, תקציב מוגבל או פשוט – אי השגת האישורים הנדרשים כדי לבצעו בארץ. מה הופך את קולומביה ליעד מומלץ במיוחד עבור זוגות גייז?

בחודש האחרון, הרשת געשה עם הודעתה של מירב מיכאלי, על כך שהיא ובן זוגה ליאור שליין ביצעו הליך פונדקאות בחו”ל, וכעת אוחזים בהתרגשות בבנם – אורי.

קולות רבים נשמעו בעקבות ההודעה המסעירה, ובמיוחד היו שהזכירו לשרת התחבורה מיכאלי, שבעבר יצאה כנגד הליכי פונדקאות. אם כי, ככל הנראה גם היא הבינה שאם מבצעים את ההליך באופן מוסדר, מהימן, מקצועי ואחראי, כל הצדדים עשויים לצאת ברווח, ולפי איך שזה נראה, היא נרגשת ומאושרת לאור המהלך הדרמטי, שלדבריה החליטה להירתם אליו בעיקר למען בן זוגה, שרצה מאוד ילדים משלו. מיכאלי, בת ה-54, כמובן אינה יכולה להרות ולשאת תינוק ברחמה מפאת גילה, ולכן הבאת ילד לעולם באמצעות הליך פונדאות, היתה הדרך היחידה שתאפשר לה ולשותפה לחיים להיות הורים ביולוגיים לילד.

באילו מקרים פונדקאות בחו”ל עדיפה על פני פונדקאות בישראל?

במקרה של קוצר בזמן

הליכי פונדקאות דורשים לא מעט אורך רוח, מאחר ועוד לפני שהאם הפונדקאית התעברה, כלומר לפני תשעת חודשי ההריון, נדרשות פרוצדורות שעלולות להתארך לחודשים ארוכים. הסיבה המרכזית לעיכובים הללו טמונה במשך הזמן שלוקח לאתר אם פונדקאית. בישראל, למרבה הצער, היצע האמהות הפונדקאיות הוא דל באופן משמעותי מזה שיש במדינות אחרות כמו גיאורגיה, אוקראינה, קולומביה וארה”ב, ולכן, התהליך כאן עלול להתארך עד מאוד. כמו כן, בארץ יש להשיג היתרים ואישורים מסוימים מוועדה מיוחדת אותה הקצה משרד הבריאות לטיפול בכל תחום הפריון והפונדקאות, וגם פרק זה עלול להתעכב ולהתארך. מדובר בבירוקרטיה לא פשוטה. במקרים רבים, מפאת גיל מבוגר או מסיבות אחרות, לזוגות המחליטים להקים משפחה באמצעות הליכי פונדקאות – אין את הזמן והסבלנות הנדרשים כדי להמתין פרק זמן ממושך, כפי שנדרש בישראל. הפתרון עבור זוגות אלו הוא לפנות לביצוע הליך הפונדקאות במדינות שונות, בהן היצע הנשים המוכנות לשמש כפונדקאיות, ולעתים גם מאגר תורמות הביציות – הוא רחב יותר.

במקרה של תקציב מוגבל

כל אדם או זוג הניגשים לבצע הליכי פונדקאות, מבינים היטב שהמהלך הזה דורש השקעה של משאבים רבים, ובראשם – כסף. אין זה סוד שמדובר בהליך יקר, כאשר המחירים שלו יכולים לנוע בין 200,000 לכחצי מיליון שקלים בדרך כלל. טווח רחב לכל הדעות. המרכיב היקר והמשמעותי ביותר בתוך מחיר הפונדקאות, הוא התשלום לאם הפונדקאית, שלמעשה מגולמים בו גם שכר חודשי, וגם תגמולים נוספים בגין הסיכון הבריאותי שהיא לוקחת על עצמה, חוסר הנוחות וכו’. ככל שיוקר המחיה במדינה בה חיה האם הפונדקאית גבוה יותר, כך שכרה יתומחר בהתאם. לכן, בישראל המחיר של הליך פונדקאות הוא גבוה יותר מאשר במדינות כמו גיאורגיה ואוקראינה, שהן מדינות שגם הטיסות אליהן אינן יקרות במיוחד, מאחר והן קרובות לארץ מבחינה גיאוגרפית.

