תהליך פונדקאות – מורה נבוכים. מהם השלבים בדרך לילד משלכם? מהו סדר הפעולות הנכון?

חושבים על הליך פונדקאות?

לא יודעים מאיפה להתחיל

? רוצים לדעת מהם השלבים השונים בהליך? אנחנו בסורמוםנשמח לסייע לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו ניתן לכם את כל האינפורמציה הדרושה לכם.

בישראל כמו בשאר מדינות העולם יש לא מעט זוגות שרוצים להביא ילד לעולם אבל לא יכולים. המצב הטבעי כידוע הוא כשגבר ואישה בריאים וללא בעיות פוריות או אחרות מביאים ביחד ילד לעולם, אבל לא פעם זה פשוט לא עובד

במידה והבעיה אצל הגבר, ספירת זרע נמוכה וכדומה, אפשר לפנות לתרומת זרע, לעבור טיפולים שונים ופרוצדורות כאלו ואחרות. אבל אם הבעיה היא אצל האימא, אם היא לא יכולה לשאת הריון צריך למצוא מישהי שתסכים לשאת את העובר במקומה.

למעשה, מצבים כמו אלו שיוזכרו כאן ואחרים הם בדיוק המצבים שמובילים בסופו של דבר לפונדקאות. אין דרך אחרת וצריך רחם אחר בשביל שההיריון יתקיים ויסתיים בהצלחה, והנה כמה מקרים שבגינם זוגות ויחידים פונים להליך פונדקאות.

הפנייה להליך פונדקאות

הפנייה להליך פונדקאות מתקיימת במצבים הבאים כמו גם מצבים נוספים. אם בני הזוג הם שניהם גברים והם צריכים אישה בשביל שתוליד להם ילד, יש מצבים בהם נשים נולדות ללא רחם, ללא שחלות או ללא ביציות, יש מצבים בהם הריון יכול לסכן את חייה של האישה כמו נשים שעברו טיפולים כימותרפיים והגוף שלהן חלש במיוחד, יש מצבים בהם נשים סובלות מהפלות חוזרות, בעיות נפשיות כאלו ואחרות שלא מאפשרות להן לשאת הריון ומצבים נוספים כאמור. את כל אלו פונדקאות יכולה לפתור.

מהי פונדקאות

נחזור קצת אחורה אל מהי בכלל פונדקאות. המילה פונדקאות הגיעה מהמילה פונדק“, וכן, זהו אחסוןשל עובר עד לגדילתו ברחמה של אישה אחרת, לא זו שתהיה האימא בפועל לאחר הלידה. יש שני סוגים של פונדקאות, פונדקאות מלאה ופונדקאות חלקית.

פונדקאות מלאה היא שאין קשר ביולוגי בין האם הפונדקאית ובין העובר. במילים אחרות, היא רק תורמת את רחמה לתהליך והביצית אינה שלה אלא של האימא המיועדת או של תורמת ביצית אחרת. המצב השני הוא פונדקאות חלקית מה שאומר שהאם הפונדקאית לא רק תורמת את רחמה לתהליך אלא תורמת גם ביציות, מה שאומר שהיא האם הביולוגית של העובר. בישראל כמו גם במדינות נוספות פונדקאות חלקית אינה חוקית אלא רק פונדקאות מלאה בשל הבעיות שעלולות להיווצר במצב כזה.

יתרונות הפונדקאות על פני אימוץ

אופציה נוספת להביא ילד לעולם כשאי אפשר להביא ילד באופן טבעי היא אימוץ. אבל לפונדקאות יש כמה יתרונות על פני אימוץ, יתרונות שעשויים להיות קריטיים בפרספקטיבה של שנים. היתרון הראשון הוא מהירות ההליך. אימוץ זה תהליך שיכול לקחת שנים לעומת פונדקאות שיכולה להיות מסוכמת בתוך חודשים ספורים ולאחר ההיריון מגיח הילד לעולם.

יתרון נוסף של פונדקאות הוא הורות מהיום הראשון של הילד. באימוץ זה יכול להיות גם ילד גדול יחסית אך בפונדקאות, הילד עובר לידיהם של ההורים המיועדים מיד לאחר הלידה. יתרון נוסף ומשמעותי ביותר הוא שבפונדקאות לפחות אחד מההורים הוא הורה ביולוגי של הילד. זה יכול להיות רק באבא כי הזרע שלו ויכול להיות גם האימא אם אפשר לשאוב ממנה ביציות תקינות, מה שלא קורה באימוץ. באימוץ, שני ההורים הם בהכרח לא ההורים הביולוגיים.

סדר הפעולות בהליך פונדקאות

הליך פונדקאות הוא הליך מורכב שדורש כל הזמן מעקב אחר הדברים, בעיקר מעקב רפואי אחרי האם הפונדקאית. הליך הפונדקאות דומה בכל מקום בין אם הוא בארץ או בחול, והוא מתחיל עם איתור של אם פונדקאית מיועדת על ידי ההורים או על ידי חברה שמתמחה בכך.

לכל מדינה יש את החוקים שלה מי כן יכולה להיות אם פונדקאית ומי לא, וחשוב כמובן להקפיד על זה כדי למנוע צרות מאוחר יותר. לאחר שמוצאים את האם הפונדקאית המיועדת היא עוברת סדרת בדיקות אשר מוודאות שהיא אכן כשירה לשאת הריון, בדיקות פיזיות ובדיקת מנטליות – נפשיות. הבדיקות הנפשיות מנסות לוודא עד כמה שניתן שהאם הפונדקאית המיועדת כשירה לעמוד בהליך כזה ועוד יותר מכך, תוכל לעמוד במסירת הילד להורים המיועדים רגע אחרי הלילה עצמה.

לאחר שנמצאה אם פונדקאית בריאה פיזית ונפשית, עוברים לשלב הבא. השלב הבא הוא שלב ההפריה שמתחיל עם שאיבת ביציות מהאם המיועדת או מתורמת הביציות, והאבא נותן דגימת זרע ושניהם הולכים למעבדה. במעבדה נפגשים הזרע והביצית להפריה על מנת שייצא מהם עובר, וכשזה מצליח השלב הבא הוא החזרת העובר או העוברים לרחמה של האם הפונדקאית.

לאחר שהוחזרו העובר או העוברים לרחמה של האם הפונדקאית כל מה שנשאר הוא לחכות. האם הפונדקאית תעבור כמובן בדיקות כל מהלך ההיריון על מנת לוודא שהוא תקין, ולהורים המיועדים לא יהיה הרבה מה לעשות חוץ מלחכות. ברגע שהתינוק ייוולד הם יצטרכו להסדיר את מעמדו החוקי על מנת שהוא יוכל יהיה להיות רשום במשרד הפנים ולקבל תעודת זהות ישראלית לכל דבר ועניין.

ליווי משפטי לכל אורך הדרך

אם אתם שוקלים הליך פונדקאות, אתם צריכים להשיג לעצמכם ליווי משפטי. ליווי משפטי אמור לסייע לכם לעמוד בחוקים הספציפיים במדינת היעד בה יתבצע ההליך, למצוא את האם הפונדקאית המתאימה וכמובן, בשביל לזרז את הבירוקרטיה לאחר הלידה וקבלת האישורים הדרושים על מנת שניתן יהיה לרשום את הילד או להביא אותו לארץ במידה וההליך הוא בחול.

בשביל שהכול יעבוד כמו שצריך אתם צריכים חברה רצינית ומקצועית שתסייע לכם, חברה שתדאג להכול מאועד ת‘.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...