מדוע זה הזמן הנכון לבצע פונדקאות בישראל?

ביצוע הליך פונדקאות בישראל כרוך ביתרונות  רבים –  החל מהשליטה בשפה ובבירוקרטיה המקומית, ועד לעניינים של דת ואזרחות. מיהם הזוגות הזכאים לבצע תהליך פונדקאות בארץ לפי החוק, מהם היתרונות המובהקים בביצוע ההליך בגבולות המדינה ומדוע בדיוק עכשיו – זהו הזמן המתאים ביותר לבחור באופציה הזו. כל מה שצריך לדעת על פונדקאות בישראל

נושא הפונדקאות בישראל עולה על הסדר היום לעתים קרובות, כאשר הדיון לרוב סובב סביב מיהם הזוגות או הפרטים הרשאים לבצע תהליך מורכב ורגיש שכזה בגבולות המדינה. על אף מחאות רבות ולא מעט עתירות, בישראל של 2021 זוגות חד מיניים וגברים יחידים המבקשים להפוך להורים, אינם יכולים לבצע תהליך פונדקאות בארץ.

לפי חוק חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ”ו-1996, (המכונה “חוק הפונדקאות”), זוגות הטרוסקסואלים של גבר ואישה וכן נשים לבדן, יכולים לבצע את תהליך הפונדקאות בישראל, כאשר האם הפונדקאית מאשרת בהסכם כי היא מוכנה להתעבר באמצעות השתלת ביצית מופרית בזרע האב המיועד, לשאת את העובר ברחמה עבור זוגות ההורים המיועדים, וכמובן – למסור את היילוד לאחר הלידה.

על הזוגות לחתום על הסכם מוסדר עם האם הפונדקאית ולקבל את אישור הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים, שמונתה מטעם משרד הבריאות.

התנאים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל את אישור הוועדה לביצוע הפונדקאות

במידה והחלטתם לפנות לביצוע תהליך פונדקאות בישראל, ישנם מספר תנאי סף שעליכם לעמוד בהם, והם נוגעים גם לכם וגם לאם הפונדקאית שתישא את העובר שלכם ברחמה. עליכם ועל האם הפונדקאית להתחייב כי אתם נכנסים לתהליך הזה מרצונכם החופשי ומבינים לעומק את משמעותו. על האם הפונדקאית לעבור בדיקות שיוכיחו כי אין בהריון הצפוי סיכון בבריאותה – הן הנפשית והן הפיזית, וגם שאין סיכון כלשהו לפגיעה בבריאותו של היילוד. האם הפונדקאית צריכה להיות נשואה, עליה להיות משויכת לאותה דת של האם המיועדת,  הזרע בו ייעשה שימוש הוא של האב המיועד והביצית אינה של האם הפונדקאית ועוד. בנוסף, האם הפונדקאית צריכה להיות מעל גיל 22 ומתחת לגיל  38, ועברה לא יותר מארבע לידות תקינות שהתקיימו ללא סיבוכים.

היתרונות המובהקים בביצוע תהליך פונדקאות בישראל

כאמור, לא כל אחד רשאי לעבור תהליך פונדקאות בישראל, וכרגע מדובר בזוגות הטרוסקסואליים בלבד, וכן בנשים יחידות ללא בן זוג (זאת בתנאי שההפריה תעשה בביציות שלהן). 

לביצוע הליך הפונדקאות בארץ, ישנם כמה יתרונות מובהקים. קודם כל, אתם נמצאים בבית – בישראל, איפה שאתם דוברים את השפה ומרגישים שייכים. הנושא הזה אינו עניין של מה בכך, מאחר שרק כאן אתם יכולים להיות שותפים מלאים בכל שלבי התהליך. בנוסף, תהליך הפונדקאות הוא עניין רגיש ומורכב, וברגע שאתם מבצעים אותו בבית, יש בכך הקלה גדולה בפן הרגשי.

