להרגיש בבית: כל מה שצריך לדעת על פונדקאות בישראל

יתרונות כמו קרבה לבית, התנהלות בעברית ושירותי רפואה מתקדמים – הופכים את ביצוע הליך הפונדקאות בישראל למומלץ במיוחד עבור זוגות מסוימים. עם זאת, כדאי להכיר גם את הקשיים והחסרונות הכרוכים בה. מה חשוב לדעת אם החלטתם לעבור את התהליך בארץ?

בנקודה בה החלטתם להפוך להורים באמצעות פונדקאות, אתם ודאי כבר למודי קרבות וסביר להניח שאינספור טיפולי פוריות וניסיונות כושלים להרות מאחוריכם. אין ויכוח על כך שההחלטה להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית היא החלטה טובה ונכונה עבורכם, אך יש לקחת בחשבון שגם הליך הפונדקאות הוא מסע ארוך ומורכב, הן מנטלית והן לוגיסטית, ועליכם להיערך לכך בהתאם. יש לקחת נשימה עמוקה, ולאגור כוחות מחודשים שיאפשרו לכם לצלוח את הדרך הזו, בה בחרתם לאחר בחינה מדוקדקת של האופציות העומדות בפניכם.

למה כדאי לבצע את תהליך הפונדקאות דווקא בישראל?

ראשית, במצב בו אתם נמצאים, אתם ודאי מחפשים אחר הדרך הפשוטה, הקלה והנעימה ביותר לבצע הליך מורכב שכזה. בבחירה לעבור תהליך פונדקאות בישראל, יש לא מעט יתרונות שיקלו עליכם.

ראשית, כאן אתם מרגישים בבית, דוברים את השפה, ויכולים לללוות ולפקח ממש מקרוב, פנים אל מול פנים, את האם הפונדקאית ואת התהליך כולו.

שנית, עניין הדת שעבור חלק מהזוגות הוא משמעותי ואף קריטי, הופך להיות ל”נונן-אישיו” כאשר מבצעים את התהליך בארץ. במידה והתינוק יוולד כאן, לא יהיו שום עניינים עם רישומי דת ואזרחות – הוא ייחשב כמעט באופן אוטומטי לישראלי יהודי. כמו כן, במידה והתינוק יהיה זכר, ותרצו שיעבור ברית מילה, לא תהיינה שום בעיות בביצוע ההליך שייערך כמיטב המסורת – ביום השמיני להיוולדו.

עוד יתרון לביצוע ההליך כאן בארץ, הוא עניינים ביורוקרטיים שתוכלו להסדיר ביתר קלות, כאשר כל התהליך כפוף לחוקי המדינה, שאישרה לא מכבר את “חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד יילוד) – התשנ”ו, 1996”, המתיר לזוגות הטרוסקסואליים, גם אם לא נישאו ברבנות ומוגדרים כידועים בציבור בלבד, לעבור בארץ תהליך פונדקאות. כמובן שכל הטפסים והבירוקרטיה נכתבים בעברית ויהיה לכם קל ופשוט יותר לדעת בדיוק על מה אתם חותמים.

יתרון נוסף, ואולי הבולט והמשמעותי ביותר, הוא שלא תצטרכו לטוס כדי לפגוש את האם הפונדקאית ולקחת חלק בבדיקות הנערכות במהלך ההריון, וכמובן תוכלו להיות פה בארץ “במרחק קריאה” כדי להגיע ולהיות נוכחים בלידת התינוק שיהפוך אתכם להורים.

כמו כן, ישראל היא מדינה מערבית ומתקדמת, שירותי הרפואה, לרבות הטכנולוגיה הרפואית כאן הם משוכללים במיוחד. הרופאים הישראלים ידועים במקצועיות ובקפדנות מעל הממוצע, וניתן לסמוך כל מי שנוגע בדבר שהוא ה”טופ” של התחום. בנוסף, התנאים הסניטריים בבתי החולים ובמרכזי הפריון כאן מוקפדים במיוחד, ומאפשרים לכם לסמוך ולהיות רגועים בדרך שהאוצר הפרטי שלכם עובר עד שיגיע לידיכם.

