כל שעליך לדעת על מציאת חברה לפונדקאות בחו”ל

חושבים על פונדקאות? מחפשים חברה בחו”ל על מנת להתחיל את ההליך? אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

לא תמיד אפשר להביא ילד לעולם בצורה טבעית וגם לא תמיד רוצים בזה. זה יכול להיות אם יש לאמא בעיות שונות כמו מצבים בהם אין רחם, שחלות או ביציות, זה יכול להיות כי מצבה הרפואי לא מאפשר לה להסתכן ולשאת הריון, כך לדוגמא לאחר טיפולים כימותרפיים לא תמיד אפשר לשאת הריון, זה יכול להיות במצבים נפשיים שונים בהם זה יהיה מסוכן לשאת הריון, יכול להיות כשמנסים טיפולי פוריות זמן רב אך ללא הצלחה, וזה יכול להיות במצב בו יש הפלות חוזרות וצריך למצוא פתרון אחר.

אז מה הפתרון האחר? הפתרון האחר הוא פונדקאות. “שימוש” ברחם של אישה אחרת שנושאת את העוברים עד ללידה. יש פונדקאות מלאה ופונדקאות חלקית. בפונדקאות מלאה הזרע והביצית עוברים הפריה במעבדה ולאחר שיש עוברים הם מוחזרים לרחמה של האם הפונדקאית על מנת שזו תישא את ההריון.

יש גם אפשרות של פונדקאות חלקית (לא חוקית בישראל) פונדקאות בה האם הפונדקאית לא רק נותנת את הרחם שלה בשביל ההריון אלא גם תורמת את הביציות להליך. במקרה כזה לאם הפונדקאית יהיה קשר גנטי לילד.

פונדקאות באופן כללי היא גם פתרון עבור כאלו רוצים הורות משותפת. שני אנשים בדרך כלל גבר ואישה, רוצים לגדל במשותף ילד ולהתחלק באחריות שיש להם עליו. הם לא חייבים להיות בני זוג אלא רק לחתום על הסכם הורות משותפת, והם רוצים קשר גנטי לילד העתידי שלהם אך לא רוצים כניסה להריון בצורה טבעית על ידי מפגש מיני. במקרה כזה, פונדקאות תהיה הפתרון היחיד עבורם, כל אחד מהם ייתן את הזרע והביצית והם יעברו הפריה במעבדה, ולאחר מכן העוברים שנוצרו יוכנסו לרחמה של האם הפונדקאית למהלך ההריון.

גם זוגות גברים חד מיניים יכולים להיעזר בפונדקאית על מנת להביא ילד לעולם. במקרה שלהם הם יצטרכו תורמת ביציות להליך או שהם יקחו פונדקאות חלקית.

פונדקאות חוקית בישראל תחת לא מעט סעיפים נוקשים ויש כמובן גם את האפשרות שרבים בוחרים בה והיא – פונדקאות בחו”ל. אז מהם היתרונות של פונדקאות בחו”ל? איך ניתן למצוא חברה לפונדקאות בחו”ל?

יתרונות ה פונדקאות בחו”ל

  • מחיר – נתחיל מהיתרון הגדול ביותר לפונדקאות בחו”ל והוא המחיר. פונדקאות היא לא עניין זול והיא דורשת כמה מאות אלפי שקלים. בישראל היא יקרה יותר ורבים לא יכולים לעמוד בזה, ובחו”ל היא זולה יותר מה שיכול להתאים ללא מעט זוגות.
  • הגבלות על הפונדקאית – בישראל טווח הגילאים של אם פונדקאית פוטנציאלית עומד על 22 עד 38. כידוע ככל שהגיל עולה כך הסיכויים להסתבכויות ואי הצלחה עולים ובעולם ההגבלה למעלה היא עד גיל 35, מה שמעלה את סיכויי ההצלחה.
  • הקשר עם הפונדקאית מתנתק – ישראל היא מדינה קטנה ואם האם הפונדקאית מקומית, תמיד יכול להיות מצב למפגש עתידי מביך. בחו”ל, ברגע שמסיימים את הליך הפונדקאות והילד עובר לרשות הוריו המיועדים, הם לא אמורים לראות יותר את האם הפונדקאית. הסיכויים למפגש עתידי לא באמת קיימים.
  • זמן ההליך – בישראל הליך פונדקאות הרבה יותר ארוך. יש לזה סיבות שונות שאחת מהן הוא ההיצע הנמוך של נשים שמוכנות ורוצות להיות פונדקאיות, בגלל שישראל היא מדינה במצב סוציואקונומי גבוה יחסית ואין הרבה נשים כמו בחו”ל שרוצות לעשות את ההליך תמורת כסף. בנוסף, בישראל יש הליכים בירוקרטיים מתישים ועד שמגיעים לרגע המיוחל, זה יכול לקחת זמן רב.
  • שמירה של ההליך בסוד – יש זוגות שלא רוצים שיידעו על ההליך שהם עוברים. בישראל יהיה קשה מאוד לשמור על סוד כזה ובחו”ל לעומת זאת זה יותר פשוט. כך יוכלו ההורים המיועדים לשמור את העניין בסוד עד לרגע האחרון ולהגיע לארץ עם ילד לאחר סיום ההליך.
  • בישראל יש גם את הפן ההלכתי מה שמגביל את האפשרויות. כך לדוגמא בני זוג גברים לא יכולים בארץ על פי חוק לעשות שימוש בשירותי פונדקאות.

מציאת חברה לפונדקאות בחו”ל

אז איך מוצאים חברה לפונדקאות בחו”ל? מתחילים עם חברה כאן בארץ שמקשרת… אי אפשר הרי לעשות את זה לבד כי זה מורכב מאוד ודורש המון היכרות עם התחום. גם לא כדאי לפנות ישירות לחברה בחו”ל שמתמחה בזה וכדאי שיהיה חוט מקשר ישראלי. חברה ישראלית תהיה בעלת כל הקשרים הרלוונטיים על מנת לייעל את ההליך ולזרז אותו.

חברה כזו צריכה להיות קודם כל בעלת ניסיון בתחום. מה זה אומר ניסיון בתחום? כמה שנים לפחות. היא צריכה להיות עם יכולות ליצור קשר עם מרכזים רפואיים בחו”ל, היא צריכה להיות עם נציגים שם וללוות את כל התהליך, היא צריכה להיות עם רשימת נשים פונדקאיות פוטנציאליות מספקת והיא צריכה להיות עם המלצות. אל תתביישו ותבקשו את מספרי הטלפון של לקוחות העבר שלה שמוכנים לשתף. הם יוכלו לספר לכם יותר על התהליך, והם יסייעו לכם בבחירת החברה.

כדאי שתבררו טוב טוב עם מי אתם עומדים לעבוד לפני שאתם סוגרים כדי שלא תיפלו על שרלטנים אלא על חברה מקצועית אמיתית שתעשה הכול על מנת שתצליחו להביא ילד לעולם.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...