הקודקס המשפחתי של אוקראינה

פונדקאות בחו”ל פותחת בפני זוגות ויחידים את האופציה לחוות הורות ולחבוק תינוק משלהם. באופן טבעי, כל פונדקאות בחו”ל כפופה לחוקים ולתכתיבים המקומיים של המדינה בה מתבצעת הפונדקאות, וכך גם פונדקאות באוקראינה. משום כך, למשל, בניגוד למדינות אחרות, אוקראינה אינה מאפשרת הליך פונדקאות לזוגות הומוסקסואלים, אבל מאפשרת פונדקאות המבוססת על תרומת ביציות, בין אם התורמת היא אזרחית אוקראינית ובין אם היא תושבת זרה (ישראלית או ממדינה אחרת).
לפונדקאות באוקראינה ישנם יתרונות רבים על פני פונדקאות במדינות אחרות בעולם, שלא לדבר על פונדקאות בישראל. הנה מספר יתרונות מהבולטים ביותר:
אוקראינה נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום הפונדקאות, בזכות המבחר הגדול של נשים-פונדקאיות הקיים בה. בניית מאגרי הנשים הפונדקאיות האוקראיניות כולל ביצוע מבחני התאמה קפדניים, בדיקות בריאות מעמיקות ומקיפות ואבחון התאמתן הנפשית לפונדקאות. במידה והליך הפונדקאות דורש גם תרומת ביצית, תיבחנה המועמדות לתרומה הביצית בדיוק על פי אותם סטנדרטים נוקשים שנבחרות האמהות הפונדקאיות. את הנחייה מס’ 771 של שר הבריאות האוקראיני, ההנחיה הקובעת מי יכולה לשמש כאם פונדקאית ואיזה מרפאות אוקראיניות רשאיות לבצע את ההליך – ניתן לקרוא כאן.

משך הליך הפונדקאות קצר באופן ניכר מזה שמציעה הפונדקאות במדינות אחרות

מצד אחד, החקיקה (חוק 123 – הקודקס המשפחתי של אוקראינה) המקלה את תהליכי קביעת מוצאו של תינוק אשר נולד בטיפולי פוריות, ומצד שני – המאגר הגדול של פונדקאיות בריאות באוקראינה, מקצרים את זמן ההמתנה הנדרש למציאת פונדקאית וגם את פרק הזמן הנדרש לשהייה במדינה לצורך קביעת ההורות לתינוק באופן ניכר.

דרישות סף נמוכות לאישור פונדקאות

אוקראינה אינה נוקטת בהליכים בירוקרטיים מסובכים ומסורבלים לשם אישור ביצוע ההליך. דרישת הסף הפורמלית היחידה היא שההורים המיועדים יהיו נשואים זה לזה באופן רשמי.

חקיקה תומכת

אם הזכרנו את חוק 123 – הקודקס המשפחתי של אוקראינה, בואו נבחן קצת את התועלות שלו. במסגרת חקיקה זו, פונדקאות מלאה (כלומר – הביצית היא של הפונדקאית ואילו הזרע של האב) כמו גם פונדקאות הריונית בלבד (בה מבוצעת השתלת עובר שהוא תוצאה של ביצית של בת הזוג או ביצית של תורמת וזרע של האב), ממצבות את הזוג כהוריו של התינוק שייוולד. כך שבאוקראינה, בניגוד למדינות אחרות, אין לאם הפונדקאית זכויות הוריות על התינוק, ורק ההורים המיועדים נרשמים כהוריו של התינוק בתעודת הלידה. חקיקה זו פותרת את החשש המלווה כל היריון פונדקאי, שמא בסיומו, לא תהיה האם הפונדקאית מוכנה לעמוד בחלקה בהסכם ותנסה להתחמק ממנו.

ההחלטה האם לעמוד בקשר עם האם הפונדקאית או לא נתונה ביד ההורים המיועדים

פונדקאות באוקראינה מעמידה בידי ההורים המיועדים את האופציה שלא להיות בקשר עם האם הפונדקאית במהלך ההיריון, במידה והם אינם רוצים להיחשף ללחצים שעלולים להיות כרוכים בכך. את המעקב השוטף ותוצאות הבדיקות הם יכולים לקבל באופן קבוע דרך החברה המספקת להם את השירות.

העלאת הסיכויים ליצירת היריון

פונדקאות באוקראינה מאפשרת להחליף בהמלצת המרפאה המטפלת את הפונדקאית ו/או את תורמת הביצית (במקרים מסוימים – ללא תוספת תשלום). מה שמוביל לסיכויים גבוהים יותר ליצירת היריון.

עלויות נמוכות יותר

גם אם נתעלם מעלות ההליך עצמו, שגם הוא-עצמו זול יותר באוקראינה מאשר בארצות אחרות, אוקראינה היא יעד אשר הטיסה אליו היא קצרה ועלויות השהייה בו נחשבות לנמוכות, יחסית ליעדי הפונדקאות האחרים בעולם.

שלבי הפונדקאות

הליך החדרת הביציות המופרות אל רחמה של הפונדקאית נעשה במספר שלבים:

  • השגת סנכרון בין מחזוריהן של האם הביולוגית והאם הפונדקאית.
  • יצירת ביציות אצל האם הביולוגית באמצעי הורמונאליים.
  • שאיבת הביציות בהנחיית אולטרה סאונד וגינאלי או בלפרוסקופיה בהרדמה כללית.
  • הפריית הביציות שנשאבו בזרע ויצירת עוברים מרובים.
  • החדרת הביציות המופרות (שכעת, הן כבר עוברים) אל הרחם של הפונדקאית.
  • מתן תרופות הורמונאליות לאם הפונדקאית לצורך ההגנה על ההיריון.

חשיבותה של סוכנות מנוסה בהליך הפונדקאות בחו”ל

חשיבותו של הליווי הצמוד של סוכנות הפונדקאות לאורך ההליך לשובה בכל הליך פונדקאות, אולם, כאשר הפונדקאות מתבצעת בחו”ל, לליווי מקצועי וצמוד חשיבות רבה עוד יותר. מאחר וסביר להניח כי לרשותם של אנשי המקצוע בסוכנות הפונדקאות עומדים ידע מקצועי וניסיון רב מאשר לכם, הליווי שהיא מעניקה להם ברבדים שונים של ההליך מקל עליכם את התהליך ומסייע לכם לעקוף מכשולים, אשר בהם הייתם מועדים ללא ליוויה. דוגמה מובהקת לכך היא אספקטים חוקיים מקומיים שונים (אשר גם אם אתם עורכי דין ישראלים ומתמצאים בחוק הישראלי, כאשר הם מופיעים בחוק האוקראיני, הם שונים לגמרי), סדרת הבדיקות הרפואיות שנדרשות בתהליך, אישורים ומסמכים שונים אותם עליכם להוציא, וגם נתונים טריוויאליים הרבה יותר, כמו באיזו שכונה בעיר כדאי לגור, כי היא ממוקמת קרוב לבית החולים בו תתרחש הלידה, ומצד שני, רחובותיה פנויים מספיק כדי להגיע בשיא המהירות לבית החולים, על מנת להיות נוכחים בעת שהפלא הגדול של חייכם עתיד להתרחש!

אם אתם עתידים להיכנס להרפתקה המסעירה ביותר שתחוו בחייכם, עשו זאת אך ורק בליוויה של סוכנות פונדקאות מנוסה!

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...