פונדקאות לחד מיניים – היכן ניתן לעשות זאת בעולם בצורה הטובה, הזולה והנכונה

למרות שישראל נחשבת בלא מעט תחומים למתקדמת, מערבית ונאורה, יש לנו עוד הרבה מה ללמוד בנוגע ליחס ללהט”בים. למרות הקדמה וההייטק, זוגות חד מיניים עדיין לא מורשים לעבור תהליך פונדקאות בארץ, ולהגשים כאן בבית את חלום ההורות וההפיכה למשפחה. תהליך פונדקאות בחו”ל הוא התשובה עבור זוגות חד מיניים. אילו מדינות מאפשרות ללהטב”ים ולאבות יחדנים לבצע בגבולותיהן תהליך פונדקאות? במי כדאי להיעזר במקרה שהחלטתם ללכת על זה? כמה טיפים חשובים על תהליך פונדקאות בחו”ל

עם כל הקידמה, ההייטק הנאורות והליברליזם, למדינת ישראל עוד יש הרבה לאן להתקדם ביחס שהיא מעניקה לגייז. חייהם של חד מיניים בארץ עוד רחוקים מאוד מלהיות אידיאליים, הם לא זוכים ביחס שיוויוני מבחינת הזכויות הנשללות מהם באופן ספציפי, לרבות הזכות  להתחתן ברבנות וכמובן האפשרות להביא ילדים לעולם ולהפוך למשפחה באמצעות הליך פונדקאות בישראל.

אנשי הקהילה הלהט”בית עוברים לא מעט קשיים ומתמודדים עם אתגרים רבים במהלך חייהם. להיות שונה וחריג בחברה שהיא כה ביקורתית ולפרקים חוטאת בדעות פרימיטיביות ואטימות, להסתיר סוד גדול במשך שנים – לפחד לחשוף את הזהות המינית שלך, זוהי כבר התמודדות קשה ביותר. גם לאחר היציאה מהארון, אנשים שאינם הטרוסקסואלים צריכים להמשיך ולהתמודד עם ביקורת קשה ועם חוסר ההכרה והקבלה של הבחירות שלהם ועם זהותם המינית.

אחד המחסומים הכבדים שהציבה המדינה בפניהם, הוא כאמור האיסור על הבאת ילדים בהליך פונדקאות המתבצע בארץ. לפני קצת יותר משנתיים, לאחר מאבק ממושך ואינספור ערעורים, עודכן החוק – “חוק הסכמים לנשיאת עוברים” והתיר לאמהות יחידניות לעבור תהליך פונדקאות בגבולות המדינה, אך אבות יחידניים וזוגות חד מיניים עדיין נשארו מחוץ לתמונה. במילים אחרות, מדינת ישראל עדיין מתכחשת לרצון הטבעי והבסיסי של הזוגות החד-מיניים והגברים היחדים שמעונייינים להקים משפחה בישראל, מקשה עליהם וטורקת את הדלתות הללו בפניהם.

הליך פונדקאות בחו”ל הוא התשובה עבור זוגות חד מיניים

אם גם אתם חלק מזוג להט”בי, או פשוט גברים המבקשים להביא ילד לעולם בהליך פונדקאות, תשמחו לשמוע שהאופציה של הליך פונדקאות בחו”ל יכולה להיות כרטיס הכניסה שלכם להפוך למשפחה, והיא הולכת ונפתחת בפני ישראלים. עד לשנים האחרונות, מדינות כמו הודו, נפאל, ותאילנד, היו היעדים הנפוצים לביצוע תהליך פונדקאות של זוגות חד מיניים, אך המגמה הזו משתנה, וכעת נהוג יותר לפנות למדינות במזרח אירופה כמו גיאורגיה ואוקראינה. הבעיה עם אלו האחרונות, גם שם מסתמנים קשיים בירוקרטיים לביצוע התהליך בקרב זוגות שאינם הטרוסקסואליים ולמרבה הצער, לרוב אלו לא זוכים באישורים הנדרשים. 

אילו מדינות יאפשרו לזוגות חד מיניים לבצע תהליך פונדקאות בגבולותיהן?

