כל מה שחשוב לדעת על פונדקאות ליחידים

באופן מפתיע, הוכנס לחוק בישראל תיקון לפני כשלוש שנים, הגורס כי נשים המבקשות להפוך לאמהות יחידניות באמצעות פונדקאות – מורשות לעשות כן בארץ, והן יכולות לבצע זאת בשתי דרכים עיקריות. אבל מהן האופציות העומדות לרשות הגברים שרוצים להפוך לאבות יחידנים? הקשיים, האתגרים והפתרונות – כמה פרטים חשובים על פונדקאות ליחידים

כשחושבים על הליך פונדקאות, בדרך כלל חושבים על זוגות אשר לא מצליחים או לא יכולים להביא ילד לעולם באופן טבעי. לרוב, אצל זוגות הטרוסקסואליים הדבר נובע מבעיות רפואיות הקשורות בפוריותה של האישה, שאינה מסוגלת להתעבר או להחזיק הריון תקין. אצל זוגות גברים הסיבות לפנות לפונדקאות הן ברורות כמובן.

אבל מה עם אותם אנשים יחידים, נשים או גברים, אשר מבקשים להפוך להורים יחידניים באמצעות פונדקאות?

פונדקאות ליחידים: מה מתיר החוק בישראל?

החוקים הנוגעים לפונדקאות בישראל ככלל, מאוגדים ב”חוק נשיאת עוברים” והם מורכבים ומסועפים. במקור, החוק בארץ התיר לזוגות הטרוסקסואלים בלבד לבצע הליך פונדקאות במדינת ישראל. גברים ונשים יחידים וזוגות חד מיניים נשארו בחוץ מבחינת החוק, ולא הורשו לעבור את התהליך. באופן מפתיע למדי, לפני כשלוש שנים הוכנס תיקון לחוק הפונדקאות, והוא מאפשר לנשים יחידניות שאינן יכולות להיכנס להריון וללדת, והן מבקשות להפוך לאמהות באמצעות פונדקאות – לעבור את התהליך בארץ.

דגשים חשובים: להפוך לאם יחידנית באמצעות פונדקאות

הסיבות המביאות נשים לפנות לתהליך פונדקאות הן מגוונות, ויש להבחין ביניהן, על מנת להתכונן כראוי להליך המורכב, ולדעת מה הוא דורש ספציפית עבורך.

האופציות העומדות לרשות נשים המבקשות להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית משתנות בהתאם לבעיות ולצרכים האישיים של כל אישה. הנה כמה שתי דוגמאות עיקריות על הדרכים האפשריות לעשות זאת:

פונדקאות באמצעות תרומת זרע:

במקרה שמדובר באישה שיכולה לייצר ביציות בעצמה, נהוג לעשות שימוש בביציות שלה ולהשתמש בתרומת זרע, ממש כפי שהייתה עושה אם כן היתה מסוגלת לשאת הריון ברחמה שלה. באופן זה, התינוק שיוולד ישא את המטען הגנטי של האם.

פונדקאות באמצעות תרומת ביצית ותרומת זרע:

ישנן נשים שגופן אינו מייצר ביציות תקינות הניתנות להפרייה. הדבר יכול לנבוע מבעיה בריאותית כלשהי כמו מחלה שפגעה בייצור הביציות, בעיה פיזיולוגית במבנה או בפעולת השחלות או בעיית פריון שיכולה לנבוע מגיל מאוחר וכדומה. במקרים כאלה, ניתן לבצע הליך פונדקאות באמצעות תרומת ביצית ותרומת זרע. תרומות ביצית לא פעם מגיעות דווקא מנשים שחוו בעיות בעצמן בעיות פריון, ובמסגרת הניסיונות שלהן להרות, נשאבו מגופן ביציות. במקרים רבים נותרות ביציות מיותרות שנשאבו אך לא נעשה בהן שימוש ולכן הן נתרמות. חשוב לדעת שבישראל קשה להשיג תרומת ביצית, מאחר וההיצע הוא דל באופן יחסי, ולכן ניתן לפנות לחו”ל על מנת לאתר תרומת ביצית במהירות רבה יותר. 

