פונדקאות בישראל – איך עושים והאם זה כדאי לעומת חו”ל?

 הריון הוא דבר מבורך ומשמח. זוגות אשר לא מצליחים להיכנס להריון באופן טבעי, אינם מוכנים לוותר על חלום הורות ובוחנים את האופציות העומדות בפניהם אשר בכוחן לסייע להם להפוך להורים. אחת מהאופציות הללו היא: פונדקאות.

מרכז סורמום “משפחה יוצרת משפחה” אשר הוקם על ידי המנכ”לית אידה בר און, הוא מרכז שמטרתו היא לסייע לזוגות להגשים את החלום שלהם ולהפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות בארץ או בחו”ל. לאנשי המקצוע במרכז ידע רב וניסיון בתחום והם מבטיחים ליווי מלא לזוגות מתחילת ההליך ועד סופו, בכל מה שהוא דורש.

אם אתם כבר זמן מה חושבים על הליך פונדקאות כאופציה להבאת ילד, חשוב מאוד שתדעו שכיום ניתן לבצע את ההליך בישראל או בחוץ לארץ. לכאורה, מרבית הזוגות מהארץ יעדיפו לבצע את ההליך בארץ. אולם, חשוב מאוד לדעת שבישראל ישנן לא מעט הגבלות העומדות בפני הזוגות המעוניינים לבצע את ההליך. ישנן לא מעט מדינות בחו”ל אשר קל בהן יותר לבצע הליך פונדקאות ולכן זוגות אשר אינם עומדים בקריטריונים הרלוונטיים לפונדקאות בישראל, יכולים לנסות את מזלם בפונדקאות בחו”ל. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלהליך פונדקאות בישראל ישנם לא מעט יתרונות ועל כן, במידה ואתם אכן עומדים בהגבלות, כדאי שתבצעו את ההליך בישראל.

ביצוע הליך פונדקאות בישראל- מה צריך לדעת?

לביצוע הליך פונדקאות בישראל ישנם מספר יתרונות כאשר הבולטים שבהם גובלים ביכולת של ההורים להיות נוכחים בתהליך הפונדקאות ובליווי הפונדקאית לאורך כל התקופה באופן מלא, בקלות ובנוחות. כמו כן מבחינת שפה ודת, בחירה בפונדקאית ישראלית היא דבר נוח ורלוונטי יותר למרבית הזוגות הישראלים.

הליך פונדקאות בישראל מוסדר ומאושר מתוקף “חוק הסכמים לנשיאת עוברים– התשנ”ו 1996″. החוק מוכר יותר בשם: “חוק הפונדקאות בישראל.” מדובר על חוק אשר נחקק לאחר מאבק ארוך שנים להסדרת הזכויות והחובות של כלל הצדדים המעורבים בהליך פונדקאות. בהתאם לחוק בישראל, זוגות הטרוסקסואליים נשואים או זוגות אשר חיים תחת הסכם חיים משותפים, יכולים להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות בישראל. זוגות חד מיניים ומשפחות חד הוריות, אינם זכאים כיום להביא ילד באמצעות הליך פונדקאות בישראל נכון להיום.

כיצד מבוצע הליך פונדקאות בישראל?

אם החלטתם ללכת על הליך פונדקאות בישראל ואתם אכן עומדים בתנאים הרלוונטיים לביצוע ההליך, חשוב שתדעו שמדובר בהליך לא קל מבחינה טכנית, בירוקרטית ואף רגשית. על כן, כדאי מאוד לפנות למרכז מקצועי המסייע בביצוע ההליך בצורה הטובה ביותר ובליווי אינטנסיבי של הזוג לאורך כל הליך הפונדקאות. ההליך יתבצע במספר שלבים:

