שירותי פונדקאות בגיאורגיה

אם אתם רוצים להביא ילד לעולם אך האישה לא יכולה לשאת הריון, אתם עוד זוג מבין מאות זוגות כאלו ויש לכם תמיד את האפשרות לפונדקאות. פונדקאות היא נשיאה של עובר במהלך הריון, כשבסיומו הילד שנולד עובר לרשות הוריו בין אם הם הוריו הביולוגיים בצורה מלאה ובין אם זו פונדקאות חלקית מה שאומר שהאם הפונדקאית לא רק נושאת את ההריון אלא גם תורמת ביציות שלה.

בישראל האופציה השנייה לא אפשרית. פונדקאות חלקית אסורה ומותרת רק פונדקאות מלאה בה לאם הפונדקאית אין קשר גנטי לתינוק. יש עוד פרמטרים שצריך לעמוד בהם בישראל וחלקם לא קיימים בפונדקאות ברחבי העולם מה שמושך לא מעט זוגות לבחור דווקא באפשרות הזו, פונדקאות בינלאומית. אחד המקומות הפופולאריים ביותר לפונדקאות הוא בגיאורגיה ואם אתם חושבים על האופציה הזו, הנה כמה דברים שכדאי שתוודאו שיהיה.

דברים חשובים בנוגע לפונדקאות בגיאורגיה

  • צוות מקצועי – הדבר הראשון שאתם צריכים לוודא הוא שהצוות הרפואי הינו צוות עם ניסיון, צוות מקצועי שיודע את העבודה וידאג לכל מה שאתם צריכים. צוות כזה צריך להיות מורכב מעובדי מעבדה, אחיות, רופאים, אמבריולוגים, אנדוקרינולוגים ומומחים במעקב הריון. רצוי שצוות כזה יהיה גם מעודכן מה שאומר שהוא יעבור השתלמויות אחת לתקופה על מנת שהוא ישמור על רמה מקצועית גבוהה.
  • אחוזי הצלחה – בסופו של דבר, הפונדקאות החזרת העוברים היא הקובעת. לאחר שמתבצעת ההפריה החוץ גופית העוברים מוכנסים לרחמה של האם הפונדקאית, וחשוב לוודא שאחוזי ההצלחה של הקליניקה המקומית גבוהים.
  • העברת העוברים והזרע – העברת העוברים והזרע צריכה להיות מקצועית, עדיף שלא עם חברת בלדרות רגילה אלא עם צוות מיוחד שגם עושה שימוש באמצעים מקצועיים.
  • בדיקה של תורמת הביציות – תורמת הביציות צריכה להיות אחת שעברה את כל הבדיקות הגנטיות הרלוונטיות.
  • גיבוי מישראל – אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושאם יהיה משהו לא ברור או לא בטוח אצל הצוות המקומי, כדאי שתוודאו שהחברה דרכה אתם עושים את התהליך היא עם צוות גיבוי מישראל. צוות כזה צריך להיות מוכן לטוס לגיאורגיה בהתאם לצורך ולבצע את הבדיקות הנדרשות אם ישנן כאלה.

ההבדלים בין פונדקאות בגיאורגיה ובין פונדקאות בישראל

יש לא מעט הבדלים בין שתי המדינות בכל מה שנוגע לפונדקאות, חלקם נובעים מסיבות דתיות וחלקן מסיבות אחרות. בכל מה שנוגע לזמנים, בגיאורגיה זה קורה הרבה יותר מהר כשבדרך כלל עד לתחילת הטיפולים לקבלת היריון מדובר על כ-4 חודשים, לעומת ישראל בה לוקח כ-4 חודשים רק עד המפגש עם פונדקאית ולאחר מכן עוד חודשיים – שלושה עד לאישור הוועדה מה שאומר בין חצי שנה לשבעה – שמונה חודשים עד שאפשר להתחיל.

בכל מה שנוגע לסטטוס הדתי של הילד, בישראל אם הוא נולד לאם פונדקאית יהודייה (וכך כמובן גם האם המיועדת) הוא יהודי והוא לא צריך לעבור גיור. אם הוא נולד בגיאורגיה, הוא לא נולד יהודי והוא צריך לעבור גיור קטינים.

ישנה גם בדיקה גנטית שההורים והילד צריכים לעבור על מנת שאפשר יהיה לקבל דרכון ישראלי עבור הילד אם הוא נולד בגיאורגיה, מה שכמובן לא צריך כשהתינוק נולד בישראל.

הפונדקאית עצמה, בישראל צריכה להיות תושבת ישראל אמא לילדים בטווח הגילאים 22-38, והיא צריכה להיות אחת שגרה בביתה ועובדת למחייתה. בגיאורגיה, האם הפונדקאית לא תהיה יהודייה, היא צריכה להיות אמא לילדים והיא צריכה לגור בביתה ולא חייבת להיות אישה עובדת.

אם אין הצלחה בפעם הראשונה, בגיאורגיה אפשר לנסות עד 3 פעמים עם אותה פונדקאית ואם זה לא מצליח, אז מחליפים פונדקאית בתמורה לתשלום נוסף. בישראל אפשר עד 6 ניסיונות ולאחר מכן גם כן מחליפים פונדקאית בתמורה לתשלום נוסף.

ממה מורכבת עלות הפונדקאות בגיאורגיה

העלויות של פונדקאות גבוהות ויש לא מעט זוגות שלא מבינים ממה מורכבת עלות כזו. אז הנה קצת פירוט על העלויות של פונדקאות בגיאורגיה:

  • תשלום לקליניקה – הקליניקה היא המקום בו תתבצע ההפריה החוץ גופית כמו גם הליך החזרת העוברים לאם הפונדקאית. עוד לפני כן, זה המקום בו האם הפונדקאית תעבור את הבדיקות הרלוונטיות והתשלום בהתאם.
  • תשלום לתורמת הביצית ולפונדקאית – אם יש תרומה של ביציות, צריך לשלם למי שתרמה ואם לא והביציות נלקחות מהאם המיועדת (פונדקאות מלאה) אז רק הפונדקאית צריכה לקבל תשלום. היא צריכה לקבל שכר על עצם הפונדקאות כמו גם על כל מה שמסביב מה שאומר בדיקות, בגדים במהלך ההיריון, אשפוז אם היא צריכה להיות מאושפזת במהלך ההיריון, אוכל, נסיעות וכל מה שצריך על מנת שיהיה לה נוח. אם היא לא יכולה לעבוד בחלק מתקופת ההריון, התשלום אמור גם לכסות לה את הפסד השכר.
  • תשלום על הלידה – לאחר שהילד נולד צריך להוציא תעודת לידה ולרשום את הילד.
  • הוצאות ההורים – כל מה שנוגע להגעת ההורים לגיאורגיה, לטיסה, לשהייה, אוכל, נסיעות וכל ההוצאות שמסביב.
  • תשלום לסוכנות – אי אפשר לבצע הליך פונדקאות בגיאורגיה כמו גם בכל מקום אחר בעולם בלי שיש סוכנות שנותנת את חסותה על ההליך. הסוכנות היא זו שמתווכת, זו שדואגת לכל מה שצריך, היא זו שיש לה הסכם עם הקליניקה והיא זו שמאתרת את האם הפונדקאית המיועדת. גם היא מקבל כמובן את שכרה וצריך גם את זה לקחת בחשבון.

שירותי פונדקאות בגיאורגיה יכולים להיות פתרון מצוין עבור מי שלא יכול לעשות את זה בארץ, כך לדוגמא זוגות חד מיניים שבישראל אין להם את האפשרות הזו.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...