להיות פונדקאית: כל מה שחשוב לדעת על הבחירה לשמש כפונדקאית

לשמש כפונדקאית כרוך בהחלטה לא פשוטה, אך ישנן נשים אשר בוחרות לשמש כפונדקאיות מתוך הרגשת שליחות ורצון לתרום לאחר. הן אוהבות להיות בהריון, הן רוצות לספק מתנה שלא תסולא בפז למשפחה אחרת והן רוצות לעשות שינוי בעולם ולהגשים חלום גדול עבור אחרים.

אך גם אם את משוכנעת שאת רוצה להיות פונדקאית, יהיה עלייך לשקול ברצינות את ההשלכות הכרוכות בכך. למרות שהחוויה של כל אם פונדקאית שונה, ישנם מספר דברים נפוצים שאפשר לצפות להם בכל הנוגע למסע הפונדקאות שלך.

מה כרוך בתהליך לפני ההריון?

מיון והתאמה

כשתפני לראשונה להיות פונדקאית, תצטרכי לעבור תהליך סינון ממושך כדי לוודא שאת מוכנה פיזית ורגשית לשמש כפונדקאית. זה יחייב אותך לשאול את עצמך שאלות קשות שיעזרו לך להבין האם את מתאימה לשמש כפונדקאית. בין השאלות שחשוב לשאול את עצמך הן:

  • האם אני יכולה להיות בהריון עם ילד של מישהו אחר במשך תשעה חודשים?
  • האם אני מוכנה להתחייב  לתרום ליצירת הריון בריא למרות שזה לא התינוק שלי?
  • האם אני מוכנה להתחייב לשנה או יותר של טיפולי פוריות אינטנסיביים, הריון שעלול להיות קשה וקשר הדוק עם ההורים המיועדים?

אם תחליטי שפונדקאות מתאימה לך, פרק הזמן שתחכי להתאמה להורים המיועדים יכול להשתנות באופן דרמטי בהתאם למצבך האישי.

קריטריונים לשימוש כפונדקאית בישראל

לכל מדינה ישנם קריטריונים שונים אשר נשים אשר מעוניינות לשמש כפונדקאיות צריכות לעמוד בהם. בישראל ישנם מספר קריטריונים המהווים תנאי סף לפונדקאות:

  • גיל האישה צריך להיות 22-38 שנים 
  • בריאותה של האישה צריכה להיות תקינה – המצב הבריאותי של האישה צריך להיות תקן ויציב הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית ובנוסף צריכה להיות מוכנות רגשית לתהליך.
  • על המועמדת להיות אחרי לידה אחת לפחות אך יותר משתי לידות בניתוח קיסרי.
  • על האישה להצהיר כי היא מעוניינת לשמש כאם פונדקאית מרצונה החופשי ומבלי שמופעל עליה לחץ כלשהו לעשות זאת.

חתימה על חוזה 

לאחר שנבחרת על ידי זוג ויש בניכם הסכמה הדדית, תתקדמו לחתימה על חוזה משפטי שיעגן את כל זכויותייך וזכויותיהם של הזוג המיועד. חשוב שלא תחששי לשאול כל שאלה שיש לך לגבי מה שמצופה ממך. תמיד עדיף לשאול במוקדם ולא במאוחר, ויצירת מערכת יחסים פתוחה וכנה עם ההורים המיועדים תהפוך את מסע הפונדקאות שלך להרבה יותר קל.

חוזה משפטי זה יעסוק בנושאים רגישים כמו הפלה ודילול עוברים סלקטיבי (אם יותר מעובר אחד יושתלו בהצלחה ברחם שלך), מספר השתלות העובר שאליהם את יכולה להתחייב, הפיצוי הכספי שתקבלי והאנשים שיהיו נוכחים בפגישות ובבדיקות בשלב ההריון ובלידה עצמה.