מובן מאליו, שבהפרייה שהתבצעה מתרומת זרע ותרומת ביצית, לאם היחידנית לא יהיה קשר ביולוגי עם התינוק שיוולד. 

איפה גברים יחידים יכולים לבצע הליך פונדקאות?

כאמור, החוק בישראל אינו מאפשר לגברים אשר מבקשים להפוך לאבות יחידנים, לעשות שאת באמצעות תהליך פונדקאות שיבוצע בארץ. אז מהן האפשרויות העומדות לרשותם בכל זאת? בדומה לזוגות חד מיניים, שגם הם אינם מורשים לעבור את התהליך בארץ, גם גברים יחידים יכולים לפנות לתהליך פונדקאות בחו”ל, ובמיוחד במדינות כמו קולומביה, קנדה ומדינות רבות בארצות הברית, בהן החוק מאפשר זאת ללא קושי מיוחד. יתרון נוסף במדינות אלו, שהיצע תורמות הביצית שם הוא רחב, עניין קריטי עבור גברים השואפים להפוך להורים באמצעות פונדקאות. הניסיון ברפואת פריון במדינות הללו הולך ומתעצם, ורשימת הזוגות החד מיניים והגברים שכבר הפכו שם להורים מאושרים – הולכת וגדלה. בנוסף, הבירוקרטיה שההליך כרוך בה, פשוטה וקלה יותר ביעדים הללו, מה שהופך את כל התהליך לקצר ומעשי בהרבה. עוד יתרונות הטמונים בביצוע הליך פונדקאות בקולומביה הם ההיצע הרחב של אמהות פונדקאיות, המחירים הנגישים והרפואה המתקדמת בתחום הפריון.

הקשיים והאתגרים הכרוכים בפונדקאות ליחידים

הליך פונדקאות ליחידים הוא מסע ארוך ומורכב, הכרוך בלא מעט אתגרים לוגיסטיים, כלכליים וכמובן רגשיים. אם אתם אישה או גבר שהגיעו לשלב הגורלי של החלטה על הפיכתכם להורים באמצעות פונדקאות, סביר להניח שכבר עברתם לא מעט, וגם עוד הנחות שניתן לשער הן שאתם אנשים עצמאיים ואמיצים למדי. עם זאת, חשוב לדעת שכל תהליך הפונדקאות הוא מורכב ורצוף בקשיים המאתגרים גם את אלו העוברים אותם כזוג. החל מהבירוקרטיה המתישה של איתור תרומת הביצית, שכאמור, בארץ היא בעייתית במיוחד, וסביר להניח שאין לכם מספיק ידע כיצד לעשות זאת בחו”ל, וכלה במעקב אחרי הבדיקות שהאם הפונדקאית צריכה לעבור במהלך ההריון והבירוקרטיה המסובכת הכרוכה בכל שלב ושלב בהליך. אם אתם מורשים והחלטתם לעבור את התהליך בארץ, צפוי לכם זמן המתנה ארוך ומורט עצבים, ואם החלטתם לעבור זאת בחו”ל – סביר להניח שהאופן בו דברים מתבצעים שם הוא זר לכם לחלוטין ואתם עלולים לטעות בדרך באופן שתשלמו עליו מחיר יקר מדי.

דמיינו מצב בו לא הייתם צריכים לעבור את זה לבד, והייתם יכולים לתת לאנשי מקצוע מנוסים בתחום הפונדקאות, על כל היבטיו – הבירוקרטיים, הרפואיים, הפסיכולוגיים ועוד, לנהל את התהליך עבורכם. החדשות הטובות הן שבעזרת סוכנות פונדקאות מקצועית, תוכלו להעביר את כל הניהול המורכב הזה לשורה של עורכי דין, רופאים ופסיכולוגים שיעשו זאת עבורכם על הצד הטוב ביותר. להיות הורה יחידני זו משימה לא פשוטה בפני עצמה, גידול ילד לבדכם הוא בחירה אמיצה, הכרוכה בקשיים והתמודדויות אינסופיות. אל תעברו לבד את הדרך להפוך להורים יחידנים.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...