רשימת מדינות בהן פונדקאות היא חוקית

זוגות ישראלים רבים מוצאים את עצמם אינם עומדים ברשימת הקריטריונים המחמירים הנדרשים בישראל כדי לפנות להליכי פונדקאות. מנגד יש כאלה שאולי כן יוכלו להגיע לאישורים המיוחלים כי הם למעשה זכאים לעבור הליך כזה. אך הפרוצדורה המייגעת גורמת לרבים לחפש אחר פתרון חילופי ומהיר, על מנת שלא לאבד זמן יקר. בדיוק לשם כך אנחנו כאן. ננסה לעשות מעט סדר במפת העולם מבחינת האפשרות לעבור שם את הליך הפונדקאות.

ישראלים רבים מבקשים לעבור את הליך הפונדקאות דווקא בחו”ל. השמועות בדבר האפשרויות לבצע את כל ההליך במהירות רבה ללא פרוצדורה מיידעת ומתישה, משכנעת אותם לחפש את המדינה אשר בה אכן הם יוכלו לעבור את ההליך הכי מהר שרק יכול להיות. כאן חשוב לדעת כי לא כל מדינה שאפשרה עד היום את הפונדקאות עבור אזרחים זרים, מאפשרת אותה גם היום. כמו כן, כדאי לבדוק מקרוב מה ההליך בכל מקום על מנת שניתן יהיה להגיע להחלטה הטובה ביותר מכל הבחינות.

איזו מדינות מאפשרות את הליך הפונדקאות?

כפי שכבר רמזנו למעלה, מפת הפונדקאות העולמית שינתה את פניה בשנים האחרונות. אם בעבר היה הרבה יותר פשוט לבצע את ההליכים והפונדקאות התקיימה במדינות רבות ברחבי הגלובוס, הרי שהיום המגמה היא שונה. כל העת נעשים מאמצים לסגור במדינות שונות את שערי הפונדקאות מול אזרחים זרים. כך אפילו תאילנד או הודו, שם ביצעו אזרחים רבים מכל העולם וביניהם גם ישראלים רבים את הליך הפונדקאות, כיום הן מאפשרות את ההליכים הללו אך ורק לאזרחים שלהם.

אז היכן בכל זאת נמצא הפתרון?

אז לפני שאנחנו גורמים לכם לתחושות ייאוש, נספר לכם כי יש עדיין בכל זאת מדינות רבות אשר מאפשרות את ההליך בתחומן וכך ניתן בהחלט להגיע להגשמת החלום של הולדת ילד ביולוגי גם אם זה על ידי פונדקאית.

  • אוקראינה – באוקראינה ישנה האפשרות לבצע את ההליך במסלול נוח למדי. האישה האוקראינית מתגוררת באזור קייב או בסביבתה. במהלך ההיריון היא ממשיכה להתגורר עם משפחתה ולנהל אורח חיים רגיל לחלוטין. היא כמובן מקפידה לפקוד את המרפאה למעקב היריון וההורים הביולוגיים מעודכנים כל העת בדבר המצב של העובר. הסוכנות הממונה על כל התהליך עוקבת כל העת כי אכן הבדיקות נעשות באמצעות המומחים שלה בתחום ונעשה מעקב רציף אחר מצב בריאותן על מנת שניתן יהיה לוודא כי ההיריון יעבור באופן תקין לחלוטין.
  • ארה”ב – ארצות הברית מאוד פתוחה בכל מה שקשור לנושא הפונדקאות והיא מאפשרת לכל זוג בכל מצב משפחתי להרות באמצעות פונדקאית. הפונדקאיות האמריקאיות מתגוררות באזורים שונים ובמדינות רבות ברחבי ארצות הברית. הן מטופלות על פי רוב במרפאת פריון מובילה הנמצאת בקליפורניה. מובן שגם שם נבדקות הנשים מבחינה בריאותית על מנת לוודא כי הן כשירות לשאת היריון וכן נעשה מעקב צמוד אחר כל ההליך. מלבד זאת הן נבדקות ועוברות אבחון פסיכולוגי. כמו כן הן נבדקות כי אין להן עבר פלילי.
  • אלבניה – אלבניה אף היא די פתוחה בנושא ולא מערימה קשיים גם על אזרחים זרים הבאים לתחומה ומבקשים לעבור את ההליך. הפונדקאיות באלבניה מגיעות ממדינות באזור מזרח אירופה. במהלך ההיריון הן שוהות בקרבה למרפאה על מנת שניתן יהיה לעקוב אחר ההיריון. ברור שגם הן עוברות את כל הבדיקות והמעקב נעשה באופן הדוק על מנת לוודא כי התינוק מתפתח היטב.

מה קורה אחרי הלידה?

כאשר ההיריון מגיע לסיומו הטוב ותינוק מתוק מגיח לאוויר העולם, יש לעבור הליך משפטי לצורך קבלת תעודת לידה והנפקה של דרכון לתינוק על מנת שהוא יוכל לחזור לישראל. בישראל יש גם כן לעבור הליך משפטי קצר אשר יסדיר את המעמד האזרחי של התינוק והוא יקבל דרכון ישראלי.

פונדקאות בגיאורגיה

בניגוד לכל המדינות האחרות, בגיאורגיה ישנה אפשרות פשוטה בהרבה לעבור את ההליך עם מינימום בירוקרטיה וללא עיכובים מיותרים בדיונים משפטיים.

בגיאורגיה קיימת הסוכנות המציעה את הליווי המושלם לזוג המעוניין בפונדקאות, כאשר הם נהנים מליווי צמוד מרגע הנחיתה בגיאורגיה ועד לסיום הטוב כאשר הם אוחזים בידיהם את התינוק שנולד להם והם עולים אתו למטוס בדרכם ארצה.

חברת סורמום – היא זו המציעה את החבילה המושלמת אשר כוללת את כל מה שבני הזוג, ההורים המיועדים זקוקים לאורך כל התהליך.

הם יתקבלו כאמור כבר בשדה התעופה וייהנו מליווי מלא לאורך כל הדרך. החבילה שלהם תכלול את כל הביקורים במרפאה, את כל הבדיקות ואת כל התרופות אם יהיה בהם צורך.

גם הפונדקאית שתותאם עבורם תעבור את כל הבדיקות הנדרשות על מנת שניתן יהיה להבטיח כי התהליך יעבור בשלום.

ישנם מקרים אשר בהם יעלה צורך להחליף את הפונדקאית בגלל חוסר הצלחה בקליטת ההיריון או בעקבות הפלות. גם זה ייכלל במסגרת החבילה והדבר לא יגרור עלויות נוספות.

קרוב לבית קרוב ללב

רבים הם הזוגות המעדיפים לבצע את ההליך דווקא בגיאורגיה ולא להרחיק עד לארצות הברית, בגלל הקרבה הגיאוגרפית לישראל. גיאורגיה נמצאת במרחק של שעתיים וחצי טיסה בסך הכול כך שתוך זמן קצר יכולים ההורים המיועדים להגיע למקום בכל פעם שיעלה בכך צורך.

הורים רבים מבקשים להיות נוכחים בעת ביצוע הבדיקות המשמעותיות. כמו לדוגמא סקירת מערכות או שקיפות עורפית. הם בהחלט יכולים להגיע לבדיקה ובאותו יום כבר להיות שוב בבית.

מקבלים את התינוק

הליך מסירת התינוק להורים בגיאורגיה זהו הליך מהיר וקצרצר. הוא לא כולל פרוצדורה מורכבת וממש עם הלידה הוא יועבר לידי הוריו ויירשם על שמם בתעודת הלידה.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...