פונדקאות באמצעות המרכז להורות

הליך הפונדקאות הוא הליך אליו מגיעים ההורים המיועדים כמוצא אחרון, לעתים לאחר שנים של בדיקות, טיפולים וניסיונות להביא ילד לעולם, אשר לא צלחו. למקצועיות ולניסיון של הצוות ישנה משמעות מכרעת בליווי, בקבלת ההחלטות ובהצלחת התהליך, אולם לא פחות מכך גם לרגישות, להכלה, לסיוע הרגשי ולכלים לחזק ולסייע בכל התחומים הנלווים.

פונדקאות באמצעות המרכז להורות נועדה לספק להורים המיועדים מעטפת מלאה של שירותים, החל מייעוץ ובחינת האפשרויות וכלה בליווי רפואי, תמיכה משפטית והתנהלות בירוקרטית.

כל מה שרציתם לדעת על פונדקאות באמצעות המרכז להורות – הורים מיועדים ופונים שואלים:

מה ההבדל בין הסכם עם אם פונדקאית המתבצע באמצעות עורך דין להסכם עם המרכז להורות?

ההסכם עם הפונדקאית הוא חלק ממערך רחב של שירותים להם נזקקים ההורים המיועדים בתהליך הפונדקאות. ההתקשרות עם המרכז להורות באה לספק מעטפת שירותים מלאה המתחילה בהיכרות והבנה של האפשרויות העומדות בפני ההורים המיועדים, איתור הפונדקאית והסדרת ההתקשרות עמה, הכנה לוועדה מטעם משרד הבריאות אשר אישורה מהווה תנאי לתהליך, ליווי רפואי, משפטי, פסיכולוגי ובירוקרטי. אין מניעה חוקית לנהל את ההליך באופן עצמאי ולחתום הסכם חוקי בליווי עורך דין עם אם פונדקאית, ויחד עם זאת אין מדובר בשירות הדומה או מכסה את מה שמספקים להורים המיועדים במרכז להורות.

מה קורה אם במהלך התהליך ההורים מבקשים להחליף את הפונדקאית?

בניגוד להתקשרות עצמאית בה ההורים המיועדים מחויבים כלפי האם הפונדקאית, ההסכמים המלווים על ידי המרכז להורות רואים מראש כל תרחיש ואפשרות, בזכות ניסיון בן יותר משני עשורים. ההסכם בין ההורים המיועדים למרכז להורות כולל תרחישים שונים, בהם אי קליטה של הפונדקאית בניסיון ההפריה הראשון, קליטת היריון ואיתור פגמים בעובר ותרחישים אחרים. בליווי המרכז להורות ניתן יהיה להחליף את האם הפונדקאית מתוך מאגר הפונדקאיות הקיים במרכז.

נראה כי מדובר בתהליך יקר, אשר חלק ניכר מן ההוצאות בו  משתנות ונקבעות תוך כדי תנועה. כיצד נוכל להיערך?

הליך של פונדקאות, בארץ ובחו”ל, הוא הליך יקר המחייב את ההורים המיועדים לחשיבה ולהיערכות. אנו מציעים הסכם אחיד, ברור ונהיר המפרט את עלויות התהליך כולו, לרבות עלויות מיוחדות שיש להביא בחשבון וישולמו רק במידת הצורך (קליטת היריון עם תאומים, ניתוח קיסרי).

אנו מציעים מסלול של פונדקאות בישראל לצד מסלול של פונדקאות בחו”ל – בגיאורגיה, ומציגים להורים המיועדים בשקיפות מלאה את ההבדלים ואת העלויות המלאות.

נוסף לזאת במסגרת ההסכם וכחלק מן העלויות הקבועות בו אנו מספקים לאם הפונדקאית ביטוח רפואי המכסה אירועים והתרחשויות חריגות, בניהן שמירת היריון וצרכים מיוחדים.

אנו מבינים כי לצורך ההליך נצטרך אישור של וועדה. מה קורה במקרה בו לא נקבל את האישור?

