אל תעברו את זה לבד – מדוע מומלץ להיעזר בסוכנות פונדקאות?

במקרים רבים, זוגות שהגיעו להחלטה להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית, חשים שהנורא מכל מאחוריהם, לאחר שחוו כישלון צורב באינספור טיפולי פוריות שהעלו חרס. אך חשוב לזכור שגם הליך פונדקאות הינו פרוצדורה מורכבת מכל הבחינות – לוגיסטית, כלכלית וכמובן נפשית. יש צורך באנשי מקצוע מומחים כמו רופאים, עורכי דין ופסיכולוגים שיבצעו עבורכם את המהלכים השונים. ליווי של סוכנות פונדקאות יכול לשנות את התמונה, לקצר את הדרך ולהביא להצלחה בטוחה בדרככם להפוך להורים


כל זוג שחווה בעיות בפריון, שהתגלו לאחר ניסיונות כושלים רבים להיכנס להריון ולהפוך להורים, צרב את התהליך הקשה בנפשו הזה כמשבר ואולי אפילו כטראומה. בדיקות ההריון הביתיות ששוב ושוב מראות תוצאה שלילית, המבט העצוב בעיני רופא הנשים המהנהן לשלילה, הבדיקות הפולשניות הלא נעימות ובאופן כללי – תקופה ארוכה של חיים בין ייאוש לתקווה המרחפים מעל לראשכם כעננה. זוגות אשר הגיעו לנקודה בה החליטו להיעזר באם פונדקאית על מנת להביא ילד לעולם, לרוב מצויים באפיסת כוחות רגשית, ולעתים גם פיזית. אין זו החלטה קלה, מאחר והיא מהווה השלמה מסוימת עם חוסר היכולת להפוך להורים בדרך טבעית ומקובלת, וגם חושפת אתכם ללא מעט ביקורת, במיוחד בחברה הישראלית, בה אנשים לוקים לא פעם בחוסר רגישות ואינם חוסכים את דעתם, גם במקרים שזה עלול לפגוע.

 

אז כעת, אחרי שעברתם לא מעט, החלטתם לצאת לדרך חדשה ולהפוך למשפחה באמצעות הליך פונדקאות. אולי נראה שההתמודדות הקשה ביותר כבר מאחוריכם, זו הקשורה בטיפולי הפוריות הכושלים וכו’, אבל חשוב להיות מציאותיים ולהבין מבעוד מועד, שגם תהליך הפונדקאות הוא ארוך, מורכב, יקר ואינו פשוט – לא לוגיסטית, לא כלכלית וכמובן שאינו קל מבחינה רגשית. ההבדל המרכזי הוא שהפעם אתם צועדים קדימה בבטחה, ויכולים להיות רגועים שבסוף התהליך הזה, כמעט בוודאות, יהיה לכם ילד משלכם, שנושא את המטען הגנטי שלכם, ותהפכו למשפחה של ממש.

 

מה הופך את הליך הפונדקאות למורכב ויקר?

הליך הפונדקאות כרוך בהרבה עבודה בירוקרטית ולוגיסטית, המתחילה בצעד החשוב מכולם – איתור האם הפונדקאית. במידה והחלטתם לעבור את התהליך בארץ, מצד אחד יהיה לכם קל יותר להתנהל מבחינת השפה והביורוקרטיה, אך מהצד השני, ההיצע של אמהות פונדקאיות בארץ הוא נמוך מאוד וקשה מאוד למצוא אישה המוכנה להשתתף בתהליך ולשמש כאם פונדקאית. אם החלטתם ללכת על פונדקאות בחו”ל, יתכן שתהנו ממבחר רחב יותר של אמהות פונדקאיות, אך מאידך, תצטרכו להתמודד עם בירוקרטיה סבוכה בשפה שקרוב לוודאי שאינכם דוברים ומבינים. לאחרונה, זוגות רבים, ובמיוחד זוגות חד מיניים בוחרים לבצע הליך פונדקאות בקולומביה, שם המבחר של הנשים המוכנות לשמש כפונדקאיות רחב ומגוון. 

