פונדקאות בחו”ל – רשימת המדינות המומלצות לבצע בהן את ההליך

סיבות רבות מובילות לביצוע הליך פונדקאות בחו”ל. המדינות המובילות בקרב זוגות ישראלים המעוניינים לביצוע ההליך, הן גיאורגיה, אוקראינה, ארה”ב וקולומביה. מהם היתרונות והחסרונות שבכל יעד, ומה חשוב לדעת אם החלטתם ללכת על זה

זוגות רבים בישראל, המגיעים להחלטה להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות, מחליטים לפנות לאופציה של פונדקאות בחו”ל. היתרונות הבולטים כמו מחיר נמוך יותר, בירוקרטיה נוקשה פחות והיתר ביצוע התהליך גם לזוגות חד מיניים במדינות מסוימות, הופכים את הבחירה הזו למומלצת מאוד. 

לצד זאת, חשוב לציין שבמיוחד אם החלטתם לבצע את ההליך המורכב הזה במדינה זרה, כדאי מאוד להיעזר בליווי של סוכנות פונדקאות מקצועית, שתעמיד לשירותכם אנשי מקצוע כמו רופאים, עורכי דין ועוד, שיסייעו לכם לנהל את התהליך על הצד הטוב ביותר. במיוחד כאשר ההליך מתבצע בסביבה בה אתם חסרי אוריינטציה לגבי הבירוקרטיה, החוקים ושירותי הרפואה ביעד, וכמובן איניכם דוברים את השפה המקומית, או שלכל הפחות היא אינה שפת האם שלכם. 

בכל מקרה, כאמור ההחלטה לעבור תהליך פונדקאות בחו”ל היא ברוב המקרים חכמה וטובה. אלו הן המדינות הפופולריות בקרב זוגות ישראלים לביצוע ההליך – הכנו לכם רשימה מפורטת הכוללת את היתרונות שבכל אחת מהן.

פונדקאות בגאורגיה – קרוב לבית, קרוב ללב

גאורגיה הפכה ליעד פופולרי מאוד לביצוע הליכי פונדקאות בשנים האחרונות, בשל הקרבה הגיאוגרפית לארץ, וכן מרכזי הרפואה המתקדמים בה, שהם בסטנדרטים אירופיים ומערביים לחלוטין.

אחד היתרונות הבולטים בביצוע ההליך שם, מעבר למרחק הקצר, שיאפשר לכם לטוס ולבקר את האם הפונדקאית, וכמובן להגיע בקלות ליום הלידה המרגשת, הוא שהבירוקרטיה שם מאפשרת ביצוע תהליך פונדקאות גם עבור זוגות שאינם נשואים לפי החוק, אלא לכאלו שהם למשל ידועים בציבור בלבד. חשוב לציין שהדבר אינו נוגע לזוגות חד מיניים, שהם למרבה הצער, אינם רשאים לעבור שם את התהליך. 


יתרון נוסף בביצוע ההליך בגיאורגיה, הוא שיוקר המחייה שם נמוך בהרבה מזה שבארץ, ואי לכך – ההליך כולו יעלה לכם פחות. העלות המשוערת של ההליך כולו בגיאורגיה עומדת על כ-170-230 אלף שקלים. 

פונדקאות באוקראינה – נגישה, קרובה ומציעה גם תרומות ביצית

לפונדקאות באוקראינה יתרונות דומים לאלו שבגיאורגיה, המתבטאים בקרבה הגיאוגרפית ובמחירים הנגישים, הזהים פחות או יותר לאלו המוצעים בגיאורגיה. לצד זאת, חשוב לציין שהחוק שם מאפשר לזוגות הטרוסקסואלים נשואים בלבד לעבור שם את התהליך.

יתרון משמעותי המסתמן באוקראינה, הוא היצע רחב של אמהות פונדקאיות וגם של תרומות ביצית, שהחוק באוקראינה תומך ומאפשר באופן מפורש לעשות שימוש בהן לצורך פונדקאות. המשמעות היא קיצור ניכר של התהליך, מאחר וניתן לבצע את כולו במקום אחד – החל מאיתור תרומה היצית, ועד ההפרייה וליווי ההריון והלידה.

