מחירי תרומת ביצית

“ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה” אמר המשורר כבר לפני לא מעט שנים, והשיר לא סתם הפך לאלמותי… ואכן, ילדים, עם כל הקושי לגדל אותם, עם כל האתגר ליצור להם סביבה תומכת וחיים טובים, הם בעיניי רבים הסיבה לקיומנו.

לשמחתנו, רובם המכריע של הזוגות יכולים להביא ילדים לעולם, יכולים להתרגש וליהנות מהטוב הזה שהבורא והטבע חברו יחדיו לתת לנו. אבל לצערנו, יש אנשים שלא יכולים להביא ילדים לעולם, לא יכולים להוליד ילדים הן בגלל בעיות פוריות אצל הגבר והן בגלל בעיות פוריות אצל האישה. כשמדובר על בעיה אצל הגבר, יש פתרונות כמו תרומת זרע, אבל כשהבעיה אצל האישה, כשהיא לא יכולה לייצר ביציות מה שאי אפשר בלעדיהן בשביל לקיים את ההיריון, אפשר לפנות לתרומת ביציות.

מתאים גם לנשים מעל לגיל ה-40

יש גם לא מעט נשים שעברו את גיל ה-40 ורוצות להביא ילדים לעולם, בין אם כבר יש להן ובין אם אין להן בכלל ילדים. חלק מאותן נשים הן נשים שכבר ניסו טיפולים רבים וללא הצלחה, ועכשיו האופציה היחידה שלהן היא להרות מביצית של מישהי אחרת. במקרה כזה, תרומת ביציות היא האופציה היחידה שלהן, תרומה שיכולה להיות אלטרואיסטית ויכולה להיות בתשלום. הביציות הן התקווה שלהן לנס, והנס הזה בהחלט יכול לקרות, בעיקר היום כשהרפואה כל כך מתקדמת וכשיש טיפולים שלא היו בעבר.

למה שאישה תתרום ביציות?

בשביל לקבל ביציות צריך למצוא תורמת, והתורמת אמורה לעבור שאיבת ביציות שתיכנסנה לגופה של האישה שמייחלת להיכנס להיריון. אבל למה שאישה תתרום ביציות? יש לכך שתי סיבות. האחת, יש אכן נשים שתורמות ביציות. הן רוצות להודות על הטוב הזה שיש להם, על הילדים שלהן שהגיעו בצורה טבעית ורוצות להחזיר לעולם על ידי זה שהן תורמות לנשים שלא יכולות להביא ילדים לעולם. אבל ברוב המקרים, מדובר על תרומה של ביציות עם תמורה כספית. יש נשים בעיקר ברחבי העולם שתרומה של ביציות יכולה לסייע להן מאוד כלכלית. יכולה לאפשר להן לחיות טוב כמו שהן רוצות. על ביציות מקבלים סכום כסף נאה, סכום שבהחלט יכול לעשות שינוי כלכלי ולו גם לתקופה קצרה.

לא כל אחת יכולה לתרום

אז האם כל אישה שרוצה יכולה לתרום ביציות? אם זה היה ככה, כנראה שהיו לא מעט נשים שהיו מוכנות לתרום ולקבל על כך תשלום מכובד, אבל בשביל לתרום ביציות צריך לעמוד בקריטריונים שונים, צריך שהאישה התורמת תהיה צעירה בגילה, צריך שהיא תעבור בדיקות גנטיות על מנת לוודא שאין לה איזו שהיא מחלה גנטית כלשהיא ושהיא בריאה, וכיום יש גם אפשרות במקרים מסוימים שהזוג יראה תמונה של האישה התורמת בשביל להחליט האם היא נראית לו. אז לא כל אחת יכולה לתרום אם כן.

כמה זה עולה?

אז בסופו של דבר, כמה עולה תרומת ביצית? חשוב לציין קודם כל שתרומת ביצית היא הליך לא פשוט, ולכן גם המחיר הוא לא קבוע פר ביצית. בגדול, המחיר הוא אכן לפי ביצית, אך תלוי גם כמובן כמה טיפולים צריך לעבור, מה מצב האישה הנתרמת ועוד פרמטרים שונים. אם ננסה לענות על השאלה בסכומי כסף, ניתן לומר שתרומת ביציות בארץ יכולה לעלות בין 20 ל-30 אלף שקלים, זאת מכיוון שבארץ זה הליך פחות פופולארי ויש מספר מועט של ביציות וכידוע כשהביקוש גבוה וההיצע נמוך המחיר עולה,  ובמדינות אירופה כמה אלפי שקלים בודדים. ארצות הברית הגדולה, כמו בכל דבר גם כאן היא לא זולה, והיא מובילה כיום את מחירי תרומת הביציות.

פונדקאות חלקית

יש נשים שלא רק שהן לא מייצרות ביציות, אלא הן גם לא יכולות לשאת הריון. זה יכול להיות מסיבות שונות, פיזיות או נפשיות ויש אופציה של פונדקאות חלקית. מה זה אומר? פונדקאות חלקית זה אומר שהאם הפונדקאית זו שנושאת את ההיריון היא גם זו שתורמת את הביציות, מה שהופך אותה לאם הביולוגית של הילד העתידי וזה עלול לסבך את העניין כי היא עשויה לא להסכים לוותר על הילד ולהיקשר רגשית לעובר. זה שונה מפונדקאות מלאה בה האם הפונדקאית רק “מאחסנת” את העובר אצלה, מחזיקה את ההיריון שהגיע מהזרע והביצית של האב והאם לאחר הפרייה. חשוב לדעת רק שבישראל אין אופציה של פונדקאות חלקית, אין אפשרות לקחת אם פונדקאית וגם לעשות שימוש בביציות שלה. מי שרוצה פונדקאות חלקית יהיה חייב לעשות את זה מחוץ לגבולות המדינה, ובאופן כללי המדינה עושה הרבה יותר בעיות מאשר בחו”ל ויש לא מעט קריטריונים שצריך לעמוד בהם, כמו גם העלות היא הרבה יותר גבוהה מאשר פונדקאות בחו”ל.

סוכנות פונדקאות

אז איך מביאים ביציות מתורמת בחו”ל לארץ? על ידי מי זה מתבצע? מה צריך לדעת על ההליך? הבאת ביציות לארץ צריכה להיות על ידי סוכנות פונדקאות, סוכנות שעוסקת באיתור תורמות כמו גם בהעברה של הביציות לארץ. העברה של עוברים צריכה להיות תחת הקפאה ובצורה מקצועית ותקינה, צריכה להתבצע על ידי חברה עם ניסיון, חברה שכבר עושה את זה לא מעט שנים. הביציות צריכות להיות איכותיות ובהתאם לסיכום עם ההורים, וההבאה לארץ מבטיחה טיפולים ברמה גבוהה מכיוון שמדינת ישראל היא אחת המדינות המפותחות בתחום.

אין ספק שתרומת ביציות שינתה לגמרי את עולם הפריון, היא פותחת בפני נשים רבות עולם שלם שלא היה להן קודם לכן. תרומת ביציות היא דבר מבורך והיא מאפשרת לנשים רבות להגשים את החלום ולהביא ילד לעולם על אף הבעיה הרפואית שיש להן או על אף גילן המבוגר.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...