מדוע כדאי להסתייע בליווי פסיכולוג בהליך פונדקאות?

אתגר גדול עומד בפני הזוגות שהחליטו להפוך להורים באמצעות תהליך פונדקאות. מדובר בהליך מורכב וממושך, במהלכו אנחנו נעים לא פעם בין ייאוש לתקווה. סיוע פסיכולוגי יכול להקל מאוד על המסע הזה, הכרוך בטלטלות רגשיות לא פשוטות. היכן תמצאו את אנשי המקצוע המתאימים ביותר ללוות אתכם בהליך הפונדקאות?

זוגות, ובמיוחד נשים שחוו ניסיונות להרות באופן טבעי, שהתגלגלו לטיפולי הפרייה כושלים ועוד, חוו טלטלה רגשית קשה ומשמעותית, שרק מי שעבר אותה יודע במה היא כרוכה, וכמה ההתמודדות הזו היא מאתגרת. הנטייה והרצון הכה בסיסיים להמשכיות, להתרבות, להקמת משפחה משלנו, טבועים בנו אבולוציונית, והם חזקים מהכל. חוסר ההצלחה לממשם גורר אכזבה, תסכולים ותחושות של כישלון אישי שכרוך לא פעם גם בהלקאה עצמית, על אף שאין ספק שאיש לא אשם בכך.

הזוגות שמגיעים להחלטה להפוך למשפחה ולהביא ילד משלהם באמצעות הליך פונדקאות, כבר למודי קרבות ולעתים מרגישים שהמלחמה והתמודדות הקשה ביותר כבר מאחוריהם, אבל יש לתת את הדעת גם למימד הרגשי ולהתמודדות הנפשית הכרוכות גם בתהליך של הבאת ילד לעולם באמצעות פונדקאות.

הבירוקרטיה ואיתור האם הפונדקאית מצריכים המון סבלנות ואורך רוח

אין ספק שאם כבר ניסיתם להתעבר באופן טבעי או באמצעות טיפולי הפרייה, אתם בתוך הסיפור הזה כבר הרבה זמן, והסבלנות שלכם הולכת ומתקצרת. חשוב לדעת שתהליך פונדקאות הוא תהליך לא קצר בפני עצמו, וגם הוא ידרוש מכם אורך רוח. הצעד הראשון, שהוא איתור האם הפונדקאית, דורש בדרך כלל זמן רב, שכן, ובמיוחד אם בחרתם לעבור את ההליך בארץ, כאן ההיצע של האמהות הפונדקאיות מצומצם יחסית, ורק החלק הזה של התהליך עלול להימשך מספר חודשים. גם כאן אתם עלולים לנוע בין ייאוש ותקווה עד שתימצא האחת המתאימה לכם, אתם עלולים לקבל לא פעם תשובות שליליות, ויש להיערך לכך נפשית. גם לאחר ההפרייה המוצלחת והתעברות האם הפונדקאית, תדרשו להמתין במשך תשעה חודשים ארוכים של ההריון, שעלולים להיות מורטי עצבים ולא פשוטים עבורכם. אם מוסיפים לכך את העניין שהזמן הוא פקטור חשוב עבורכם, גם מבחינת הגיל – כולנו נעדיף להיות הורים צעירים ככל הניתן, וגם מבחינת הדרך שכבר עברתם וקיצרה את סבלנותכם, זו בוודאי לא תהיה התמודדות קלה. איש מקצוע דוגמת פסיכולוג או יועץ רגשי, יוכל לסייע מאוד להקל עליכם את ההמתנה הזו.

כמו כן, הליך הפונדקאות כרוך בהמון בירוקרטיה סבוכה, שעלולה לגרום לתסכולים רבים מצדכם, שמראש מצויים בלחץ נפשי לא מבוטל. 

