בחירת תורמת ביצית מדויקת עבורך כחלק מהליך פונדקאות

אם את מחפשת תרומת ביצית ואת רוצה לקבל את כל המידע עבורך הגעת אל המקום אנחנו. אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לך וללוות אותך בהליך הרגיש והמיוחד הזה. את מוזמנת לצור איתנו קשר!


אחת מהסיבות בגינן זוגות פונים להליך פונדקאות, היא תוצר של בעיות פריון. אותם הזוגות, מגיעים לתהליך ברוב המקרים, אחרי שורה ארוכה של ניסיונות לא מוצלחים להביא ילד לעולם הן באופן טבעי והן בטיפולי הפריה.
בחלק מאותם מקרים, הסיבה לקושי טמון בבעיית פריון של האישה ובמקרה כזה, לצד פונדקאית, יש גם צורך בבחירת תורמת ביצית.
אם גם את נמצאת בשלב הזה, בו הבנת והגעת למסקנה שהדרך היחידה שבאמצעותה תוכלו להביא ילדים לעולם, תעבור בהליך פונדקאות אשר כרוך בתרומת ביצית חשוב שתקפידי לשים דגש על כל אותם הפרמטרים אשר יאפשרו לך לבצע את הבחירה המתאימה.
כידוע, סביר להניח שהדרך שעברת עד שקיבלת את ההחלטה לעבור את התהליך הזה, הייתה דרך חתחתים לא פשוטה ומהסיבה הברורה, יש בה מצד אחד קושי רגשי מסוים ומהצד השני ציפייה ותקווה לקראת התינוק המיוחד.

האפשרויות השונות

בחירת תורמת ביצית היא למעשה קבלת החלטה חשובה לגבי המטען הגנטי של הילד העתיד שלך (ושל בן או בת זוגך, במידה ואת עוברת את התהליך כאחת מתוך זוג).
כאשר תתחילי לעשות את הבירורים הראשוניים לגבי תרומת ביצית, את עתידה לגלות כי קיימת חלוקה ל-2 מסלולים שונים –  המסלול הראשון הוא קבלת תרומה אנונימית, כאשר במקרה כזה, תוכלו לקבל מידע כללי על התורמת כמו: גובה, מבנה גוף, צבע עיניים, מוצא ולעיתים גם מידע קצת רחב יותר אשר יכלול גם תמונות ומידע קצת  יותר רחב על התורמת, כמו תחומי עניין, לימודים ואולי גם פרטים על המשפחה שלה – כאן חשוב לציין שיש מדינות אשר מעניקות מידע רחב יותר לגבי התורמות ויש כאלו אשר מעניקות מידע בסיסי יותר לגביהן.
המסלול השני, הוא מסלול לא אנונימי בו ניתן לערוך היכרות עם תורמת הביצית וקיימת אפשרות להיפגש עמה. מסלול זה לא רלוונטי עבור מי שעושה פונדקאות בארץ והוא מתקיים רק במדינות מסוימות בחו”ל.
חשוב לציין שלכל אחד מהמסלולים יש את היתרונות והחסרונות שלו, כאשר במסלול הראשון והנפוץ יותר, את ובן זוגך יכולים להיות שקטים בידיעה שתורמת הביצית לא תנסה להיכנס לחיים של הילד.
בכל מקרה, חשוב להיות מודעים ל-2 המסלולים על היתרונות והחסרונות שכל אחד טומן בחובם והתאם לבחור את המסלול המתאים ביותר – כאשר רוב הסיכויים שבסופו של הליך חשיבה תגלי שאת מעדיפה את המסלול הראשון, הנפוץ יותר.

מי יכולה להיות תורמת ביצית?

