פונדקאות לגבר יחיד – איך עושים את זה?

החוק הקיים במדינת ישראל מפלה זוגות חד מיניים וגברים יחידים כאשר הם מעוניינים בהולדת ילדים באמצעות פונדקאות. בעוד שלזוגות הטרוסקסואלים ישנן אפשרויות שונות לביצוע תהליך פונדקאות בארץ ובעולם, זוגות חד מיניים וגברים יחידים אינם יכולים להיעזר בפונדקאית בארץ ובמרבית המדינות.

בעבר גם זוגות חד מיניים וגברים יחידים יכלו לאמץ תינוקות ממדינות זרות אך בשל שינויי מדיניות האימוץ במדינות רבות, כיום אפשרות זו כמעט ואינה ניתנת לזוגות חד מיניים וגברים יחידים.

אך למרות הקשיים הכרוכים בכך, קיים פתרון ונכון להיום גם גברים יחידים יכולים להביא ילדים לעולם באמצעות פונדקאית במספר מדינות בעולם. 

הכרה חוקית בהורות מתהליך פונדקאות שבוצע בחו”ל

על אף המגבלות שמדינת ישראל מציבה בפני גברים יחידים אשר מעוניינים בתהליך פונדקאות, המדינה מכירה בתהליכי פונדקאות המתבצעים בחו”ל ובמעמד ההורי החוקי של גברים יחידים אשר מביאים ילדים באמצעות תהליך פונדקאות. עם זאת תהליך ההכרה מצריך מספר פעולות בהם בדיקת אבהות הורה המיועד והגשת הצהרה על הורות לבית משפט לענייני משפחה.

חשוב לדעת כי עד הסדרת מעמד היילוד, ההורים המיועדים אינם רשאים להכניס אותו לארץ. על פי החוק הישראלי, הורים לתינוק שנולד בהליך פונדקאות בחו”ל נחשבים כהורים רשומים רק אם הינם הוריו הביולוגים של התינוק על פי בדיקת רקמות. לכן גבר אשר בוחר להביא ילד באמצעות פונדקאית ייחשב כהורה הביולוגי שלו בעוד שבן או בת זוגו יצטרכו להסדיר את המעמד ההורי שלהם באמצעות תהליך אימוץ של הילד. 

באילו מדינות ניתן לבצע תהליך פונדקאות לגבר יחיד?

בעוד שזוגות יכולים לקבל שירותי פונדקאות בשלל מדינות ברחבי העולם, עבור גברים יחידים עומדות אפשרויות מצומצמות בהרבה. מעטות המדינות אשר מאפשרות ביצוע פונדקאות עבור גברים יחידים ולכן האפשרויות היחידות העומדות לרשותם של גברים יחידים המעוניינים בהולדת ילד באמצעות פונדקאות, הן ביצוע הליך פונדקאות במדינות ארה”ב, קנדה וקולומביה. 

אך בעוד שתי האפשרויות הראשונות כרוכות בעלויות גבוהות במיוחד שמרבית הגברים הרווקים אינם יכולים לעמוד בהן, קולומביה מהווה אלטרנטיבה מצוינת הכרוכה בעלויות נמוכות יותר ובשירותי פונדקאות מובילים ואיכותיים במיוחד. 

מדוע דווקא פונדקאות בקולומביה?

ישנם יתרונות בולטים אשר הופכים את קולומביה ליעד המועדף ביותר עבור זוגות חד מיניים וגברים יחידים המעוניינים בהליך פונדקאות.

אלה היתרונות הבולטים של ביצוע פונדקאות בקולומביה:

