בדרך להגשמת חלום ההורות: איתור אם פונדקאית

תהליך פונדקאות הוא ארוך, מורכב ומסועף, ותחילתו באיתור אם פונדקאית. מהם הקריטריונים שאישה בישראל חייבת לעמוד בהם על מנת להפוך לפונדקאית? מה מוביל את הנשים הללו לשמש כאמהות פונדקאיות וכיצד תוכלו לאתר את האם הפונדקאית המתאימה ביותר עבורכם? 

זוגות רבים חולמים להפוך למשפחה, אך אין ביכולתם להרות וללדת. במידה והחלטתם ללכת על תהליך פונדקאות, חשוב לדעת שמדובר בתהליך מורכב ומסועף, רווי בבירוקרטיה ומצריך משאבים רבים. ועדיין לא דיברנו על הפן הרגשי – אין ספק שתהליך שכזה הוא טעון באמוציות ובאתגרים נפשיים רבים. אבל שום דבר לא יעצור אתכם בדרך להגשמת חלום המשפחה. וכדאי כבר מהההתחלה, להאמין ולדעת שזה אפשרי ושבסופו של דבר תחזרו הביתה עם תינוק או תינוקת משלכם הביתה.

לב ליבו של התהליך הוא האם הפונדקאית. האם הפונדקאית תשא ברחמה במהלך כל ההריון, את העובר שנוצר בתהליך הפריה חוץ גופית מזרע ולפעמים גם מביצית של בני הזוג (לעיתים הביצית מגיעה מתרומה). בתום תשעת חודשי ההריון, לאחר הלידה, האם הפונדקאית תמסור את הרך הנולד להורים המאושרים, והם ימשיכו בחייהם עם הילד או הילדה החדשים, ללא קשר לאם הפונדקאית, שלה לא יהיו זכויות הוריות או אחרות.

מה צריך כדי להיות אם פונדקאית?

תהליך הפונדקאות, כאמור הוא תהליך ארוך, מורכב ומסועף, ואי לכך – יש לעגן אותו בחוק, על מנת להגן הן על ההורים המיועדים והן על האם הפונדקאית.
ראשית, על האם הפונדקאית לעבור סדרה של בדיקות גופניות וגם נפשיות, על מנת לוודא שהיא כשירה מבכל הבחינות – לעבור תהליך כזה.

“חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ”ו – 1996”, מאגד תחתיו את כל הקריטריונים והתקנות הקשורים בהליך הבאת ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית:

  • גיל האם הפונדקאית צריך להיות בין 22-38.
    – מצב גופני תקין.
  • מצב נפשי תקין.
  • עברה לפחות לידה אחת ולא יותר משני ניתוחים קיסריים. 
  • לא הופעל עליה לחץ כלשהו לשמש כפונדקאית – אלא הגיעה מתוך רצון חופשי

יש לציין כי זהו החוק התקף לגבי מדינת ישראל בלבד, במדינות שונות ישנם קריטריונים שונים על מנת לשמש כאם פונדקאית. במידה ותחליטו לבצע את התהליך בחו”ל, מומלץ לפנות למדינות בהן הקריטריונים זהים לאלו של משרד הבריאות הישראלי, ותהליכי הפונדקאות המבוצעים שם מאושרים ומוכרים בחוק הישראלי – כמו בגיאורגיה ובאוקראינה.

כסף או שליחות: הסיבות להפוך לאם פונדקאית

מובן מאליו, שתהליך הפונדקאות מתגמל מאוד כלכלית את האם הפונדקאית. במקרים רבים, זו הסיבה המביאה את הנשים הללו לשמש כפונדקאיות. אבל לא מעט נשים ששימשו כפונדקאיות סיפרו גם כי חוו תחושת סיפוק משמעותית במיוחד, לאחר שהגשימו לזוג את החלום להפוך להורים. 