במקרה של קושי בהשגת ההיתר לבצע את ההליך בארץ (גייז)

כאמור, הבירוקרטיה בדרך לקבלת היתר ואישור לביצוע הליך פונדקאות בארץ, היא אינה פשוטה, ובמקרים רבים, זוגות אינם זוכים באישור הנכסף לצאת לדרך ולהתחיל בהליך להבאת ילד לעולם בדרך זו. עד לאחרונה, לפי החוק בישראל, לא אושרו הליכי פונדקאות לגייז ולגברים יחידים, אך גם לאנשים נוספים שלא עמדו בתנאים המחמירים שהגדירה ועדת האישורים. לאחרונה פסק בג”צ כי בקרוב יוכנס תיקון דרמטי לחוק, וזוגות חד מיניים כן יוכלו לבצע הליכי פונדקאות בארץ, אם כי היד עוד נטויה וייקח זמן עד שתהליך הזה יושלם. עבור כל אלו, לא נותר אלא לפנות לביצוע הליך פונדקאות בחו”ל, אך אפשר להתנחם שיש בכך לא מעט יתרונות נוספים.

בנוסף, חשוב לדעת שלא כל מדינה מאפשרת לזוגות להט”בים לבצע בגבולותיה הליכי פונדקאות. עד לפני כמה שנים, נהגו זוגות גייז ישראלים לבצע הליכי פונדקאות במדינות המזרח כמו נפאל, הודו ותאילנד, אך אלו סגרו לאחרונה את שעריהן בפני זרים. זוגות אלו נותרו עם האופציה של פונדקאות בארה”ב ובקנדה, שהן מדינות ראויות בהחלט מבחינת המכשור הרפואי, היצע הנשים הפונדקאיות ואפילו מאגר תורמות הביצית. עם זאת, חשוב לציין שבמדינות אלו, הליכי הפונדקאות הם היקרים ביותר, ועומדים על כ-150 אלף דולר. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את הטיסות היקרות, השהות בבתי מלון ועוד.

היעד האידיאלי לפונדקאות עבור גייז – קולומביה

בחודשים האחרונים, נפתח יעד חדש שלא נגזים אם נאמר שהוא טורף את הקלפים בכל הקשור להקמת משפחה בקרב הקהילה הלהט”בית. לא מעט זוגות חד מיניים וגברים יחידים, כבר גילו שביצוע הליכי פונדקאות בקולומביה כרוך בכל היתרונות החשובים, לרבות רפואת פריון מתקדמת, היצע רחב של תורמות ביצית ושל אמהות פונדקאיות, וכל אלו, במחירים נגישים בהרבה מאלו שמציעים בארה”ב, מאחר וקולומביה, פשוטו כמשמעו – מדינה פחות יקרה.

אם אתם מתעניינים בביצוע הליך פונדקאות במדינה הדרום אמריקאית היפיפיה, חשוב לדעת שמדובר במקום רחוק וזר, ולכן לא מומלץ להתמודד עם הפרוצדורה הזו לבדכם, אלא להיעזר בשירותיה של סוכנות פונדקאות מקצועית, ובמיוחד כזו שיש לה ניסיון ספציפי עם היעד המומלץ הזה.

בסורמום, לא די בכך שכבר נרשמו עשרות התנסויות מוצלחות שהונחו על ידי אנשי הצוות של הסוכנות, מה גם שיש בה אשת קשר קולמביאנית הנמצאת פה בארץ מטעם הסוכנות, והיא ה”אמא” שלכם לאורך כל ההליך, עד הרגע בו תנחתו בארץ עם הרך הנולד, ותהפכו למשפחה מאושרת בישראל.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...