  • עלויות סבירות ביחס למדינות אחרות – בקולומביה ניתן להשלים הליך פונדקאות מלא בעלות של כ-250-3500 אלף שקלים. זהו סכום נמוך משמעותית מאשר העלויות הכרוכות בביצוע הליך פונדקאות במדינות אחרות שמאפשרות זאת. 
  • היצע גדול של נשים פונדקאיות – בקולומביה ישנן נשים רבות אשר מעוניינות לשמש כפונדקאיות עבור זוגות ואנשים שאינם יכולים להרות. כאשר קיים מבחר גדול של פונדקאיות פוטנציאליות, ניתן לבחור פונדקאית מתאימה באופן מהיר יחסית ובכך לזרז את התהליך.
  • היצע גדול של תורמות ביציות – מלבד נשים פונדקאיות רבות, נתן למצוא בקולומביה תורמות רבות של ביציות אשר מתוכן ניתן לבחור את התורמת המתאימה להפריית הזרע של האב.
  • שירותי בריאות מתקדמים ואיכותיים – על אף תדמיתה המפוקפקת של קולומביה, כשמדובר בשירותי בריאות ופריון, קולומביה מהווה אחת המדינות המובילות בתחום ומספקת שירותים מתקדמים ואיכותיים במיוחד. עניין זה חשוב במיוחד עבור שמירה על בריאותה של הפונדקאית ושל העובר לאורך התהליך כולו.

מהם השלבים העיקריים בתהליך פונדקאות עבור גברים יחידים?

אמנם תהליך פונדקאות עשוי להיות ארוך ומורכב אך כאשר עושים זאת בליווי של חברה מקצועית אשר מומחית לפונדקאות מעבר לים, התהליך הופך לפשוט ונעים יותר מתחילתו ועד הבאתו של התינוק לביתו החדש בישראל. 

אלו השלבים העיקריים של התהליך:

  • מתחילים בפגישת ייעוץ בה ניתן הסבר מפורט של התהליך והתאמתו לאדם המעוניין בכך.
  • ממשיכים לחתימה על חוזה מסודר וליווי של אנשי מקצוע מומחים בתחום.
  • בוחרים את הפונדקאית המתאימה מתוך מגוון תיקי פונדקאיות במדינת היעד.
  • לאחר בחירת הפונדקאית נערך מולה חוזה משפטי, מסודר ומוקפד.
  • מתחילים בהליך רפואי איכותי ומקצועי להפריית הביצית ולהחדרת העובר לרחמה של הפונדקאית.
  • לאורך כל התהליך הפונדקאית מקבלת ליווי רפואי צמוד ואיכותי למען בריאותה ובריאות העובר.
  • בשעה טובה מגיע זמן הלידה והאב הביולוגי מגיע לחוות את הרגע המיוחל בבית החולים
  • לאחר שחרור הילוד מבית החולים נערכת הסדרת מעמדו החוקי בארץ והוא מגיע עם אביו לארץ.
  • זהו, משפחה חדשה נולדה ומכאן האב וילדו מתחילים את חייהם המשותפים יחד.

מהם החששות של גברים מביצוע פונדקאות בחו”ל?

גברים רבים אשר חולמים לחבוק ילד משלהם שוקלים לבצע פונדקאות בחו”ל אך חששות רבים עומדים לנגד עיניהם ולעיתים מרחיקים אותם מהגשמת חלומם. 

אחד החששות הגדולים הוא העלויות הגבוהות הכרוכות בביצוע תהליך פונדקאות בחו”ל. מכיוון שהיצע המדינות שמאפשרות ביצוע פונדקאות לגברים יחידים הוא קטן, לרוב התהליך כרוך בעלויות גבוהות במיוחד אשר מרתיעות גברים רבים. בנוסף הם חוששים מעליות נוספות שכרוכות בתהליך ושעשויות להתווסף בהמשך. 

חששות נוספים עולים בגלל פערי שפה ותרבות עם המדינות המאפשרות פונדקאות. מכיוון שמדובר בתהליך מורכב ורגיש במיוחד ישנם גברים אשר חוששים כי יכשלו בלשונם או בהתנהלותם בגלל פערים בשפה ובתרבות המקומית ובכך יפגמו בתהליך. 

חשש נוסף הוא מהסדרת ההורות החוקית לאחר הולדת התינוק המיוחל. אנשים רבים נחשפו לסיפורים על הורים שנתקעו עם התינוק בארץ זרה וללא יכולת לשוב ארצה בגלל עניינים בירוקרטיים וחוקיים. זהו חשש גדול אשר מעיב על החלטתם של גברים רבים אשר מעוניינים בפונדקאות.

לכל החששות הללו יש פתרון איכותי ונוח הניתן במרכז סורמום ומאפשר ביצוע תהליך פונדקאות לגברים יחידים בעלויות סבירות יחסית ובאמצעוות ליווי צמוד ומקצועי לאורך כל הדרך ועד להבאת היילוד ארצה. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...