חוק נשיאת עוברים בישראל קובע כי כל מי שמעוניין להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות יצטרך לעמוד בפני וועדה ייעודית של משרד הבריאות ולקבל את אישורה. אנו במרכז להורות מחזיקים בניסיון ובידע רב, ליווינו מאות משפחות וזוגות בעומדם אל מול הוועדה לקבלת האישור. במעמד ההתקשרות עם כל פונה אנו עורכים תשאול מקיף ולמדים על הזכויות והאפשרויות העומדות בפני הפונים. היה ואינכם עומדים בקריטריונים הנדרשים בוועדה מראש לא נבוא עמכם בהסכם ולא נפנה אתכם לוועדה. כחלק מן השירות אנו מבצעים הערכה פסיכולוגית וסוציאלית מחמירה העומדת בתנאי הדרישה של הוועדה ונמוך הסיכוי כי תעברו את המסננים שלנו ולא את אלו של הוועדה מטעם משרד הבריאות. ויחד עם זאת, ההסכם בנינו קובע כי תשלמו רק על שירותים שקיבלתם בפועל ובאופן הוגן, ועל כן לא תהיו מחויבים כלפינו במקרה של אי אישור הוועדה.

אנו זוג יהודי דתי המבקש להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות. מה האפשרויות העומדות לרשותנו?

חוק נשיאת עוברים בישראל חוקק לאחר מחשבה רבה תוך לקיחה בחשבון גם של הצרכים בהיבט הדתי. בוועדה מטעם משרד הבריאות המאשרת את התהליך באופן אישי בעבור כל זוג יושב גם איש דת בהתאמה לדתם של בני הזוג, אשר תפקידו לוודא שמירה על זיקה וזהות וקיום התהליך באופן העומד בקנה אחד עם דתם של בני הזוג. התהליך מאושר הן מבחינה דתית והן מבחינה חוקית. בקיום פונדקאות בישראל תעמוד לרשותכם פונדקאית יהודייה בלבד, כחלק מדרישות החוק, והתינוק אשר נושא את המטען הגנטי שלכם ייוולד כתינוק יהודי לכל דבר ועניין.

בעת קיום הליך הפונדקאות בחו”ל, מאחר ומרבית האמהות הפונדקאיות אינן יהודיות, יידרש תהליך גיור קצר ופשוט לאחר הלידה.

האם פונדקאות בחו”ל מחייבת אותנו לנסיעה לחו”ל לצרכי הבחירה וההתקשרות?

פונדקאות באמצעות המרכז להורות המתקיימת בחו”ל זוכה לליווי מלא של המרכז. הבחירה הראשונית מתבצעת על ידי בני הזוג בישראל, באמצעות תמונות וקבלת מידע על האם הפונדקאית. המידע יימסר במלואו ובשקיפות מלאה, כאשר המרכז להורות מחזיק בקשרים עם סוכנויות בגיאורגיה למטרה זו ובשיתוף פעולה מלא.

לאחר הבחירה הזוג יוכל לבחור אם לטוס לגיאורגיה ולהכיר את הפונדקאית באופן אישי, או לחילופין לתת את הסמכות להתקשרות והחתימה למנהלת המרכז להורות שתעשה זאת עבורם.

גם ההליך הרפואי מתבצע ללא צורך בטיסות ושוב, כאשר מתן הזרע ושאיבת הביציות מתקיימים במוסדות הרפואיים בישראל ומועברים בתנאי מעבדה מוקפדים במיוחד לחו”ל, למוסדות הרפואיים בהם מתקיימת הפריה חוץ גופית אצל האם הפונדקאית.

ההורים המיועדים יזומנו להגיע ממש בסמוך ללידה, על מנת לקחת חלק בלידה ולהעביר לידם את התינוק עד להבאתו ארצה. הליך זה מצריך התנהלות בירוקרטית לא פשוטה, הכוללת בדיקת רקמות ווידוא התאמה גנטית, גיור של התינוק ורישום של התינוק כבן/ בת להוריו.

התהליך כולו, בארץ או בחו”ל, מתקיים בליווי אישי של אנשי המקצוע מטעם המרכז להורות.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...