למה חשוב שיהיה לצדכם עורך דין בתהליך פונדקאות?

החלטתם להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית? מצפה לכם מסע ארוך ומורכב, הכרוך במשאבים רבים כמו זמן, כסף ואורך רוח. אחד ההיבטים של ההליך הזה הוא השגת אישורים שונים וחתימה על הסכמים בהתאם לחוקים המשתנים בין מדינה למדינה. סיוע של עורך דין מקצועי המתמחה בתחום הפריון והפונדקאות, יסלול עבורכם את הדרך הבטוחה והמוגנת ביותר לעבר ההורות

רבים מאתנו נרתעים וחשים סלידה רק לשמע המילה “בירוקרטיה”, ולא בכדי. אלו מאתנו שאינם עוסקים במשפטים או בתפקידי ניירת כמו פקידי שומה וכו’, מתקשים להתמודד עם הליכים בירוקרטיים הדורשים מילוי של טפסים מרובים באופן מדויק ונכון. כמה שההתעסקות הספציפית היא יותר הרת גורל – כך אנחנו חוששים יותר שלא נעשה זאת נכון והדבר יעלה לנו בהרבה כסף במקרה הטוב, ובכישלון של התהליך במקרה הרע. 

זוגות הבוחרים להביא ילד לעולם באמצעות תהליך פונדקאות, צריכים לדעת ולהבין מבעוד מועד, שלא רק שמדובר בתהליך יקר ומורכב לוגיסטית ונפשית כאחד, אלא גם שהוא כרוך בבירוקרטיה מסוג ספציפי מאוד, שרק מי ששולט ובקיא בפן המשפטי של תחום הפריון יכול לנהל כהלכה.

פונדקאות בארץ או בחו”ל? בכל מדינה ההליך מצריך בירוקרטיה שונה

תהליך פונדקאות, כאמור, כרוך בהמון בירוקרטיה, לרבות עיסוק פרטני בחוקים, אסמכתות ואישורים שונים. בישראל, למשל, ישנם הרבה היבטים סביב “חוק נשיאת עוברים”, כמו למשל – שמירה על זכויותיה של האם הפונדקאית, וגם עניינים של דת ההורים ובהמשך ישיר – דתו של התינוק ועוד. ישנם כללים מאוד ברורים ונוקשים, ועליכם להתחייב למלאם באופן רשמי, לרוב על ידי מילוי טפסים שונים, תוך קריאת “האותיות הקטנות” והבנה בדיוק על מה אתם חותמים ובאיזה אופן.

בשנים האחרונות, מתוך שיקולים של מחירים, נוחות ואפשרויות בחירה מגוונות יותר, זוגות רבים פונים לביצוע הליך פונדקאות בקולומביה, באוקראינה, בגאורגיה ובארה”ב. חשוב לדעת שאם בחרתם לעבור את הליך הפונדקאות בחו”ל, העניין הזה מצריך התמודדות עם בירוקרטיה מסוג אחר, הכוללת גם את הגישור על פני המדינות, לרבות רישומי דת ואזרחות של הרך הנולד. בנוסף, תידרשו למלא טפסים רבים בנוגע לקבלת השירותים הרפואיים, איתור האם הפונדקאית, הטיסות, אשרות הכניסה לארצות הללו ועוד ועוד.

הליך הפונדקאות כרוך בהתמודדות נפשית לא פשוטה – הקלו על עצמכם את הבירוקרטיה

זוגות הניגשים להתחיל תהליך פונדקאות, לא תמיד לוקחים בחשבון את האתגר הנפשי והלוגיסטי שעומד בפניהם. מדובר במסע ארוך ומורכב, רצוף בקשיים ובחוויות טעונות, בדרך להגשים את חלום ההורות. כל דבר שיוכל לסייע לכם לקדם את התהליך הזה ולהקל עליכם את המשימות הסבוכות, כדאי לכם לאמץ בחום. הבירוקרטיה שההליך הזה דורשת היא כאמור מורכבת מאוד, ומצריכה את שירותיו של איש מקצוע שבקיא באופן מעמיק ונהיר בחוקים. ליווי של עורך דין המתמחה בתחום הפריון, יכול לא רק להוריד לכם המון דאגות והתעסקות לוגיסטית, אלא גם לוודא שתעשו את זה נכון, בדרך המהירה והמוצלחת ביותר. עורך דין המתמחה בתחום הפונדקאות יודע בדיוק אילו טפסים עליכם להגיש ומכיר את לוחות הזמנים של המערכת המסועפת הזו. כשמדובר בחוקים, אתם רוצים להיות בטוחים שפעלתם על פיהם, ושלא תהיו חשופים לתביעות עתידיות.

