פונדקאות בימי קורונה – מה השתנה?

אם אתם חושבים על פונדקאות, אנחנו בסורמום נשמח לסייע לכם. המומחים שלנו יענו לכם על כל שאלה וילוו אתכם יד ביד בהליך המורכב אך המרגש הזה. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

הקורונה נחתה על כולנו בלי הודעה מוקדמת. אף אחד לא היה יכול לנחש את מה שיקרה פה כמו גם בעולם כולו, את החולים הקשים יותר והקשים פחות, את הנזקים הכלכליים, ואת הפגיעה כמעט בכל תחום שהוא. אחד מהאלמנטים הבולטים של הקורונה הוא סגירת השמים, מה שאומר חוסר היכולת לטוס לחו”ל לחופשה ולכל מטרה אחרת.

עבור מי שמתכנן להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות בחו”ל זו מכה לא קטנה בין אם הוא באמצע ההליך ובין אם בתחילתו. מה שהיה בעבר ברור כל כך, האפשרות “לדלג” בין מדינות בקלות ואפילו לא במחיר מופקע, הפך בעידן הקורונה למשהו שקשה מאוד להשיג אותו.

פונדקאות – הליך רפואי עם סיכון

 בכל הליך רפואי שהוא יש סיכון כלשהוא, והסיכון הוא בהתאם לפרמטרים שונים. פונדקאות באופן כללי הפכה להליך רפואי די שגרתי, הליך רפואי שמתבצע מאות פעמים בשנה בכל העולם והסיכונים בו קטנים מאוד. בעידן הקורונה חשוב לקחת בחשבון דבר נוסף. יש את הפונדקאית שצריכה לעבור את ההליך הזה וחשוב מאוד לשמור אותה בתנאים סטריליים כדי שהיא לא תידבק בנגיף הקורונה. צריך שההליך יתבצע בבית חולים מסודר וצריך שיהיו לה את התנאים לשמור על ההיריון בצורה טוב ובריאה. בדיוק בגלל זה צריך חברה רצינית ומקצועית שתעמוד מאחורי כל ההליך ותוודא שהוא עובר בצורה מיטבית.

קצת על פונדקאות…

המונח “פונדקאות” מגיע מהמילה “פונדק” ואכן הפונדקאית “מארחת” את ההיריון בגופה. מדובר למעשה על אישה אשר נושאת בגופה הריון עבור מישהי אחרת, הריון שבסופו לא היא זו שתהיה האמא בפועל של הילד. יש שני סוגים של פונדקאות, פונדקאות מלאה והפונדקאות חלקית.

בפונדקאות מלאה, האם הפונדקאית רק נושאת את העובר במהלך ההיריון. הביציות אינן שלה כך שאין לה שום קשר ביולוגי עם התינוק העתידי, מה שהופך את העניין לקל יותר רגשית. פונדקאות חלקית לעומת זאת זו פונדקאות בה האם הפונדקאית גם תורמת ביציות לתהליך, מה שהופך אותה בפועל לאם הביולוגית. יש עם זה לא מעט בעיות בעיקר מוסריות, ובישראל לדוגמא פונדקאות חלקית אסורה נכון להיום.

פונדקאות בארץ מול פונדקאות בחו”ל

מי שמתעתד לעבור הליך פונדקאות ומי שבוחרים להביא את ילדם בדרך זו, מתחבטים בדרך כלל בשאלה מה עדיף להם. האם עדיפה להם פונדקאות בחו”ל או האם פונדקאות בארץ היא הדבר הנכון עבורם. חשוב לזכור שיש כאלו שזו אינה התלבטות עבורם מהסיבה הפשוטה, האופציה של פונדקאות בארץ לא אפשרית מבחינת החוק. כך לדוגמא זוגות הומוסקסואליים שרוצים להביא ילד לעולם דרך פונדקאות, לא יוכלו לעשות את זה נכון להיום.

עבור אלו שיש להם את ההתלבטות הזו, הנה כמה הבדלים בין פונדקאות בארץ ובין פונדקאות בחו”ל:

  • הפונדקאית – יש הבדלים בקריטריונים לבחירת פונדקאית בין בארץ ובין בחו”ל כמו גם הבדלים נוספים. בארץ לדוגמא הפונדקאית מוגבלת ל-6 ניסיונות מה שלא כן במדינות שונות בעולם בהן ניתן לנסות הריון עם אותה פונדקאית ללא הגבלה. הבדל נוסף הוא לאום הפונדקאית. בישראל היא צריכה להיות בת אותו לאום של ההורים המיועדים מה שאומר שאם הם יהודיים היא חייבת להיות יהודייה, ובחו”ל זה לא ככה כמובן. כל אחת מכל לאום או דת יכולה לשמש אם פונדקאית עבור זוג שרוצה בכך. טווח הגיל לפונדקאות גם הוא שונה בישראל ובמדינות אחרות.
  • ההורים המיועדים – יש קריטריונים שונים להורים המיועדים על מנת שהם אכן יוכלו להיות כאלו. כך לדוגמא הגיל, בישראל הגבר יכול להיות עד גיל 60 והאישה עד גיל בישראל הזוג צריך להיות עם איזו שהיא בעיה רפואית או כל בעיית פוריות אחרת אשר מונעת מהם להיכנס להיריון ובמדינות שונות בחו”ל זה לא ככה.
  • זמנים – הזמן הוא מרכיב קריטי בהחלטה בין פונדקאות בישראל ובין פונדקאות בחו”ל. זוג שרוצה להביא ילד לעולם בדרך זו משתוקק לכך בדרך כלל זמן רב וכבר לא יכול לחכות, ובישראל ההמתנה עד לתחילת הטיפולים היא ארוכה ומתישה, כשבחו”ל היא קצרה יותר באופן משמעותי.
  • עלויות – בסופו של דבר הליך פונדקאות הוא הליך שצריך לשלם אותו, ומדובר על סכומי כסף גדולים. יש לא מעט זוגות שבוחרים ללכת על פונדקאות בחו”ל כי היא זולה יותר באופן משמעותי, מה שיכול להתבטא בעשרות אלפי שקלים ואף ביותר מכך.

הרכב ההוצאות בפונדקאות בחו”ל

פונדקאות בחו”ל תהיה אם כן בלא מעט מדינות זולה יותר מאשר בישראל. יש מרכיבים שונים לעלות הפונדקאות בחו”ל ובהם תשלום לפונדקאית על עצם ההליך מה שמהווה הוצאה גדולה. בנוסף, צריך לדאוג לה במהלך הדרך לביגוד מתאים, ללינה, אוכל, ניידות בין בתי רפואה רלוונטיים ובאופן כללי צריך לדאוג לכל צרכיה. בנוסף יש את ההוצאות על שהייה בחו”ל ויש כמובן גם את התשלום לחברה שמלווה את ההליך הזה. לכל אלו מתלוות הוצאות נוספות חלקן צפויות וחלקן בלתי צפויות.

הקורונה ששיבשה את הכול…

אז מה השתנה בגלל הקורונה? הכול. קודם כל עצם זה שתקופה ארוכה אי אפשר בכלל לנסוע לחו”ל למטרה הזו. יש גם כאלו שכבר באמצע ההליך ושהאם ה פונדקאית נושאת את ההיריון, אך הם לא יכולים להגיע למדינת היעד לשם כך.

בשביל להתגבר על בעיות שונות בתקופת הקורונה, צריך ליווי של חברה עם ניסיון עשיר, עם יכולות ועם אין סוף לקוחות מרוצים.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...