כיצד השפיעה מגיפת הקורונה על תהליכי פונדקאות בעולם

אם גם אתם חושבים על פונדקאות ולא יודעים איך לעשות את זה במהלך הקורונה, אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל את כל המידע הרלוונטי.

פונדקאות היא הליך שהולך והופך לפופולארי יותר ויותר בעולם. פונדקאות היא פתרון עבור לא מעט זוגות ויחידים שרוצים להביא ילד לעולם אבל לא יכולים לעשות את זה בדרך טבעית. פונדקאות היא למעשה נשיאת עובר על ידי מישהי אחרת מאשר האם המיועדת, זאת בגלל שלל בעיות שיכולות להיות שלא מאפשרות הריון תקין או הריון בכלל.

הסיבות יכולות להיות אי יכולת של האם לשאת הריון בגלל בעיות רפואיות שהופכות את ההריון למסוכן, יכולות להיות בגלל בעיה רפואית של האם המיועדת –נשים שנולדו ללא רחם, שחלות או ביציות, זה רלוונטי במצבים בהם נשים עוברות טיפולי פוריות אבל לא מצליחות להיכנס להריון או נשים שעברו כבר כמה הריונות אבל בכל פעם ההריון הסתיים בהפלה…

וכמובן שיש גם את זוגות הגברים שלא יכולים להביא ילד לעולם בצורה טבעית. אצל לא מעט מאלו, פונדקאות היא הפתרון האידיאלי.

נגיף הקורונה שהגיע וטרף את הקלפים

פונדקאות היא הליך מקובל מאוד במרבית העולם, ויש לא מעט זוגות ויחידים שפונים אף למדינה אחרת על מנת להתחיל בתהליך הזה. למה דווקא למדינה אחרת? יש לכך סיבות רבות כמו עלויות, מציאת אם פונדקאית ואחרות ובישראל יש גם את העניין הדתי. בישראל יש נהלים שונים ממדינות אחרות, בשל היותה של ישראל מדינת הלכה. כך לדוגמא פונדקאות חלקית שכוללת גם את הביציות של האם הפונדקאית אסורה בישראל, ובישראל האם הפונדקאית חייבת להיות מאותה הדת של ההורים המיועדים ולא תמיד אפשר למצוא.

עד לפני בוא נגיף הקורונה, זה התנהל מצוין. ואז הנגיף הגיח לעולמנו וטרף את הקלפים. עשרות מליונים של חולים ברחבי העולם, מדינות שלימות שהפכו ל”אדומות” מה שאומר שאי אפשר להגיע אליהן, מעל למיליון מתים נכון לכתיבת שורות אלו ובאופן כללי כאוס עולמי. מגיפת הקורונה השפיעה כמובן גם על תעשיית הפונדקאות והפכה אותה למורכבת ומאתגרת הרבה יותר. אבל איך היא השפיעה עליה? איך פגיעה בענפים שונים קשורה לפגישה בתעשיית הפונדקאות בכל מה שנוגע לנגיף הקורונה?
הנה כמה דוגמאות…

תעשיית התעופה

נתחיל מתעופה. היא כידוע אחת הנפגעות העיקריות ממגיפת הקורונה. המגיפה אומנם התחילה בסין אבל מהר מאוד הבינו עד כמה היא מדברת, ובהתאם, מהר מאוד מדינה אחר מדינה סגרו את הכניסות והיציאות אליהן ומהן. למה? פשוט מאוד. כדי לעצור את “ייבוא” הנגיף אליהן. אז נכון שאי אפשר לסגור הרמטית מדינות ובכל זאת יש זליגה של חולים שמיד גורמת להתפשטות המגיפה. אבל יש פחות התמודדות מאשר אם פותחים את השערים ונותנים למגיפה להשתולל בלי שליטה. ישראל גם היא אחת מהמדינות שנעלו את שעריהן מהר מאוד.

איך זה משפיע על פונדקאות? אי אפשר כמובן לעבור בין מדינות וגם כשאפשר זה הופך את זה למורכב הרבה יותר. יש גם לא מעט זוגות שכבר התחילו את ההליך, מצאו פונדקאית אי שם במדינה אחרת ולא יכלו ללוות אותה. אלו שכן, לא יכלו להיות ברגע הלידה ויש גם לא מעט מקרים שההורים לא יכלו להגיע אל הילד במהירות ולקח זמן.

עולם הרפואה

פונדקאות היא הליך לא פשוט, כזה שדורש מעקב רפואי כל הזמן. זה מתחיל עם בדיקות רפואיות שמוודאות שהאם הפונדקאית יכולה להיות אם פונדקאות, ממשיך עם  ההפריה והחזרת העוברים לרחמה של האם הפונדקאית, לאחר מכן יש את ההריון שמצריך מעקב צמוד של רופאים, בדיקות שונות וכדומה וכמובן, יש את הלידה שגם היא צריכה כמובן להתבצע בבית חולים ותוך השגחה קפדנית וצמודה.

אבל מגפת הקורונה הכניסה לא מעט מדינות לכאוס בריאותי. אין ספור חולים שנזקקו לאשפוז מה שמעמיס על מערכת הבריאות ובמדינות שונות מערכת הבריאות היתה ועודנה נכון לכתיבת שורות אלו על סף קריסה. יש גבול לכמה אפשר לקבל לבית חולים ולא מעט מחלקות הוסבו למחלקות קורונה.

בנוסף, מי שרצה להתחיל בהליך פונדקאות וכבר מצא פונדקאית שהיתה צריכה לעבור בדיקות רפואיות, לא יכול היה  להתחיל איתן בגלל שכל הבדיקות והטיפולים הלא דחופים נדחו. לא היה מי שיעשה אותם.

בידודים

אחד מהמאפיינים הבולטים ביותר במגיפה שיישארו בזיכרוננו לכל החיים אלו הבידודים. מרכיב חשוב מאוד במלחמה במגיפה הוא הבידוד של כל מי שחולה וכל מי שנחשד במגע עם חולה, מה שמשבש כל הזמן את החיים. כל אחד מאיתנו נכנס לבידוד אחד לפחות בתקופת המגיפה מה ששינה לא בוודאות את התכנונים לאותה תקופה.

בהליך פונדקאות בימי קורונה זה משבש עוד יותר. זו יכולה להיות האם הפונדקאית שנכנסת לבידוד ואי אפשר לבקר אותה או לפגוש אותה, אלו יכולים להיות ההורים המיועדים או מי מהם שנכנסים לבידוד, מה שמשבש את היכולת להיות עם הפונדקאית לפני או במהלך הלידה, זו יכולה להיות בדיקה שנקבעה אך האחות או הרופא שאמורים לבצע אותה, נכנסים לבידוד, ועוד אין סוף אפשרויות של בידוד של כל אחד מהנוגעים בדבר.

הליך פונדקאות הוא הליך מורכב הן רגשית והן פיזית. הוא דורש לא מעט תעצומות נפש מההורים המיועדים וגם לא מעט כסף בשביל לבצע אותו. אבל החלום לילד הוא חלום שגדול מהכול. זהו חלום שגם מגפת קורונה לא עוצרת אותו עבור רבים ובסופו של דבר הם יגיעו ליעד. המגיפה בסוף תלך ומה שימשיך זה החיים עצמם, כך שגם מי שחולם אבל המגיפה עצרה לו את החלום, צריך להיות אופטימי.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...