כמו כן, עניין הדת ורישומי האזרחות הופכים באחת לפשוטים ול”נון-אישיו” כאשר התינוק שלכם נולד כאן בגבולות המדינה, והאם הפונדקאית הינה ישראלית יהודיה. 

בנוסף, ישראל אומת ההייטק, מדינה מערבית מתקדמת, ואי לכך שירותי הרפואה כאן מתקדמים ואיכותיים במיוחד, וכמובן הצוותים הרפואיים בתחום הפריון הם מהמקצועים והמיומנים בעולם.

בנוסף, וזהו עניין משמעותי בתקופה הנוכחית – עידן הקורונה, אינכם תלויים בטיסות, בהיתרי יציאה וחזרה לארץ ובבידודים. בתקופה כזו של חוסר ודאות, במהלכה השמיים נפתחים ונסגרים השכם וערב, ההחלטה הכי נבונה תהיה לבצע את תהליך הפונדקאות בארץ.

החסרונות הכרוכים בביצוע תהליך הפונדקאות בישראל 

עניין הזמן הוא פקטור חשוב עבור זוגות רבים המבקשים להפוך להורים, כשמאחוריהם, סביר להניח, כבר לא מעט ניסיונות כושלים להתעבר והרצון העז להביא ילד לעולם נושף בעורפם ומקצר את סבלנותם. חשוב לדעת, שמאחר ובארץ היצע הנשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות, בהשוואה למדינות אחרות בהן נהוג לבצע תהליכי פונדקאות, הוא דל יחסית. המשמעות היא שככל הנראה ייקח לא מעט זמן עד שתמצאו את האם הפונדקאית המתאימה לכם. כמו כן, מאחר והחוקים כאן נוקשים וקיימת הקפדה יתרה על אישורי הוועדות, כל ההליך הבירוקרטי עלול להתארך גם הוא. יש לקחת את אלו בחשבון ולאזור סבלנות רבה ואורך רוח.

בנושא הכלכלי, מחירי הפונדקאות בדרך כלל עולים בקנה אחד עם יוקר המחייה של המדינה בה הם מתבצעים, ולכן בישראל – מדינה יקרה לכל הדעות, המחירים יהיו בהתאם. 

חיסרון נוסף בפונדקאות בארץ, הוא כאמור שלא כל מי שחפץ בכך רשאי לבצע את התהליך בישראל, וזוגות חד מיניים וגברים יחידים נדרשים למצוא פתרון אחר.

למה כדאי להסתייע בליווי מקצועי של סוכנות פונדקאות

תהליך הפונדקאות הוא מסע ארוך, מפרך ומורכב הן מבחינה נפשית וכמובן שגם מבחינה לוגיסטית. מודבר בשלבים רבים הכרוכים בחתימה על חוזים, איתור אם פונדקאית, הליכים רפואיים של הפרייה, בדיקות, מעקבים ועוד ועוד, כאשר לא ניתן לוותר על אף שלב בדרך להפוך להורים באמצעות פונדקאות, וכן יש לערוך כל צעד באופן יסודי ומהימן, על מנת להגיע בשלום ליום הלידה המיוחל. לצורך כל השלבים הללו תדרשו לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע רבים, לרבות רופאי פריון, עורכי דין מהתחום, הבקיאים בכל החוקים והתקנות המשתנים והמתעדכנים השכם וערב ועוד. סוכנות פונדקאות מקצועית מכנסת תחת מטריה אחת את כל אנשי המקצוע הדרושים עבור כל שלב בתהליך, שיכולים לבצע את כל הפרוצדורות הנדרשות עבורכם, באופן המקצועי, היסודי והמהיר ביותר. החל ממילוי כל הטפסים הדרושים, איתור האם הפונדקאית המתאימה ביותר, באמצעות גישה למאגרים והמון ניסיון בתחום, ליווי בכל הפרוצדורות הרפואיות ואף ליווי פסיכולוגי מתאים. בתהליך ממושך ומורכב שכזה – טוב שיש על מי לסמוך שיעמוד לשירותכם בכל שלב וצעד – בדרך להגשים את חלום ההורות.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...