כיצד לאתר אם פונדקאית? היעזרו בסוכנות מנוסה

אז כפי שראינו, תהליך הפונדקאות כרוך בהמון ביורוקרטיה ומצריך התמצאות בחוקים ובהיבטים השונים, לרבות ההיבטים המשפטיים. במיוחד כשמדובר בשלב הראשון והקריטי של התהליך, שהוא איתור אם פונדקאית.

ניתן לנסות ולאתר את האם הפונדקאית באופן עצמאי, אבל כדאי לקחת בחשבון את השלבים הביורקרטים המייגעים בהם כרוך התהליך: החל מפרסום מודעה בפלטפורמות הרלוונטיות, סינון הפניות, וידוא כי אלו שפנו אליכם אכן עומדות בקריטריונים הדרושים, וכלה ביצוע הבדיקות הנדרשות והסדרת ההסכמים בחוזה.  

זוגות רבים עלולים למצוא עצמם מבולבלים וחסרי אונים כבר בשלב הזה, אבל תשמחו לשמוע שאתם לא חייבים לעבור את זה לבד. מומלץ לפנות לסוכנות פונדקאות שתסייע, תייעץ ותלווה אתכם כבר מהשלב של מציאת הפונדקאית ועד השלב האחרון של התהליך, בסופו תחזרו הביתה עם האוצר.  

סוכנות פונדקאות מקצועית תדאג לבחור עבורכם את האם הפונדקאית, בהליך המהיר ביותר שניתן לקיים, ובהתחשב בכל הפרמטרים האמורים, תוך הבטחה כי האישה הזו מחויבת לתהליך מראשיתו ועד סופו. כמו כן, החברה תדאג לניפוק האישורים הרלוונטיים המתאימים.
מובן מאליו שלא כאן מסתיימת עבודת הסוכנות, והיא תמשיך ללוות אתכם, לסייע, לייעץ ולהקל עד סוף התהליך.

איך תדעו שבחרתם את סוכנות הפונדקאות המתאימה והטובה לכם?

אם החלטתם להיעזר בשירותיה של סוכנות פונדקאות, כדאי לבחור אותה בקפידה, שכן, כאמור,  התחום כרוך בהיבטים משפטיים וביורקרטים לא רבים ומורכבים, וחשוב לוודא שהחברה מתמחה בהם.
אתרו חברה שמתמחה באופן פרטני בליווי תהליכי פונדקאות. סביר להניח שהצורך שלכם אינו מתמצה בהליך מציאת הפונדקאית בלבד, אלא בליווי לאורך כל תהליך הפונדקאות, לכן מומלץ לבחור בחברה שתרכז את כל השירותים הרלוונטיים תחת קורת גג אחת – מה שגם יקצר את התהליך ובסופו של דבר גם יחסוך לכם כסף.

כמו כן, חשוב לחפש ולקבל המלצות על החברה איתה אתם עומדים לצאת למסע לא פשוט שכזה, ולוודא שיש לחברה ניסיון עשיר בתחום. כדי לדעת שקיבלתם מחיר הוגן בהתאם לשוק, מומלץ לערוך השוואת מחירים בין החברות. 

החברה שתציע לכם אמינות, שקיפות וליווי צמוד עד לסיום התהליך

נעים להכיר – “סורמום – משפחה יוצרת משפחה”. מדובר בסוכנות פונדקאות שהחלה את דרכה בתחום הפריון, מתוך אמונה ברורה כי משפחה היא הדבר החשוב ביותר בחיים.
המרכז, הפועל בכפוף לחוקי הפונדקאות בישראל ובמדינות השונות בהן מתבצעים הליכי התרומה, ההפריה והפונדקאות, כבר ליווה וסייע לאלפי זוגות לעבור תהליכי פונדקאות מוצלחים ומותאמים לצרכים בישראל ובעולם, ולהגשים את חלום ההורות. החברה מעסיקה את אנשי המקצוע הבכירים ביותר – הן בתחומי המשפט והבירוקרטיה והן בתחום הרפואה, ואלו ילוו אתם לאורך כל התהליך, החל מאיתור האם הפונדקאית ועד השיבה הביתה כמשפחה מאושרת. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...