כיצד ניתן להוזיל משמעותית תהליך פונדקאות

אם אתם חושבים על הליך פונדקאות, אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לכם להוזיל אותו כך שתוכלו לעמוד בו. אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר ואנו נענה לכם על כל שאלה!

יש לצערנו לא מעט אנשים שלא יכולים להביא לעולם ילד בצורה טבעית. יכולות להיות סיבות שונות לכך, סיבות רפואיות, נפשיות או אחרות, והפתרון עבור אותם אנשים יכול להיות בלא מעט מקרים פנייה להליך פונדקאות.

מי יכול להיעזר בשירותי פונדקאות? קודם כל זוגות סטרייטים שלא יכולים להביא ילד לעולם בגלל שיש לאישה בעיה רפואית כלשהיא כך לדוגמא אישה ללא שחלות או ללא רחם לא תוכל להיכנס להיריון… יש נשים שכניסה להיריון יכולה לסכן משמעותית את בריאותן, כך לדוגמא נשים שעברו טיפולים כימותרפיים והגוף שלהן חלש מלהחזיק הריון.

מעבר לכך יש זוגות גברים חד מיניים שלא יכולים כמובן להביא ילד בדרך טבעית ופונדקאות יכולה להיות עבורם פתרון מצוין, ויש מקרים אחרים נוספים שבהם האישה לא יכולה להיות בהריון ופונדקאות תהיה המענה הנכון לבעיה הזו.

פונדקאות VS אימוץ.

האפשרויות העומדות בפני זוגות שהאישה לא יכולה להיכנס להריון טבעי הן אימוץ או פונדקאות. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהאופציות, אך יש שני יתרונות בולטים לטובת הפונדקאות. הראשונה היא ההורה הביולוגי, כשבפונדקאות לפחות אחד ההורים יהיה הורה ביולוגי מה שלא קורה באימוץ. יתרון נוסף לפונדקאות על פני אימוץ הוא בכך שההורים יכולים להיות עם הילד מהיום שהוא נולד או למעשה מהרגע שהוא נולד, מה שתורם לקשר עם הילד לכל החיים מה שלא קורה עם אימוץ.

העלויות

אבל יש הבדל אחד משמעותי בין אימוץ ובין פונדקאות, הבדל שיכול להיות מכריע עבור לא מעט זוגות. ההבדל הוא העלות של פונדקאות, עלות של מאות אלפי שקלים מה שלא כל אחד יכול לעמוד בה.

יש מרכיבים שונים לעלות הפונדקאות, מרכיבים שנוגעים לאם הפונדקאית ולהוצאות סביבה, להליך הפונדקאות עצמו, למיקום ההליך, לליווי ההליך ואחרים וכשבאים לקבל החלטות אין ספק העלות היא מרכיב משמעותי בקבלה שלהן.

חשוב לדעת שיש אפשרויות שונות להוזלת תהליך הפונדקאות. יש דרכים שונות להקטין את ההוצאות והנה כמה מהן:

  • מסלולי הבטחה – בבחירת האם הפונדקאית מתבצעות לא מעט בדיקות פיזיות אשר בודקות את הכשירות שלה לכניסה להיריון כמו גם היכולת שלה להחזיק הריון. אך עם כל הכבוד לבדיקות הללו, אי אפשר באמת לדעת ב-100% שהכול יעבור בשלום. זו הסיבה שמי שפונה להליך פונדקאות צריך לוודא שיש לו ביטוח על הליך הפונדקאות. זה אומר שגם אם הליך ההפריה החוץ גופי נכשל ויש צורך בהפריה חוץ גופית נוספת או כמה הפריות כאלו והחזרה של העוברים, הזוג לא יצטרך לשלם פעם אחר פעם על זה. מסלול הבטחה מגן מפני עלויות גבוהות של כשלון ההליך.
  • לא לעשות את זה לבד – לכאורה, כמו בכל תחום אחר אם אין תיווך זה יהיה זול יותר. ההיגיון אומר שאם מחפשים לבד פונדקאית, אם פונים לבד לקליניקות רלוונטיות זה יהיה זול יותר אבל למעשה זה בדיוק להיפך. אי אפשר לשלוט בהליך בלי לעשות טעויות אם אין את הניסיון הדרוש לכך, אי אפשר באמת להוזיל בלי לדעת ולהכיר כל פרט ופרט בהליך. מי שמנסה לעשות את זה לבד יכול מהר מאוד למצוא את עצמו מוציא הרבה יותר ממה שהוא תיכנן, ואז כבר אין דרך חזרה. מה הפתרון? הפתרון הוא ליווי של חברה עם הניסיון הדרוש, ליווי של אנשי מקצוע מהתחום הן בפן הניהולי, הן בפן המשפטי והן בפן הרפואי. חברה עם התמחות בתחום שליוותה כבר אין ספור זוגות כאלו תוכל להוזיל את העלות הכוללת בצורה משמעותית.
  • שהייה בחו”ל ברמת חיים סבירה – הליך פונדקאות שמתקיים בחו”ל כולל מרכיב שלא קיים בארץ והוא עצם השהייה במקום. ישראל היא מדינה קטנה וגם אם צריך לנסוע מידי פעם למרכז רפואי בצד השני של המדינה, זה אף פעם לא יעלה על כמה שעות של נסיעה ובדרך כלל גם לא יהיה צורך לשלם על שהייה, לינה וכדומה. בחו”ל זה שונה כמובן. יש את עצם הטיסה של בני הזוג ויש את המלון, האוכל וכל מה שמסביב מה שיכול להיות מאוד לא זול. איך מוזילים? פשוט מאוד, על ידי שהייה ברמת חיים סבירה ולא יותר מזה. כמו בכל שהייה בחו”ל, יש מלונות יוקרתיים יותר או פחות ויש אף אופציות זולות יותר כמו השכרת דירה לטווח קצר, מלונות פשוטים וכדומה. כמובן שמי שיכול להרשות לעצמו שהייה יקרה בחו”ל מה טוב, אך הכוונה בדברים היא למרבית האוכלוסייה.

בכל מה שנוגע לפונדקאית עצמה, היא אמורה לקבל תנאים טובים במהלך ההיריון מה שאומר שאם היא מתגוררת רחוק מהקליניקה יהיו לכך השלכות כלכליות. חברה מקצועית שמלווה את ההליך תדע לתת מענה לצרכים המקומיים בחו”ל גם של הפונדקאית בעלות סבירה, מה שיוזיל את ההליך כולו.

 

  • בירור משפטי מוקדם – הליך פונדקאות דורש גם ליווי משפטי, כך לדוגמא אם ההליך הוא בחו”ל יהיה צורך להסדיר את מעמדו של הרך הנולד לפני שהוא יגיע לארץ מה שאומר הוכחה של ההורים שהם אכן ההורים וכו’. אם לא פונים לליווי משפטי איכותי עוד בתחילת ההליך זה יכול להיות הרבה יותר מורכב ומורכבות היא במילים אחרות – הוצאות מרובות. זו הסיבה שהליך פונדקאות דורש ליווי משפטי בשלב כמה שיותר מוקדם.

אין ספק שהליך פונדקאות הוא הליך לא זול, ולא פעם זוגות מוציאים את כל החסכונות שלהם עליו. חשוב לדעת שיש דרכים להוזיל את ההליך.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...