פונדקאות בחו”ל עם צוות ישראל

חוק הפונדקאות בישראל מאפשר נשיאת עוברים על ידי אם נושאת- פונדקאית, תחת מגבלות מסוימות ובראיה שמרנית למדי. החוק מאפשר כניסה לתהליך לזוגות הטרוגניים העוברים תהליך אבחון ומאושרים על ידי וועדה שהוסמכה לכך על ידי משרד הבריאות. יחד עם זאת החוק אינו נותן מענה לזוגות חד מיניים המבקשים להביא יחד ילד לעולם, ואף דוחה על הסף הורים יחידניים- יחידים, גברים או נשים, שאינם בזוגיות ומבקשים לחוות את חוויית ההורות.

מסיבות אלה, בנוסף לשיקולי פרוצדורות מסועפות וזמני המתנה ארוכים בישראל, בוחרים רבים לצאת לביצוע הליך פונדקאות בחו”ל. ההליך בחו”ל, בהתאם למדינת היעד, מקל יותר ומנותק משיקולי דת, קצר יותר ובחלק מהמקרים אף כלכלי יותר. יחד עם זאת החששות מפני התמודדות עם בירוקרטיה, התנהלות משפטית וניהול פרוצדורות רפואיות בחו”ל עשוי להקשות ומרתיע חלק מן המעוניינים.

פונדקאות מחו”ל עם צוות ישראל

הפתרון והדרך הטובה ביותר לקיים את התהליך מעבר לגבולות המדינה הוא פונדקאות בחו”ל עם צוות ישראלי. על מנת ליישם זאת ולזכות לליווי מלא בכל שלבי התהליך, כבר מישראל וכמובן בחו”ל, יש לפנות אל סוכנות פונדקאות המספקת את השירות להתייעצות ראשונית. ההתייעצות היא דיסקרטית ואינה מחייבת, במהלכה יחשפו ההורים המיועדים בפני צוות המכון את מגבלותיהם ורצונותיהם והם יזכו לתמונת מצב מלאה הפורשת בפניהם את כל האפשרויות העומדות בפניהם. ההחלטה בין פונדקאות בארץ במידה הניתן לפונדקאות בחו”ל, ובמידה והפתרון נמצא מעבר לים, יקבלו בני הזוג גם מידע מלא אודות המדינות המקיימות את התהליך, הפרוצדורות, הבירוקרטיה, הדרישות והעלויות.

הסכם התקשרות עם הסוכנות

במעמד ההתקשרות עם הסוכנות, לאחר בחירה מושכלת הנשענת על פרמטרים חשובים רבים, תידרשו לחתום על הסכם התקשרות. הסכם זה מסדיר את היחסים והתמורה בין ההורים המיועדים לסוכנות ואינו הסכם אל מול האם הפונדקאית המיועדת- אשר יבוא בהמשך.

חשוב לוודא כי החברה מתחייבת להליך פונדקאות בחו”ל עם צוות ישראל, החל מרופאים, אחיות, משפטן וליווי אישי. תהליך הפונדקאות כולל בתוכו לא מעט מתח ולחץ ואין סיבה להוסיף על ההורים המיועדים גם צורך להתנהלות בירוקרטית, קשיי שפה ותרבות ואחרים. הצוות הישראלי המלווה ידאג להורים בכל ביקור (לרוב בתהליך פונדקאות מלא נדרשים שני ביקורים בארץ היעד), לשהייה נוחה, הסעות, פגישות עם הפונדקאית, ליווי בבדיקות ובהליכים רפואיים וצרכים נוספים.

יש לוודא ולקבוע בהסכם מראש מי ילווה את ההורים המיועדים בהגעה אל היעד והאם ההסכם כולל את עלויות הטיסות והשהות.

פרטים חשובים נוספים בהסכם ההתקשרות עם סוכנות פונדקאות הם מענה לכל סיטואציה ולכל תרחיש אפשרי בתהליכי ההפריה וההיריון. השאלות שצריכות לקבל מענה הן לגבי גודל אחריות הסוכנות, ביצוע שינויים בהחלטות במהלך, ליקויים ותרחישים לא צפויים. לרוב ההסכם מגדיר כמות ניסיונות הפריה לפונדקאית, חשוב להבין ולהחליט מראש מה יקרה במידה והניסיונות לא צלחו, האם ישנה אפשרות להחלפת הפונדקאית במהלך הניסיונות במידה ואלה לא צולחים (ואפילו אחד מהם), מה יקרה במקרה של המלצה על הפלה בשל ליקוי ופגם בעובר ועוד.