לאילו זוגות לא מתאים לעבור פונדקאות בישראל?

חשוב לדעת, שלמרבה הצער, לא כל מי שחפץ לעבור תהליך פונדקאות בישראל יכול לעשות זאת. החוק בארץ, מאפשר לזוגות הטרוסקסואלים בלבד להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות בגבולות המדינה. כמו כן, גברים יחידים המעוניינים להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות ייאלצו לחפש פתרון אחר, כאשר גם להם החוק אינו מאפשר זאת. עוד נתונים שחשוב לקחת בחשבון במידה ואתם כן עומדים בקריטריונים של ביצוע ההליך בארץ, הם שהתהליך הנערך כאן עלול להתארך ולהתמשך יותר מאשר במקומות אחרים בחו”ל בהם ניתן לבצע פונדקאות. הסיבה לכך טמונה בעיקר בהיצע הדל של האמהות הפונדקאיות בישראל. זהו החלק שגוזל הכי הרבה זמן בתהליך הזה, מלבד ההריון, כאשר בארץ החיפוש עלול להתארך עד לכשמונה חודשים. לשם ההשוואה, במדינות כמו גיאורגיה ואוקראינה, איתור האם הפונדקאית עשוי לקחת חודשים ספורים בלבד, ואף להצטמצם לחודש וחצי.

גורם נוסף שהופך את התהליך בארץ לארוך יותר הוא הבירוקרטיה. אמנם הטפסים כתובים בעברית, ויהיו לכם נגישים יותר לקריאה, אך מאחר והחוקים בארץ נוקשים ומסועפים יותר מאשר במדינות אחרות, העניין הזה עלול לגבות זמן יקר גם הוא.

מדוע חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיה של סוכנות פונדקאות?

כאמור, על אף שמסע ארוך כבר מאחוריכם, תהליך הפונדקאות הוא חוויה ארוכה ומורכבת בפני עצמה. על מנת לעבור את התהליך הזה בקלות, ברוגע ובאופן המוצלח ביותר, יש צורך בהבנה מעמיקה במגוון תחומים הקשורים להליך: החל מידע ברפואת פריון ועד לידע משפטי ספציפי בתחום הפריון והפונדקאות, שישמש אתכם כדי לצלוח את התהליך ביעילות ובמהירות.
בהנחה שאתם לא רופאים ו/או עורכי דין מהתחום, יתכן שתתקלו בקשיים משמעותיים באיתור האם הפונדקאית, מציאת תרומת ביצית במקרה הצורך, מילוי מדויק ותקין של הטספים והשגת האישורים הדרושים, מעקב אחר הבדיקות שהאם הפונדקאית עוברת ועוד.

סוכנות פונדקאות מקצועית תספק לכם את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים שיקחו לידיהם את כל המטלות הדרושות להצלחת התהליך, ויוודאו שהן מתבצעות על הצד הטוב ביותר. רופאי פריון, עורכי דין מהתחום, פסיכולוגים לתמיכה נפשית שכה נחוצה במהלך המסע הזה, ועוד גורמים שיבטיחו שתהפכו להורים בדרך המהירה, הקלה והנעימה ביותר.

אמנם שכירת שירותיה של סוכנות פונדקאות כרוכה בהוצאה נוספת בתהליך שהוא מלכתחילה אינו זול, אך אם משקללים את הזמן וכאבי הראש שיחסכו מכם כאשר לקבלו את כל השירותים הדרושים במקום אחד, אין ספק שזהו צעד משתלם. כמו כן, בין כה וכה תצטרכו לשכור באופן פרטי ופרטני את שירותיהם של עורכי דין ועוד לצורך ההתקדמות בתהליך, ובסופו של דבר, אם תשלמו לכל אחד באופן נפרד, יתכן שההוצאה תהיה זהה בסופו של דבר.

היעזרו בכל מה שיקל על התהליך המורכב.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...