  1. מילוי מסמכים הרלוונטיים עבור קבלת אישור לביצוע הליך פונדקאות בישראל. לאחר שמגישים את כל המסמכים הרלוונטיים לגורמים הרלוונטיים ומקבלים את האישור הנכסף, זה הזמן להמשיך הלאה בתהליך.
  2. איתור ואבחון של פונדקאית מתאימה- מדובר על שלב שכדאי לבצע באמצעות מרכז ייעודי המתמחה בהליך פונדקאות. למרכז מעין זה ישנו מאגר פונדקאיות אשר ממנו הוא יכול למצוא את הפונדקאית המתאימה ביותר לצרכי ההורים המיועדים.
  3. ביצוע כלל הבדיקות הרפואיות הרלוונטיות לפונדקאית ולזוג לקראת ביצוע ההליך.
  4. מימוש ההליך בפועל- החדרת ביצית מופרת מהזרע והביצית של הזוג לרחם הפונדקאית. במידה ושלב זה צולח עוברים לשלב הבא.
  5. השלב הבא כולל בעיקר את העברת הזמן עד הלידה, כאשר יש צורך ליצור קשר טוב עם הפונדקאית, לדאוג לביצוע כלל הבדיקות הרלוונטיות להריון ולהנות מזמן המתנה נעים ומשותף לקראת הלידה.
  6. לידה והסדרת מעמדו המשפטי של התינוק לאחר הלידה.

אין ספק שמדובר בהליך לא קל ולכן, חשוב מאוד לבחור במרכז מקצועי ומנוסה בתחום הפונדקאות, לצורך ליווי בהליך כולו וביצוע כל השלבים הטכניים והבירוקרטיים הנדרשים להליך זה בישראל בצורה הטובה ביותר.

מדוע כדאי לבצע הליך פונדקאות דווקא בישראל?

על אף שכאמור כיום ניתן לבצע הליך פונדקאות גם בישראל וגם במדינות שונות בעולם, כדאי מאוד לעבור את ההליך בישראל במידה ואתם אכן עומדים בכלל התנאים הרלוונטיים לביצוע ההליך. הסיבה לכך היא מאוד ברורה: כאשר מדובר על הליך פונדקאות בינלאומית, מדובר על הליך מורכב יותר הדורש מהזוג התנהלות מרחוק וכאשר מגיע זמן הלידה, טיסה ליעד, התארגנות ביעד ועוד. התמודדות עם מדינה זרה בהליך לידה פונדקאית ולאחר לידה פונדקאית הוא לא דבר קל. כמו כן, בהחלט לא קל לעלות עם תינוק קטן לטיסה ארוכה בחזרה הביתה. הליך פונדקאות בישראל מאפשר לזוג להיות בקשר תמידי עם הפונדקאית. הזוג יכול ללוות את הפונדקאית הנבחרת לבדיקות, להתעדכן במצבה באופן קל יותר וכמובן, לעבור יחד עם הפונדקאית את הלידה בצורה נוחה וקלה יותר.

העובדה שכל ההליך מתבצע בישראל, המדינה שבה בני הזוג חיים ומכירים היטב, יוצרת אצל בני הזוג תחושת ביטחון ומאפשרת להם להתמודד טוב יותר עם ההיריון והלידה של הפונדקאית מבחינה רגשית ונפשית.

מדוע כדאי לבצע פונדקאות בישראל עם מרכז סורמום?

מרכז סורמום כאמור הוא מרכז אשר מסייע לזוגות בכל מה שקשור להליך פונדקאות בארץ או בחוץ לארץ. במרכז זה מצויים כל אנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך ליווי בתהליך פונדקאות הן בהיבט הטכני, הן בהיבט הבירוקרטי והן בהיבט הרגשי. חשוב לדעת שהליך פונדקאות בישראל הוא הליך המתבצע תחת פיקוח הדוק של המדינה ועל כן, הוא דורש מקצועיות, התנהלות איכותית וטובה מול כלל הגורמים המעורבים, דיסקרטיות, התחשבות רבה בכלל הצדדים ועוד. מרכז סורמום, מכיר את תהליך הפונדקאות בישראל על בוריו ועל כן, בכוחו לקצר הליכים בירוקרטים מול בית המשפט במידת הצורך, מול משרד הפנים, מול משרד הבריאות ועוד. הבחירה בו מאפשרת לכל זוג להגשים את החלום שלהם ולהפוך להורים באופן קל ונוח יותר.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...