מטבע הדברים ההורים המיועדים אינם מביאים את הניסיון לחזות ולהעריך מראש את כלל האפשרויות ועל כן נומלץ להיוועץ לפני כן בהורים אשר סיימו את התהליך, בהצלחה או לא, וידעו להאיר את הדרך.

סוכנות פונדקאות מקצועית תאפשר פניה אל לקוחות שלה מן העבר, בתיאום ובהסכמה שלהם כמובן, על מנת לספק למי שנמצא בתחילת הדרך מידע אישי ומלא הן על הסוכנות והן על התהליך.

רישום התינוק, הנפקת דרכון ישראלי ושחרורו

הליך הפונדקאות אורך זמן רב ומצריך לא מעט בירוקרטיה, וכאשר זה נעשה בחו”ל לקשיי השפה, ההיכרות עם החוק המקומי והתנהלות מול רשויות ומוסדות היא כמעט בלתי אפשרית ללא ליווי ותיווך מקצועי. חלק חשוב בליווי המקצועי מתחיל דווקא אחרי לידתו של תינוק בריא, לשמחת כל הצדדים המעורבים והמלווים את התהליך, ועולה הצורך לרשום אותו כחוק כבן להוריו הביולוגיים וכתושב מדינת ישראל.

בפונדקאות המתבצעת בחו”ל מטבע הדברים האם נושאת אינה יהודייה. על מנת לעמוד בדרישות הרבנות בישראל על הרך הילוד לעבור בדיקת DNA  המוכיחה את התאמתו הגנטית להוריו. גיור פשוט מתבצע באמצעות ברית מילה או טבילה (לבנות). תהליכים אלה מצריכים עזרה וסיוע של הצוות הישראלי המנוסה שיקדם את כל הנדרש ביעילות ובמהירות, וזאת במטרה לחזור ארצה כמשפחה בהקדם האפשרי. הנפקת הדרכון הישראלי לרך הילוד תתבצע בשגרירות הישראלית וכנגד כל האישורים והבדיקות הנדרשים.

השפעת הסוכנות על זמנים ועלויות

עלות הליך פונדקאות אינו מבוטל כלל ומגיע בערך לכדי מאתיים אלף שקלים. פונדקאות בחו”ל עשויה להפחית ממחיר זה או לעלות עליו בהתאם למצב האישי, לצרכים, למספר ניסיונות ההפריה החוץ גופית  ולהוצאות הרפואיות שעשויות להשתנות. כאשר מתנהלים מול סוכנות פונדקאות המלווה את ההורים המיועדים בחו”ל ולמעשה מהווה גורם מוביל ומנצחת על התהליך כולו באמצעות אנשי מקצוע מנוסים, העלות כוללת הן את שירות הסוכנות והן את עלות הפונדקאית וההוצאות הנוספות. ניסיון לעשות זאת ללא עזרת סוכנות עשוי לייקר את ההליך, שכן ללא הידע והקשרים הנדרשים התהליך עשוי להתארך, נותני שירות עשויים להתחלף ומחיר חוסר המקצועיות והניסיון יבוא לידי ביטוי.

הקשיים הפיזיים, הרגשיים והבירוקרטיים בהליך מורכב כל כך של פונדקאות מדוברים ומוכרים, וכאשר ההליך מתבצע מחוץ לגבולות המדינה נוספים על כך גם קשיי שפה, בירוקרטיה מקומית, חוסר היכרות עם התנהלות של רשויות החוק והממסד, קושי בניידות ואתגרים נוספים. נסיעה לצורך הליך פונדקאות בחו”ל עם צוות ישראלי מסייעת הן בהפחתת הלחצים והתרכזות באתגרים ובשמחה שבהבאת תינוק לעולם, והן בכלל הצרכים האובייקטיבים וההתנהלות המסועפת בחו”ל, עד לסיום התהליך והשיבה הביתה.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...