פונדקאות בחו”ל – הדרך המהירה והבטוחה לתינוק שכל כך רציתם

בכדי להבין מהם היתרונות שקיימים בהליך פונדקאות בחו”ל צריך להבין קודם מהי בכלל פונדקאות ואילו סוגי פונדקאות ישנם. פונדקאות היא למעשה נשיאת הריון עבור אישה אחרת, אישה שלא יכולה מכל סיבה שהיא להחזיק הריון. האם הפונדקאית עוברת השתלה ברחמה של הביצית המופרית על ידי הזרע, והיא זו שמחזיקה את ההיריון. יש פולמוס שלם בשאלה המוסרית האם זה נכון בכלל או לא, כשסוג אחד נחשב לסוג הפשוט יותר מבין שני סוגי הפונדקאות הקיימים. הנה הסוגים הללו וההסבר למה סוג אחד מתקבל בקלות רבה יותר מוסרית מאשר הסוג השני.

פונדקאות מלאה

פונדקאות מלאה היא פונדקאות בה האישה שנושאת ברחמה את ההיריון היא ללא קשר ביולוגי לעובר. זה אומר שהביצית אינה שלה אלא של זו שרוצה להרות אך לא יכולה, או של תורמת ביציות (יש נשים שעוברות שאיבת ביציות ותורמות את חלקן) והיא לכל הדעות לא האמא.

פונדקאות חלקית

פונדקאות חלקית היא פונדקאות שהאם הפונדקאית תורמת גם את הביצית מכיוון שהאישה שרוצה להיכנס להיריון לא יכולה לתת ביצית מכל סיבה שהיא. במקרה כזה לעובר יש את הגנים של האישה שנושאת אותו והיא נחשבת לאמא הביולוגית שלו. בישראל פונדקאות חלקית אינה מותרת, והאופציה היחידה היא פונדקאות מלאה וגם זה בתנאים מאוד מסוימים.

מצבים בהם צריך פונדקאית

יש מצבים שונים בהם האישה לא יכולה להרות וצריך אם פונדקאית שתישא ברחמה את העובר. מצבים אלו יכולים להיות נפשיים או פיזיים, כך לדוגמא אישה הסובלת מבעיות נפשיות יש חשש שההיריון יחמיר את מצבה ושהיא לא תוכל להחזיק הריון. דוגמא נוספת היא אישה עם בעיות פיזיות, מחלות או כל בעיה אחרת שהיריון יכול להחמיר את מצבה ואף לסכן את חייה. נשים שעברו טיפולי פוריות ללא הצלחה גם הן יכולות להגיע למצב בו הן תזדקקנה לסיוע של אם פונדקאית וכמובן, זוגות בהם אין בת זוג שיכולה לשאת את ההיריון – זוגות חד מיניים גברים.

ההבדלים בין פונדקאות בארץ ובחו”ל

לא לחינם זוגות רבים בוחרים באופציה של אם פונדקאית בחו”ל ולא בישראל. במדינת ישראל החוק נוקשה מאוד ויש תנאים מחמירים בשביל שניתן יהיה לקיים את ההליך. יש הבדלם שונים בין פונדקאות בחו”ל או בארץ אך יש שניים עיקריים. הראשון, בישראל, זוגות חד מיניים לא יכולים להתחיל אפילו את ההליך ובחו”ל כמובן שאין זאת בעיה (אין גם בעיה להביא את הילדים לארץ) יש לא מעט התעסקות תקשורתית בעניין ולא מעט מפלגות שמבטיחות לשנות את המצב הזה, אך זה עדיין לא השתנה והקריטריון הראשון להתחיל את ההליך בישראל, שהזוג יהיה איש ואישה.

מעבר לכך יש הבדל נוסף, הבדל שגורם לרבים (גם זוגות סטרייטים) לקיים את ההליך בחו”ל. ההבדל הוא ההבדל הכלכלי כמובן, הבדל משמעותי מאוד. עלות נשיאת הריון של אם פונדקאית גבוה יותר בארץ בכ-50%, מה שמתבטא כמובן בעשרות ומאות אלפי שקלים. גם “מצבים מיוחדים” כמו לידת תאומים או ניתוח קיסרי, גם הם יקרים בארץ הרבה יותר מאשר בחו”ל.

התנאים בישראל לקיום הליך פונדקאות

יש תנאים רבים בישראל לקיומו של הליך פונדקאות, תנאים שנוגעים לאם הפונדקאית וכמובן להורים והנה כמה מהם:

  • הזרע והביצית – בישראל אין אם כן פונדקאות חלקית מה שאומר שהביצית חייבת להיות של האישה או מתרומה אך היא בשום אופן לא תהיה של האם הפונדקאית. במקרה ומדובר על בני זוג, הזרע יהיה של האב המיועד.
  • תושבות – בישראל, גם האם הפונדקאית וגם ההורים חייבים להיות תושבי ישראל. זה אומר שאי אפשר “לייבא” אם פונדקאית מחו”ל שתגיע לארץ להחזיק את ההיריון.
  • נישואין של האישה הנושאת – כעיקרון, האישה שנושאת את ההיריון צריכה להיות לא נשואה. יש מקרים חריגים בהם מתירים שהיא כן תהיה נשואה, מקרים בהם ההורים מוכיחים שהם חיפשו ולא מצאו אם פונדקאית שאינה נשואה (במקרה בו האם הנושאת נשואה, יש משקל גם למה שבעלה אומר)
  • קרבת משפחה – האם הנושאת לא יכולה להיות קרובת משפחה של אחד ההורים.
  • גיל ההורים – ההורים צריכים להיות בין הגילאים 18 ל-54 אך יש מצבים בהם מתקבל אישור חריג וגם אחרי גיל 54 אפשר להתחיל בתהליך.
  • ילדים – אם האם היא אם יחידה יכולים להיות לה לפני ההיריון הפונדקאי מקסימום 2 ילדים שלה. כך גם אם מדובר על בני זוג, צריכים להיות להם לא יותר מאשר 2 ילדים משותפים בכדי שהם יוכלו לקיים את ההליך.
  • עבר פלילי של ההורים – ההורים חייבים להיות ללא שום עבר פלילי שעלול איך שהוא לפגוע בילד. אם אחד מהם כרגע במהלך הליך פלילי שכזה, הוועדה יכולה לדחות את הליך הפונדקאות עד אחרי סיום ההליך הפלילי.
  • דת – הדת של האם הפונדקאית ושל ההורים חייבת להיות זהה.
  • זכויות הילד – בחוזה שנחתם בין ההורים לבין האם הפונדקאית, לא יכולים להיות סעיפים שעלולים לפגוע איך שהוא בזכויות של הילד בעתיד. כמובן שנבחן כל חשש לפגיעה בילד בדרך כלשהיא כתוצאה מההליך.

אז למה בחו”ל?

מכיוון שישראל היא מדינה יהודית הנשענת על ההלכה היהודית ומסיבות אחרות, סיוע של אם פונדקאית הוא הרבה יותר מורכב. יש חוקים שונים רלוונטיים ויש הוראות שצריך למלא, יש תנאים שגם האם הפונדקאית וגם ההורים חייבים לעמוד בהם ויש הרבה יותר מורכבות מאשר בחו”ל. יש כמובן גם מצבים בהם בני זוג (לדוגמא חד מיניים) לא יוכלו בשום מצב להביא ילד בישראל באמצעות אם פונדקאית ומעל לכל, ההבדל העצום בעלויות. זו הסיבה שרבים בוחרים באופציה של פונדקאות בחו”ל בשביל להגשים את החלום.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...