אי לכך, הפכה קייב הבירה, למוקד פופולרי בקרב זוגות הטרוסקסואלים מכל העולם, שמעוניינים לעבור הליך פונדקאות.

פונדקאות בארה”ב – ליברליות המאפשרת גם לגייז לעבור את ההליך

לביצוע הליך פונדקאות בארה”ב ישנם יתרונות רבים ומובהקים, המתבטאים בעיקר ברפואה המערבית בסטנדרטים הגבוהים ביותר שיש, וכן בכך שמתוך 50 המדינות השייכות לארצות הברית, ישנן רבות המתאפיינות בליברליות מודרנית ובנאורות, ואלו מאפשרות לכל החפץ, לרבות חד מיניים וגברים יחידים – לבצע בהן הליך פונדקאות. כמו כן, בארה”ב ניתן לגשת למאגר רחב של אמהות פונדקאיות ואף של תורמות ביצית, מה שעשוי לקצר את התהליך ולהקל על הזוגות המבקשים להפוך להורים.
החסרון היחסי בביצוע הפונדקאות בארה”ב הוא המחירים הגבוהים, שיכולים להגיע עד ל-150 אלף דולרים, שהם פי 3 ממחירי הפונדקאות בגיאורגיה ובאוקראינה. כמו כן, מדובר במדינות רחוקות מישראל, שהטיסות אליהן הן ארוכות ויקרות.

פונדקאות בקולומביה – יעד מומלץ במיוחד זוגות חד מיניים

עד לאחרונה, זוגות גייז התאפשרו לבצע תהליך פונדקאות במדינות שונות בעולם, כמו תאילנד ונפאל, אך בשנים האחרונות אלו סגרו את שעריהן בפני זרים, וזוגות חד מיניים נותרו עם האופציה של ארה”ב בלבד, שהיא כאמור יקרה באופן יחסי. בעת האחרונה, נפתחה האופציה של פונדקאות בקולומביה עבור כל אלו, וגם עבור גברים יחידים המעוניינים להפוך להורים באמצעות פונדקאות. המדינה הדרום אמריקאית הזו מציעה יתרונות רבים הקשורים בהליך הפונדקאות. ראשית, הוקם בבוגוטה הבירה מרכז פריון מתקדם ביותר, על ידי ד”ר מרטינז – אחד מרופאי הפריון הידועים והבכירים בתחום. שנית, היצע תורמות הביצית וכן האמהות הפונדקאיות בקולומביה הוא רחב ומגוון, מה שעשוי להיות רלוונטי במיוחד עבור גייז. כמו כן, מאחר ומדובר במדינה שהסטטוס הכלכלי שלה נמוך באופן יחסי, המחיר של התהליך כולו נגיש בהרבה מזה שמציעה ארה”ב. כמו כן, החוקים המתירנים יחסית בקולומביה, הופכים את הבירוקרטיה לסבוכה פחות, ומאפשרים לכם לקבל את האישורים הדרושים במהרה. כל אלו הופכים את קולומביה ליעד אידיאלי עבור פונדקאות לזוגות חד מיניים.

כל הסיבות לפנות לחו” לביצוע הליך פונדקאות

זוגות המחליטים לעבור תהליך פונדקאות בארץ נתקלים בלא מעט קשיים – החוקים הנוקשים, הוועדות שיש לקבל מהן אישורים, וההיצע הנמוך של הנשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאות – מאריכים ומעכבים מאוד את התהליך, שסביר להניח שהגעתם אליו קצרים בזמן ובסבלנות מלכתחילה. כמו כן, המחירים בארץ, לאור יוקר המחייה הגבוה כאן, לרוב יהיו יקרים יותר מאשר בארצות כמו גאורגיה ואוקראינה. בנוסף, החוק בישראל מאפשר לזוגות הטרוסקסואלים בלבד לעבור כאן הליך פונדקאות, ולא מותיר ברירה לאלו, אלא לפנות לחו”ל. 


כאמור, אם החלטתם לבצע הליך פונדקאות בחו”ל, כדאי מאוד להסתייע בשירותיה של סוכנות פונדקאות מקצועית, שאנשי המקצוע שהיא מאגדת ילוו אתכם בכל צעד וצעד – בדרך להגשמת חלום ההורות.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...