עלויות ובירוקרטיה: הדברים שחשוב לדעת על פונדקאות בחו”ל

ישנם יתרונות רבים לביצוע תהליך הפונדקאות בחו”ל – ראשית, התהליך מתקצר לאין שעור, שנית, החוקים במדינות שונות מאפשרים גם לזוגות חד מיניים וליחידים להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות, הבירוקרטיה מסובכת פחות והמחירים עשויים להיות נגישים יותר. כל מה שחשוב לדעת לפני שבוחרים את היעד בו תהפכו להורים באמצעות פונדקאות 

על אף מאבקים ממושכים ואינספור עתירות לבג”צ, במדינת ישראל של שנות האלפיים עדיין אין אישור חוקי לזוגות חד מיניים ולאנשים המבקשים להפוך להורים יחידנים, להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. ביצוע הליך פונדקאות בארץ מאושר ומוסדר עבור זוגות הטרוסקסואליים אשר אינם מצליחים להתעבר באופן טבעי בלבד. גם לזוגות האלה, אין זה עניין של מה בכך לעבור תהליך פונדקאות בארץ. זהו הליך סבוך ויקר, מבחינה לוגיסטית, ביורוקרטית וכמובן כלכלית. כמו כן, היצע האמהות הפונדקאיות נמוך בהרבה מהביקוש, וקשה מאוד לאתר אותן, מה שמעכב את התהליך ודורש הרבה אורך רוח.

פתרון אידיאלי הן לזוגות חד מיניים והן להטרוסקסואלים – פונדקאות בחו”ל

במידה והחלטתם להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית, כדאי לשקול בכובד ראש את האפשרות של פונדקאות בחו”ל, שמהווה פתרון אידאלי שמקל, מקצר ומוזיל עלויות. עבור זוגות חד מיניים והורים יחידנים זוהי אולי האופציה היחידה, אך גם לזוגות הטרוסקסואלים זוהי עשויה להיות בחירה טובה יותר. מדינות כמו ארה”ב, קנדה, גיאורגיה, אוקראינה וקולומביה כבר פתחו את שעריהן לביצוע התהליך בהן והוא מוסדר בחוקיהן.

כמה זמן אורך תהליך פונדקאות בחו”ל?

זמן הוא פקטור רציני בנושא הבאת ילדים לעולם. זוגות המגיעים להחלטה לעבור תהליך פונדקאות, לרוב מצויים בנקודת זמן גבולית, לאחר שניסו זה מכבר להביא ילדים בכוחות עצמם, או שהבשילו להקים משפחה. גם הגיל, כמובן, משחק תפקיד קריטי, כאשר רובנו מעדיפים להפוך להורים בגילאים כמה שיותר צעירים, ולכן נבקש לקצר ולהאיץ בתהליך כמה שניתן. תשמחו לשמוע שביצוע הליך פונדקאות בחו”ל, עשוי להתארך הרבה פחות זמן מאשר בארץ. בישראל, עד שמגיעים לנקודה בה מתחיל תהליך ההפריה, הפרוצדורה מתארכת לכשמונה חודשים, כאשר איתור האם הפונדקאית הוא שגוזל את רוב הזמן היקר הזה, מאחר וכאמור, ההיצע בארץ נמוך. נוספים לתהליך גם ביורוקרטיה, בדיקות שונות ואישורי משרד הבריאות.

בחו”ל, לעומת זאת, התהליך כולו עשוי להסתכם בכמה חודשים ספורים, ולעתים בחודש אחד בודד, זאת מאחר שבדינות בהן נהוג לבצע את ההליך ישנו מאגר רחב מאוד של נשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות, וגם של תורמות ביצית. כמו כן, הביורוקרטיה שם מתקצרת מאחר ואין צורך להסדיר אותה בחוקים הסבוכים של הארץ.

מהן העלויות של תהליך פונדקאות בחו”ל?