בנוסף, זוגות רבים בוחרים להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות המתבצע בחו”ל, מה שיכול להעמיס מתחים בפני עצמו. לביצוע ההליך בחו”ל ישנם מצד אחד הרבה יתרונות כמו מחירים נגישים יותר, היצע רחב יותר של אמהות פונדקאיות ואף תורמות ביצית, וגם קיצור משמעותי של התהליך, אך מהצד השני – מדובר בהליך מורכב שאתם עומדים לעבור במדינה זרה, בשפה זרה ועם בירוקרטריה שאתם לא מכירים. כל אלו עלולים להרתיע ולהוסיף לסטרס ולתחושת דיס האוריינטציה שאתם עלולים לחוות. בנוסף, תידרשו לעוד הליכים בירוקרטיים כמו רישום אזרחות ודת עבור הרך הנולד. גם כאן, נוכחותו של איש מקצוע שמכיר מקרוב את התחום הספציפי של הפונדקאות, יכולה להקל עליכם מאוד.
הפסיכולוגים המתמחים בתחום הפריון ובתחום הפונדקאות, מכירים מקרוב כל שלב ושלב שהזוגות עוברים במסגרת ההליך, ויכולים להציע תמיכה, סיוע, ליווי ואוזן קשבת, שהופכים את כל המסע הזה להרבה יותר קל ונעים עבורכם. חשוב לזכור, שבסופו של דבר מדובר בהליך חיובי מאוד, בדרך להגשים חלום גדול, ואולי החלום החשוב ביותר שלכם.

סוכנות פונדקאות מציעה לכם את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים במקום אחד

הליך הפונדקאות, כאמור, הוא אינו עניין פשוט בשום היבט – לא מהבחינה הרגשית ולא מההיבט הלוגיסטי. ההליך הזה מצריך, מעבר לחוסן רגשי, גם התמצאות בפן המשפטי של התחום, התמצאות בבירוקרטיה ספציפית מאוד וגם הבנה רפואית מסוימת בתחום הפריון לא יכולה להזיק. בהנחה שאתם לא שולטים בכל התחומים הנ”ל, תזדקקו לליווי וסיוע של אנשי מקצוע מכל אחד מהתחומים הללו. אם תחליטו לשכור את שירותיהם של כל אלו בנפרד, הדבר לא רק יעלה לכם הרבה כסף, אלא יגרור טרטור וכאבי ראש הכרוכים באיתור הדמיויות הללו, תוך חוסר וודאות הנובע מהשאלה – האם מצאתם את הטוב ביותר?

במקרה כזה, מומלץ לפנות לסוכנות פונדקאות מנוסה, שתוכל להציע לכם את כל אלו במקום אחד. בסוכנות פונדקאות מאוגדים אנשי מקצוע בכירים ביותר, הנבחרים בקפידה, מכל אחד מהתחומים הרלוונטיים. תמצאו שם פסיכולוגים המתמחים בסוגיות של פריון ופונדקאות, עורכי דין שיודעים בדיוק אילו טפסים ואילו הליכים בירוקרטיים נדרשים לכם על מנת להתקדם במהירות לעבר הצלחת התהליך וכמובן רופאים המתמחים בפריון, שילוו כל צעד וצעד ויוודאו שהוא נערך על הצד הטוב ביותר. 

בסוכנות הפונדקאות מעסיקים רק את אנשי המקצוע המתאימים והמקצועיים ביותר, שיבטיחו את הצלחת התהליך, תוך שימת דגש על הרווחה שלכם, ההורים לעתיד. הסוכנות שתבחרו תיקח על עצמה את ניהול כל התהליך מתחילתו ועד הלידה המיוחלת והשיבה שלכם לארץ, במקרה שבחרתם לעבור את התהליך בחו”ל. אנשי הסוכנות יאתרו עבורכם אם פונדקאית מתאימה, יאתרו תרומת ביצית במידת הצורך, יחברו ויקשרו אתכם עם כל הגופים הרלוונטיים, הרופאים והמרכזים הרפואיים, יעקבו אחר הבדיקות הרלוונטיות במהלך ההריון, וכמובן יהיו שם עבורכם גם ביום הלידה המרגשת.

עצם העברת הניהול לחברה אחת, תחתיה מרוכזים כל השירותים הדרושים להליך הפונדקאות, כבר יכול להקל עליכם מאוד, ולדעת שבדרך להפיכתם לאמא ואבא, גם לכם יש “אמא ואבא” שדואגים להצלחת התוכנית.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...