פונדקאות בגאורגיה – ניהול וביצוע על ידי מומחים ישראלים בהליך שמתבצע בפועל בגאורגיה

אם אתם חושבים על הליך פונדקאות בגאורגיה אבל רוצים להיות רגועים ולעשות את זה באמצעות צוות רפואי ישראלי, אנחנו הכתובת. אתם מוזמנים ליצור איתנוב”סורמום” קשר, ונשמח לתת לכם מענה על כל שאלה.

הרצון בילד הוא רצון טבעי, רצון של מרבית בני האדם הבוגרים. אבל יש מי שרוצה ואינו יכול להביא ילד לעולם בצורה טבעית, וכשהבעיה היא אצל האישה או שאין אישה (כמו אצל זוגות גברים) לא יהיה הריון.

מצבים בהם אישה לא יכולה להיכנס להריון או להחזיק הריון יכולים להיות רבים ומגוונים. יכול להיות שמדובר על אישה שכן הצליחה להיכנס להריון אך בכל פעם היא מפילה במהלך ההיריון ולא מצליחה לסיים אותו. יכול להיות שמדובר על אישה עם בעיה רפואית כמו חוסר בשחלות או ביציות או ללא רחם. יש מצבים שונים כמו מחלה אונקולוגית שדורשים טיפול אינטנסיבי באישה, בחומרים כימיים שלא מאפשרים לה להיכנס להריון בגלל הסיכון הרב הכרוך בכך, ויש מקרים בהם האישה לא יכולה להיות בהריון בגלל קשיים נפשיים.

חלק מהזוגות יבחרו במקרים כאלו באימוץ. אך אימוץ הוא הליך ארוך ומייגע שיכול לקחת גם לא מעט שנים. באימוץ גם לא מדובר על ילד שמתקבל על ידי ההורים המיועדים מיד כשהוא מגיח לעולם, וגם אין קשר ביולוגי לשני ההורים עם הילד.

בפונדקאות לעומת זאת הילד יכול להיות בזרועות ההורים המיועדים רגע אחרי הלידה. הוא גם יהיה ילד ביולוגי לפחות של אחד ההורים ובדרך כלל של שניהם, מכיוון שהם אלו שנותנים את הזרע והביצית לתהליך על מנת שניתן יהיה להפרות אותם ולהחזיר את העוברים לרחמה של האם הפונדקאית. בסופו של דבר זה יהיה ילד עם גנים של שני ההורים או לפחות של האב, מה שיכול להיות משמעותי עבור רבים.

פונדקאות בישראל

פונדקאות בישראל היא דבר אפשרי כבר כמה עשרות שנים, אך היא מורכבת ומסובכת ולא פשוטה בכלל. התנאים לפונדקאות בישראל הם מורכבים יותר מאשר בחו”ל, זאת בעיקר בגלל שמדינת ישראל היא מדינה יהודית שיש לה חוקים שונים מאשר במדינות אחרות. כך לדוגמא פונדקאות בישראל מחייבת שיהיו שני בני זוג כהורים מיועדים – גבר ואישה, מה שאומר שזוג הומוסקסואליים לא יכול נכון להיום להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות בישראל.

האם הפונדקאית חייבת להיות יהודייה במידה וההורים המיועדים הם יהודיים, מה שלא קורה במדינות אחרות כמובן בהן האם יכולות להיות בעלת כל שייכות דתית שהיא או ללא שייכות. פונדקאות בישראל גם יקרה יותר מאשר פונדקאות בכל מדינה אחרת ובעיקר בהשוואה לגאורגיה, מה שיכול להיות מרכיב מרכזי בשיקול האם ואיפה לקיים את ההליך.

באופן כללי הבירוקרטיה בישראל בהשוואה לגאורגיה היא הרבה יותר מסובכת ומורכבת. כל ההליך הוא ארוך יותר וזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון. אבל יש בפונדקאות בישראל גם לא מעט יתרונות, כך לדוגמא הקירבה לבית והיכולת לשלוט טוב יותר בהליך, כך לדוגמא הצוותים הרפואיים המנוסים שיש בישראל שנותנים מענה רפואי הולם לכל מצב, וכמובן, השפה המוכרת שתמיד יותר נוח להתנהל איתה.

אבל מה אם אפשר היה לשלב בין השניים? מה אם היה אפשר ליהנות מרמת הרפואה הגבוהה שבישראל אך עם בירוקרטיה פשוטה יותר כמו שגאורגיה מציעה? מסתבר שיש אפשרות כזו – פונדקאות בגאורגיה על ידי מומחים ישראלים שמתבצע בפועל בגאורגיה.

יתרונות

  • בירוקרטיה – כפי שציינו, ישראל לא ממש מצטיינת בכל מה שנוגע לבירוקרטיה. רק המפגש עם הפונדקאית יכול להיות גם עם המתנה של כמה חודשים, ולאחר מכן עוד כחודשיים עד אישור הוועדה מה שאומר לפחות חצי שנה עד שאפשר להתחיל בהליך הפונדקאות. בגאורגיה לעומת זאת, כל מה שנדרש זה בדרך כלל לא יותר מחודש עד שאפשר להתחיל בטיפולים. זה קריטי אם האם המיועדת לא צעירה ויש משמעות לשמן שעובר בכל מה שנוגע לשאיבת הביציות שלה, ובכלל, בני הזוג לא צריכים להתמודד עם המתנה מורטת עצבים בדרך למה שהם כל כך רוצים שיהיה להם.
  • סטטוס דתי – לפי החוק הגיאורגי, אם הזרע והביצית הם של הורים יהודיים התינוק יהיה יהודי וכך גם לפי החוק הישראלי. אומנם ההורים צריכים לעבור בדיקת רקמות על מנת להוכיח שהם אלו ההורים הביולוגיים של הילד מה שידרוש מהם המתנה, אך זה לא אמור לקחת יותר משבועות ספורים.
  • ליווי רפואי – היתרון הגדול ביותר בפונדקאות מסוג זה הוא שההליך מתבצע על ידי רופאים ישראלים. הרופאים הישראלים ידועים ברמת המומחיות הגבוהה שלהם כך הבני הזוג וגם הפונדקאית עצמה יהיו הרבה יותר רגועים. יש גם מעקב אחר ההיריון באמצעות רופאים ישראלים כך שהכול למעשה כאילו מתבצע כאן בארץ אך זה קורה בגאורגיה בעלות המתאימה.
  • שפה – אין כמו להיות בחו”ל בתוך הליך רפואי כזה ולהבין את השפה של הרופאים, לקבל את כל ההסברים הפשוטים ולהיות עם היכולת להתייעץ בכל זמן ולהבין כל מילה. גאורגיה היא מדינה בה מדברים את השפה המקומית וכמובן מדברים גם אנגלית, אך גם למי שמדבר מצוין אנגלית, יהיה יותר נוח לדבר בשפת האם שלו – עברית, עם הצוות הרפואי. בהליך מעין זה שכרוך בלא מעט חששות ומעמסה נפשית, זה יכול להיות קריטי.
  • עלויות – כל היתרונות הללו של צוות רפואי ושל הליך ישראלי לגמרי, עם הבירוקרטיה המופחתת שיש בגאורגיה, והכל בעלות נמוכה משמעותית מאשר אם ההליך היה מתקיים כאן בישראל.

אין ספק שהליך פונדקאות בגאורגיה שמתבצע על ידי רופאים ישראלים הוא משהו שכדאי מאוד לשקול, בטח למי שמחפש את השקט הנפשי ואת החיסכון בעלויות.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...