זוגות המחליטים להקים משפחה באמצעות תהליך פונדקאות, יודעים שמדובר בהוצאה לא מבוטלת, שיש להיערך אליה מבעוד מועד. מחיר התהליך בארץ, בנוסף לחיסרון של הזמן הממושך שהוא אורך, הוא גבוה למדי, ונע בין 250 ל-300 אלף שקלים. המדינות היקרות ביותר לעבור בהן את התהליך הן ארה”ב וקנדה, שם הוא יכול להאמיר לכ-150 אלף דולר.

על מה, למעשה, אנחנו משלמים כל כך הרבה? עלות הליך הפודקאות מורכבת מכמה מרכיבים שונים, כשהעיקרי ביניהם הוא התשלום לאם הפונדקאית. ראשית, יש לתגמל אותה על ההקרבה הגופנית שהיא עושה ועל התהליך הרפואי המסוכן והלא נוח, בלשון המעטה שהיא עוברת. כמו כן, יש לשלם לה משכורת למשך תקופת ההריון, שלמעשה תחליף את השכר שהיתה מקבלת אם היתה עובדת במהלך חודשי ההריון. כאן יש נקודה חשובה, שהרי השכר ויוקר המחייה משתנים בין מדינה למדינה בהתאם לסטטוס הכלכלי במקום, ולכן תהיה כאן השפעה משמעותית על כמה תשלמו – בהתאם למדינה בה תבחרו לעבור את התהליך. בנוסף, תידרשו לשלם גם על שירותים רפואיים הכוללים בדיקות, מעקבים ועוד. כמו כן, גם השירותים המשפטיים והבירוקרטיים נכללים במחיר. הוצאות נלוות כמו טיסות, שהות במלונות ועוד יכללו גם הן, כאשר גם כאן יהיה הבדל בין המדינות השונות בהתאם לאורך הטיסה וליוקר המחייה שם.

 

כיצד רושמים את הרך הנולד כאזרח ישראלי יהודי?


בהתאם לחוק נשיאת העוברים, על מנת שיילוד ייחשב כיהודי, על האם הביולוגית להיות יהודייה, אך מה עושים במקרה של אם פונדקאית שאינה יהודייה? תשמחו לשמוע, שישנה אפשרות לרשום את היילוד תחת הוריו הביולוגיים ואף לגייר אותו עוד לפני השיבה לארץ, בהליך הכולל ברית מילה לבנים או טבילה במקווה טהרה לבנות. במסגרת ההליך הזה, תוכלו לנחות בחזרה בארץ עם תינוק הזוכה למעמד חוקי מלא כילד שלכם וכיהודי.

היעד החדש: פונדקאות בקולומביה

מדינה שנוספה לאחרונה לרשימת היעדים המומלצים לעבור בהם הליך פונדקאות היא קולומביה    שבדרום אמריקה, המאפשרת פונדקאות לזוגות חד מיניים ולגברים המבקשים להביא ילד לעולם כחד הוריים.

הליך פונדקאות בקולומביה מומלץ מאוד, מאחר ומרכזי הפריון שבבוגוטה הבירה, מציעים שרותי רפואה מתקדמים ביותר, בניצוחו של ד”ר פדרו מרטינז, מומחה פריון נודע. כמו כן, ישנו מבחר רחב של נשים המוכנות לשמש שאמהות פונדקאיות שם, וכן תורמות ביצית – מה שיכול לקצר מאוד את התהליך ולסייע במיוחד לזוגות חד מיניים לעבור אותו שם. בנוסף, מדובר במדינה זולה בהרבה מארה”ב וקנדה, כך שהמחיר של הליך פונדקאות שם נגיש יותר.


ליווי של סוכנות פונדקאות – במיוחד כשעוברים את התהליך בחו”ל

הליך הפונדקאות הוא מורכב, סבוך ומלא בביורוקרטיה. על אחת כמה וכמה כשמדובר במדינה זרה, עם חוקים שונים ושפה שאינכם דוברים. מומלץ בחום להיעזר בשירותיה של סוכנות פונדקאות שתציע לכם סיוע של רופאים, עורכי דין ועוד. אנשי מקצוע אלו ילוו אתכם מראשית התהליך ועד סופו, תוכלו להיעזר בהם ולהיוועץ איתם בכל שלב, והם יסללו עבורכם את הדרך הבטוחה להפוך למשפחה.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...