אחת המדינות הידועות בכך שהן מאפשרות תהליך פונדקאות לחד מיניים, היא ארה”ב, בה מקדמים זכויות להבאת משפחה עבור כל חפץ, גם אם מדובר בזוגות להט”בים או גברים יחדניים. זוהי בהחלט אופציה טובה, אם כי חשוב לציין שהתהליך שם נחשב ליקר למדי.

החדשות הטובות הן שהמדינה החמה הדרום אמריקאית – קולומביה, מסתמנת כיעד בטוח וגיי-פרינדלי לביצוע תהליך פונדקאות. מעבר לכך שהבירוקרטיה והחוק שם תומכים ומאפשרים את התהליך עבור גייז ואבות יחידניים, במדינה הזו התחוללה קפיצה והתקדמות משמעותית מאוד בתחום הפריון, והמיומנות שם בביצוע התהליך, על כל חלקיו המורכבים מאוד, מגיעה לרמות גבוהות. 

המרכזים הרפואיים בקולומביה מתמחים בפריון

 יתכן שתופתעו לגלות כי קולומביה ממצבת עצמה בשנים האחרונות בראש רשימת המדינות המתמחות בתהליכי פונדקאות. מרכזי הפריון שם כוללים רופאים בכירים מומחים, ועוד אנשי צוות כמו פסיכולוגים ועובדי מעבדה מיומנים, שכבר צברו מיומנות וניסיון מרשים בביצוע בדיקות, מעקבים וכמובן תהליכי הפרייה מוצלחים. בנוסף, בקולומביה ישנן נשים רבות התורמות ביציות, עניין חשוב במיוחד כשמדובר בגברים יחידים או בזוגות של שני גברים המעוניינים להביא ילד לעולם. כמו כן, ההיצע של נשים המעוניינות לשמש כאמהות פונדקאיות שם הוא רחב מאוד. כל אלו הופכים את קולומביה ליעד אידיאלי לבצע בו את כל התהליך – החל משלב תרומת הביצית ועד הלידה המבורכת. וזאת עוד לפני שהזכרנו כי התמחור שם נגיש יותר מאשר זה של ארה”ב.

פונדקאות בחו”ל? רק בליווי סוכנות

הליך פונדקאות לכשעצמו – הוא הליך מורכב ביותר, הן מבחינה לוגיסטית והן מבחינה נפשית. התהליך רצוף השלבים, כולל המון בירוקרטיה סבוכה ומספר מהלכים שניהולם הוא קריטי להצלחת התהליך, ובמיוחד כאשר מדובר בזוגות של שני גברים. יש לאתר תורמת ביצית, למצוא אם פונדקאית, ללוות את כל ההריון, לרבות בדיקות ומעקבים ולמלא אינספור טפסים, שלעתים קשים לקריאה ולהבנה על מה בדיוק אנחנו חותמים כאן… העניינים מסתבכים עוד הרבה יותר כאשר מדובר בהליך פונדקאות המתבצע בחו”ל. כאשר אנחנו מנסים להתנהל בארץ זרה, בשפה שאינה שפת האם שלנו ועם בירוקרטיה שאין לו בה יד ורגל – כדאי מאוד להשתמש בשירותיהם של המומחים. סוכנות פונדקאות מקצועית, ובמיוחד כזו עם ניסיון עשיר בתחום, יכולה לנהל את התהליך הזה באופן יעיל, חלק, מהיר יותר וחף מטעויות, שעלולות לבזבז זמן, כסף ועצבים רבים.בתהליך כזה, שכולו טעון מטבעו, כדאי לאמץ כל דבר שיכול להקל עלינו.

בסוכנות פונדקאות מקצועית עומדים לשירותכם שורה של אנשי מקצוע רלוונטיים כמו רופאים המתמחים בפריון, עורכי דין ופסיכולוגים. אלו מלווים אתכם בכל שלב, בתבונה, במקצועיות וברגישות רבה ודואגים לבצע עבורכם ואיתכם כל סעיף ושלב בתהליך שבסופו תהפכו למשפחה, ותחזרו לארץ עם תינוק בעריסה. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...