התשלום לאם הפונדקאית הוא המרכיב המשמעותי ביותר בבמחיר הכולל של הליך הפונדקאות, כאשר יש לשלם לה משכורת על כל חודשי ההריון, שתחליף את השכר שהיתה מקבלת לו עבדה בזמן הזה, וגם תוספות של תשלומים על הסיכון הבריאותי אותו היא לוקחת, על ההקרבה הגופנית, והוצאות נוספות אחרות שההריון כרוך בהן. זוהי טחת הסיבות למחיר היקר של ההליך כולו, כאשר הוא משתנה בין מדינה למדינה, בהתאם לסטטוס הכלכלי השונה שכל מדינה מצויה בו.

גורמים נוספים המעמיסים על הפן הבירוקרטי של הליך הפונדקאות הם השירותים הרפואיים השונים הנדרשים במהלך ההפרייה, ההריון והלידה, כמו בדיקות ומעקבים שונים, רישום היילוד בארץ, במקרה שהלידה התרחשה בחו”ל, רישומי דת ואזרחות, וגם ביטוחים למיניהם, שלרוב מצריכים הבנה משפטית ספציפית בתחום. כל אלו כמובן, הולכים ונהיים מאתגרים יותר כאשר הם מתבצעים בחו”ל, בשפה זרה.

כל הדרכים מובילות לסוכנות פונדקאות – שתלווה אתכם בדרך להפוך למשפחה

 

בהנחה שאינכם רופאי פריון, משפטנים המתמחים בתחום הפריון והפונדקאות או פקידי ממשלה הבקיאים בכל הבירוקרטיה האזרחית, ככל הנראה תזדקקו לעזרה של גורמים מקצועיים בכל אחד מהתחומים הללו. במידה ותחליטו לשכור עבור כל שלב את שירותיו של איש מקצוע אחר, הדבר ייתבטא בהוצאה כלכלית ניכרת, לצד כאב ראש לא קטן שיחל כבר משלב איתור כל הגורמים המקצועיים הללו, וקבלת המלצות ואישורים על כל אחד מהם.

הפתרון האידיאלי במקרה כזה, הוא לשכור את שירותיה של סוכנות פונדקאות אחת, המרכזת תחת קורת גג אחת את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים להליך הפונדקאות. 
ברגע שתעבירו את הטיפול בתהליך כולו לסוכנות פונדקאות, תוכלו להיות רגועים שצוות מומחים מנהל עבורכם את כל שלבי התהליך. אנשי הסוכנות יאתרו עבורכם את המועמדות הטובות ביותר לשמש כאמהות פונדקאיות ואף תורמות ביצית, במידה ויש צורך בכך, זאת תוך הקפדה על כל הבדיקות הרפואיות והפסיכולוגיות הדרושות. כמו כן, עורכי הדין של החברה ימלאו ויגישו עבורכם את כל הטפסים הנדרשים, ובכל שפה שתידרש. סוכנות הפונדקאות תדאג לכל פרוצדורה בירוקרטית שהתהליך כרוך בה, מההתחלה ועד השיבה שלכם הביתה, עם הרך הנולד. 

בנוסף, בין אנשי הצוות שבסוכנות הפונדקאות ישנם גם פסיכולוגים שילוו אתכם ויעניקו לכם תמיכה רגשית לאורך כל התהליך, שכאמור, לצד בירוקרטיה והוצאה כלכלית משמעותית, מצריך גם הערכות רגשית מותאמת.

 

אנשי הסוכנות יהיו זמינים עבורכם לכל שאלה או בעיה במסגרת התהליך, אפילו בנושאים זניחים לכאורה, כמו באיזה מלון כדאי לשהות בכל אחד מהיעדים בהם מבצעים הליך פונדקאות בחו”ל.

 

לסיכום, הליך הפונדקאות הוא פרוצדורה סבוכה וטעונה, במיוחד אם כבר חוויתם משברים בתחום הפריון ומאחוריכם התנסויות לא פשוטות, שדרשו מכם לא מעט משאבים, כלכליים ורגשיים כאחד. אתם לא צריכים לעבור את זה לבד, וגם אין זה מומלץ. היעזרו במומחים שילכו איתכם לאורך כל הדרך להורות המאושרת. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...