איפה תשיגו את עורכי הדין המתאימים ביותר לטיפול בהליך פונדקאות?

מעבר לעורכי דין מתאימים, במסגרת הליך הפונדקאות תזדקקו לשירותיהם של אנשי מקצוע שונים הקשורים לתחום, כמו פסיכולוגים, רופאי פריון ועוד. ישנן פרוצדורות בתהליך הפונדקאות, שלא תוכלו, וגם אין זה מומלץ, לבצען לבדכם וללא ייעוץ של אנשי מקצוע. איתור האנשים הנכונים, ההגונים והמקצועיים ביותר, עלול לגבות מכם משאבים רבים, זמן, עצבים וגם לא מעט כסף. בנוסף, גם לאחר מציאתם, קשה יהיה להיות בטוחים שמצאתם את האדם הנכון. הדרך הטובה, הנכונה והקלה ביותר לפתור את הסוגיה הזו, היא לפנות לסוכנות פונדקאות מקצועית.

סוכנות פונדקאות מרכזת תחת מטריה אחת את אנשי המקצוע הרלוונטיים לתהליך, זאת לאחר שאלו נבחרו בקפידה על ידי אנשים מומחים מהתחום, שידעו לשאול את השאלות הנכונות ולערוך את הבדיקות הספציפיות על מנת להבטיח שהדמויות הבכירות והמקצועיות ביותר בתחום מטפלות בכם.

עורך דין שעבר בעצמו תהליך פונדקאות – מטפל בכם באופן אישי

בסוכנות הפונדקאות סורמום, מחכה לכם עורך דין מתן חודרוב, שלא רק שחווה בעצמו תהליך פונדקאות, ומגדל שלושה ילדים שכך הגיעו לעולם, הוא גם מומחיה בתחום דיני משפחה, ובפרט בתחום הפונדקאות. עו”ד חודרוב מטפל עבור לקוחות הסוכנות בכל הקשור בהיבט המשפטי של הליך הפונדקאות – עריכת הסכמים, שמירה על זכויות כל הצדדים, הגשת הטפסים לוועדות הרלוונטיות וחתימה על האישורים ההכרחיים, שבלעדיהם לא תוכלו לצאת לדרך. חשוב לזכור שכאמור, החוקים בארץ הם שונים מאלו שבמדינות שונות בחו”ל, בכל הנוגע לפונדקאות, והמחלקה המשפטית של סוכנות סורמום בקיאה בהם ויודעת כיצד לנהל את הפרוצדורות, בין שאלו מתנהלות בארץ או מחוצה לה.

הליך פונדקאות בחו”ל מצריך ביורוקרטיה שונה

במידה ואתם עומדים לעבור תהליך פונדקאות בחו”ל, חשוב לדעת שאתם זקוקים להגנות מיוחדות, בהתאם לחוק שבמדינה בה בחרתם לבצע את התהליך. עורכי הדין של סורמום מבטיחים את ההגנות הללו, בתיאום עם החוק הישראלי. סעיפים כמו השבת קטין לארץ לאחר הלידה, קבלת אזרחות ישראלית ועוד.

עו”ד חודרוב מנצח על צוות עורכי דין בסוכנות סורמום, שתפקידם העיקרי הוא להגן על זכויותיכם ולוודא שאתם חסינים בפני תביעות וכיו”ב, ושתגיעו מוכנים ורגועים להורות המיוחלת.

מאחר וחודרוב עבר בעצמו את התהליך, הוא מגלה רגישות גבוהה כלפי הזוגות, לצד אמפטיה ותמיכה שיסייעו לכם לעבור את התהליך הזה על הצד הטוב ביותר, ובאווירה של שקט נפשי. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...