אמנם העדפותייך בנושאים רגישים יובאו בחשבון כבר בשלב מציאת ההורים המיועדים אך חשוב שתשקלי ברצינות את מה שאת מרגישה לגבי כמה מהנושאים הללו ומה את רוצה שיקרה במסע הפונדקאות שלך ובמהלך תהליך משא ומתן על חוזה, מכיוון שזו ההזדמנות הטובה ביותר לתכנן כיצד ייראה תהליך הפונדקאות שלך.

טיפולי פוריות

לפני השתלת העוברים, עלייך לצפות לטיפולי פוריות נרחבים שיסדירו את המחזור החודשי שלך ויהפכו את הרחם שלך לפורה ככל האפשר עבור העוברים שיוחדרו אליו. במקרים רבים, טיפולים אלה כוללים צילומי פוריות יומיומיים שעלולים להיות לא נוחים, כמו גם בדיקות רפואיות רבות כדי להבטיח את כשירותך הפיזית לשאת את העובר. זוהי אמנם רק ההתחלה של תהליך הפונדקאות, אך היא יכולה להיות כרוכה במאמץ רב לנשים פונדקאיות. בנוסף ייתכן כי תצטרכי להימנע מקיום יחסי מין בתקופה זו כדי שלא תיכנסי להריון לא רצוי מהביצית שלך.

ניסיונות להרות 

היי מוכנה לאפשרות שהשתלת העובר אולי לא תצליח בפעם הראשונה. האופן שבו נשים פונדקאיות מושפעות מהריונות כושלים דומה מאוד לתחושת העצב והאכזבה של ההורים המיועדים אך חשוב לדעת מראש שלרוב נדרשים מספר ניסיונות כדי להשיג הריון פונדקאי מוצלח.

מה קורה במהלך ההריון?

אחד החששות של נשים פונדקאיות הוא מהיקשרות לעובר המתפתח ברחמן אך אחת הדרכים היעילות להתמודד עם זה היא באמצעות הסתכלות על התהליך כעל שמירה וטיפול בילד ששייך להורים אחרים.

מבחינה פיזית תדרשי לבדיקות שוטפות ככל הריון ולשמירה מיטבית על בריאותך לטובת בריאותו של העובר.

בבדיקות עשויים להיות נוכחים גם ההורים המיועדים, זאת בהתאם להחלטתכם המשותפת ולתנאים המצוינים בחוזה בניכם.

מזל טוב! תינוק חדש נולד – מה עכשיו?

מרבית הפונדקאיות מתרגשות לקראת בואם של ההורים המיועדים כאשר התינוק נולד. עם זאת, על אף ההכנה המוקדמת, שלב זה עשוי להיות כרוך בקושי רגשי. חשוב להבין כי גם אם הינך שלמה עם התהליך, לעיתים הורמוני ההריון יכולים להקשות עלייך. בכל מקרה ניתן ורצוי להיעזר בגורמי רפואה ותמיכה על מנת להתאושש היטב מהחוויה. נשים פונדקאיות שונות זו מזו ולכן חווייתה של כל פונדקאית תהיה שונה. עם זאת, נשים פונדקאיות רבות מדווחות על תחושת אושר והתרוממות רוח לאחר התהליך מתוך ידיעה כי עשו מעשה משמעותי ומשנה חיים עבר אנשים אחרים שנזקקו לעזרתן. 

מעוניינת לשמש כפונדקאית? הדרך מההחלטה ועד הולדת התינוק ארוכה ומורכבת משלל תחנות ותהליכים. על מנת שתעברי את התהליך הזה באופן הטוב, הנעים והבטוח ביותר, חשוב לבצע את התהליך באמצעות חברה מסודרת ומומחית בתחום הפונדקאות.

חברת סורמום מתמחה בפונדקאות בארץ ובעולם ומעניקה ליווי אישי צמוד לנשים המעוניינות לשמש כפונדקאיות. אנו מאמינים כי זכותו של כמעט כל אדם להורות ולכן אנו מעניקים סיוע מקצועי, רפואי ורגשי לנשים המעוניינות לשמש כפונדקאיות, דרך איתור אם פונדקאית המתאימה ביותר לכל זוג, ליווי בזמן ההריון ועד לידת התינוק והשלמת התהליך כולו. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...