ברוב המקרים, וברוב המדינות, תרומות ביציות עוברות מיונים קפדניים במסגרתם מושם דגש על פרמטרים כמו: גילן (ברוב המקרים, בין 20 ל-30), בחלק מהמדינות רק נשים שהן כבר אימהות ביולוגיות לפחות לילד בריא אחד רשאיות להיות תורמות ביציות. מעבר לכך, המועמדת עוברת מבדק פסיכולוגי על מנת לוודא שהיא אכן מודעת לכל ההשלכות של צעד זה. מעבר לכך, המועמדת אמורה לעבור סדרה של בירורים רפואיים, על  מנת להבטיח שהיא לא סובלת ממחלה כרונית או מחלה תורשתית, שהיא איננה מכורה לסמים או לאלכוהול, שהיא בריאה מהחינה הנפשית ושאין לה מחלות מין כאלו ואחרות.
כמובן, שבכל מדינה תהליך מיון המועמדות לתרומת ביצית יהיה מעט שונה וכך גם הסטנדרטים בו הן יידרשו לעמוד בכדי להיחשב כמתאימות. מהסיבה הזאת, חשוב לבדוק את הנושא הזה, במדינה בה את מעוניינת למצוא את התורמת ולבדוק מה התהליך אותו עוברות תורמות ביציות באותה המדינה – בהתבסס על נתונים אלו, תוכלי להחליט האם לבצע את רכישת הביצית מאותה המדינה או (במידה וזה מתאפשר) תבחרי במדינה אחרת)

איך לבחור תורמת?

אז כאמור, כיום, קיימת אפשרות לעיין בסוג של קטלוגים אינטרנטיים של תורמות ביציות ולקבל פרטים רבים אודותיהן ובחלק מהמקרים גם לראות תמונות שלהן כילדות או כבוגרות.
יחד עם זאת, בחירת הביצית היא במידה רבה סוג של החלטה גורלית ולכן, חשוב לא לבסס אותה רק על נתונים חיצוניים כמו: שתהיה גבוהה, שתהיה רזה ושתהיה משכילה.
מאוד יכול להיות שכאשר תחשבי על זה לעומק, תגיעי למסקנה, שאת דווקא מחפשת תורמת עם מאפיינים ויזואליים אשר מזכירים את אלו שלך: גובה,  צבע עיניים, גוון עור וכיוצא בזה, בכדי להרגיש יותר דמיון וקרבה לילד.
מצד שני, יכול להיות שהמאפיינים הדומים דווקא יהיו פחות חשובים בעבורך ואת דווקא תעדיפי למצוא את התורמת אשר נראית לך כאטרקטיבית ביותר מתוך ההיצע – ושוב, חזרנו לנתונים, ככל שתקבלי יותר נתונים לגבי התורמת, כך הבחירה תהיה לך יותר קלה ותגרום לך להרגיש יותר שקטה (למרות, שתמיד יש תחושת מתח מסוימת בהליך שכזה).
כמובן, שכדאי לקחת את כל השיקולים הרלוונטיים בחשבון ובסופו של דבר לבחור בצורה מושכלת ונבונה את התורמת, אחרי ששקלת את כל אותם הפרמטרים אשר יכולים להוות כגורמים בעלי השפעה על הבחירה – וכמובן, בהתאם למידע אותו את מקבלת על כל מועמדת.

כאמור, הליך בחירת תרומת ביצית היא לא הליך פשוט ולצד הקושי הטכני בקבלת ההחלטה, מאוד יכול להיות שתמצאי את עצמך מתמודדת גם עם קושי רגשי. מה שחשוב הוא שתעשי את התהליך בקצב ובזמן שלך, שתנסי להבין עם עצמך ועם בן זוגך, מה חשוב לך שיהיה לתורמת – עוד לפני התחלת החיפוש בפועל.
בשלב הבא, חשוב לבצע את החיפוש בקפידה, להשקיע זמן ומחשבה, לסמן מספר תורמות אשר נראות כמתאימות ביותר מתוך היצע האפשרויות ובסופו של דבר, לבחור מתוכן את זאת שנראית לך כבחירה המושלמת.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...