מתכוננים להליך פונדקאות? 5 דברים שחשוב לקחת בחשבון

אם ניסיתם שוב ושוב להביא ילדים לעולם ולבסוף החלטתם ללכת על הליך פונדקאות, חשוב שתדעו שלפניכם אתגר לא פשוט, האורך זמן ממושך . ישנן כמה נקודות עיקריות שכדאי להתעמק בהן ולהבין היטב, ואלו יסייעו לכם להיערך על הצד הטוב ביותר, להליך שבסופו תהפכו להורים. 5 דברים שחשוב שתדעו

אתם זוג שניסה שוב ושוב להתעבר בדרכים שונות, והגיע למסקנה הכואבת שאין זה מתאפשר, או זוג גברים שמבקש לעבור לשלב הבא ולהביא ילד לעולם, והגעתם להחלטה הגדולה והדרמטית – להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות


יתכן שבנקודה זו אתם חשים שהמשבר הגדול והקושי המשמעותי כבר מאחוריכם, אבל חשוב לדעת שגם הליך הפונדקאות הוא עניין ארוך, מורכב ומאתגר, שיש להיערך ולהתכונן אליו. ישנן כמה נקודות שכדאי להכיר ולהבין, רגע לפני שצוללים לתוך המים, בדרך להגשים את חלום המשפחה. 

העמקה בפרטים הללו, עשויה לסייע לכם במסע הלא פשוט שלפניכם. 

1 – הפן הכלכלי – מהו המחיר של הליך הפונדקאות וממה הוא מורכב?

אין זה סוד שהליך הפונדקאות כרוך בהשקעה כלכלית לא קטנה, ויש להיערך לקראתה, ולוודא שאתם מסוגלים לעמוד בה. מחירי ההליך משתנים ממדינה למדינה, כאשר בארץ הוא נע בין 250 ל-300 אלף שקלים, בארה”ב ובקנדה, שם המחיר הוא הגבוה ביותר, תשלמו על ההליך כ-150 אלף דולרים, והמדינות בהן המחיר הוא הנגיש ביותר הן גאורגיה, אוקראינה וגם היעד החדש שנפתח להליכי פונדקאות – קולומביה, שם המחירים נעים בין 170 ל-230 אלף שקלים.
המרכיב העיקרי של מחירי הפונדקאות הוא התשלום לאם הפונדקאית. האישה שעומדת לעבור את התהליך צריכה לקבל שכר הן על הסיכון הגופני שהיא לוקחת, על חוסר הנוחות הכרוך בחודשי ההריון הארוכים, על הבדיקות הלא נעימות שהיא עומדת לעבור, וכמובן הלידה, שהיא אירוע פיזי לא פשוט כלל וכלל. כמו כן, תידרשו לשלם לה גם משכורת זהה לזו שהיתה מקבלת לו עבדה במהלך תקופת ההריון. סעיף זה מושפע באופן ישיר מרמת ההכנסה במדינות השונות, וזה מה שהופך בעצם את המחיר במדינות במזרח אירופה לנגיש יותר. בנוסף, במסגרת הליך הפונדקאות תידרשו לשלם גם על כל השירותים הרפואיים שיתקבלו במהלך התקופה – החל מהליכי ההפרייה ועד למעקבים והבדיקות השונות שיתבצעו במהלך ההריון. יתווספו להוצאות שלכם גם תשלום על הליכים בירוקרטיים, כמו מילוי טפסים על ידי עורכי דין, רישום אזרחות ועוד. הוצאות נוספות כמו טיסות, שהות במלון ועוד – מהוות גם הן חלק משקלול המחיר הסופי. 


2 – אחד האתגרים בהליך: איתור אם פונדקאית

האישה שעומדת במרכז הסיפור הזה, ולא ניתן לקיימו בלעדיה היא האם הפונדקאית. חשוב לדעת, לפני שהכל, שאיתור אם פונדקאית הוא עניין מאתגר ולא פשוט. האישה הזו עומדת לשאת את התינוק שלכם ברחמה במשך תשעה חודשים, לאחר שהוא הוחדר לגופה בתהליך של הפרייה חוץ גופית, תהליך שלא תמיד מצליח על הניסיון הראשון. בסוף ההריון, היא תחווה לידה ולאחריה תצטרך למסור לכם את הצאצא שלכם. זהו תהליך מורכב הכרוך בקושי גופני ונפשי כאחד, ולכן אין הרבה נשים שמוכנות לעבור אותו. העניין הזה מקשה לא מעט על איתור אם פונדקאית. ישנן מדינות כמו גאורגיה, אוקראינה וקולומביה, בהן היצע הנשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות הוא גבוה יותר, מה שעשוי להקל ולקצר את איתורן. בישראל, לעומת זאת, ההיצע נמוך ולכן תהליך איתור האם אורך זמן ממושך יותר.

בנוסף, לפי “חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ”ו – 1996”, ישנם קריטריונים ברורים שהאם הפונדקאית צריכה לעמוד בהם – היא צריכה להיות אישה בגילאים שבין  22-38, שעברה לפחות פעם אחת הריון ולידה תקינים, מצבה הנפשי והבריאותי צריך להיות תקין, והיא תידרש לעבור בדיקות שיוכיחו זאת.

 

3 – זוגות חד מיניים אינם מורשים לעבור הליך פונדקאות בארץ

חשוב לדעת, במקרה שאתם זוג גברים המבקש להביא לבדו ילדים לעולם באמצעות פונדקאות, או גבר המעוניין להיות אב יחידני, שלפי החוק בישראל, על אף המחאות הרבות שהוקמו בנושא, אינכם רשאים לעבור תהליך פונדקאות בארץ. כמו כן, מדינות שאפשרו בעבר לגייז לעבור בהן תהליך פונדקאות, כמו תאילנד, סגרו את שעריהן בפני זרים בתחום זה. הפתרון שנותר, והוא עשוי לעבוד מצוין עבורכם, הוא לבצע את ההליך בארה”ב ובקנדה, אם כי אלו גובות את המחיר הגבוה ביותר עבור הליכי פונדקאות. תשמחו לשמוע שבקולומביה שבדרום אמריקה נפתחו בשנים האחרונות מרכזי פריון מתקדמים ביותר, והם מאפשרים לזוגות חד מיניים לעבור שם את ההליך. כמו כן, היצא האמהות הפונדקאיות, וגם תורמות הביצית שם הוא גבוה, והמחירים שם נגישים יותר מבארה”ב.

4 – כמה זמן אורך תהליך הפונדקאות מתחילתו ועד סופו?

כדאי להיערך מראש ולהכין את עצמכם לתהליך לא קצר, שיתרחש עוד לפני שהאם הפונדקאית תעבור את ההפרייה הראשונה. אורך התהליך משתנה בין מדינה למדינה, בהתאם לגורמים כמו משך איתור האם הפונדקאית, שבמדינות שונות בחו”ל הוא קצר יותר מאחר וההיצע גדול יותר, ובארץ הוא עלול להימשך כשמונה חודשים. בנוסף, הליכים בירוקרטיים מתארכים לזמן ארוך יותר בארץ, ובמדינות כמו אוקראינה וגאורגיה הם פשוטים יותר. אם תעבדו נכון ובאופן יעיל, תוכלו לקצר את התהליך באופן משמעותי. סיוע של סוכנות פונדקאות מקצועית עשוי לייעל ולקצר מאוד את התהליך, מאחר ואנשי מקצוע מומחים מתחום הפריון, לרבות רופאים ועורכי דין, יעשו עבורכם את עבודת הבירוקרטיה, ימלאו עבורכם את הטפסים הנדרשים באופן מקצועי שחף מטעויות, וכן יאתרו עבורכם אם פונדקאית.

סיוע של חברה מתמחה יוכל להקל עליכם מכל הבחינות – לוגיסטית, כלכלית ונפשית. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...