מה מרכיב את עלות תהליך הפונדקאות?

מרכז “סורמום- משפחה יוצרת משפחה” אשר הוקם על ידי המנכ”לית אידה בר און, מומחית בתחום הליכי פונדקאות ובעלת ידע מקיף ורחב בתחום זה. המרכז מסייע באופן מקצועי ואמין לכל זוג המעוניין להגשים את חלומו ולהביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. במרכז אנשי מקצוע אשר עוסקים בליווי של הזוג בכלל ההיבטים הנדרשים לצורך מימוש הליך פונדקאות באופן מוצלח, הן בארץ והן בחוץ לארץ.

בישראל, הליך פונדקאות מאושר לזוגות הטרוסקסואליים נשואים או שאינם נשואים אשר אינם מצליחים להביא ילד לעולם באופן טבעי. זוגות אשר אינם עומדים בהגדרה המדוברת או בתנאים המוגדרים, אינם יכולים להביא תינוק באמצעות הליך פונדקאות בישראל, אולם הם יכולים לבצע את ההליך באחת המדינות הרלוונטיות בחוץ לארץ.

מהו תהליך פונדקאות?

תהליך פונדקאות הוא תהליך אשר מטרתו היא לאפשר לזוג שאיננו מצליח להביא ילד לעולם באופן טבעי, להביא ילד ביולוגי משלהם באמצעות סיוע של פונדקאית. בתהליך זה, נשאבת מגופה של האישה ביצית ומופרית באופן חיצוני על ידי הזרע של בן זוגה. ישנם מקרים שבהם הביציות של האישה אינן תקינות ועל כן, יהיה צורך בתרומת ביצית אשר תופרה על ידי הזרע של בן הזוג. בתום הליך ההפריה החוץ גופית, הביצית המופרית תוחדר לגופה של פונדקאית, כאשר המטרה היא שהביצית המופרית תתפתח ברחמה כהריון תקין ובסופו, ייוולד התינוק של בני הזוג בתהליך לידה שתעבור הפונדקאית. הפונדקאית תבחר בצורה הטובה ביותר, כאשר עליה לעמוד בכלל התנאים הרלוונטיים לפונדקאית וכמובן, שעליה להיות בבריאות תקינה.

כמה עולה תהליך פונדקאות?

תהליך פונדקאות איננו תהליך זול. הוא דורש השקעה כלכלית משמעותית, אך לא מעט זוגות שאינם מצליחים להביא ילד באופן טבעי, חשים כי עבור הגשמת החלום שלהם הם מוכנים להשקיע כל סכום. יחד עם הרצון להשקיע כל סכום שיש עבור הגשמת החלום, על בני הזוג להבין באיזו השקעה כלכלית מדובר ולהיערך לקראתה בצורה הטובה ביותר, על מנת שהם לא יקרסו מבחינה כלכלית. זוג אשר מתחיל לברר אודות העלויות של הליך פונדקאות, עלול למצוא את עצמו מבולבל בשל מידע סותר המצוי ברשת אודות העלויות. ראשית כל, חשוב לדעת שעל אף שמדובר בעלות גבוהה, עדיין ניתן למצוא טווח רחב של מחירים ולא פעם, ישנם מחירים שיכולים להיות אפילו סבירים.

מחיר הליך פונדקאות נקבע בהתאם לפרמטרים שונים כגון: כיצד מבצעים את ההליך, למי פונים לצורך ביצוע ההליך, האם מבצעים את ההליך בישראל או שמא בוחרים לבצע אותו באחת המדינות הרלוונטיות בחוץ לארץ ועוד. חשוב לציין שביצוע הליך פונדקאות בישראל יקר יותר מביצוע הליך פונדקאות בחו”ל מכמה סיבות:

  1. בישראל אין הרבה אימהות פונדקאיות ולכן, לא קל להשיג אם פונדקאית בארץ אשר תענה על כלל הדרישות של בני הזוג. לעומת זאת בחוץ לארץ המצב הרבה יותר קל מבחינת כמות האימהות הפונדקאיות העומדות על הפרק לצורך ביצוע ההליך ולכן, גם המחיר עבור ההליך יהיה זול יותר.
  2. הבירוקרטיה של הליך הפונדקאות בארץ מורכבת הרבה יותר מהבירוקרטיה של הליך זה בחו”ל. זמן ההמתנה להליך פונדקאות בארץ יהיה ארוך יותר וזאת בשל העובדה שהזוג אשר מעוניין לעבור את ההליך נדרש לעבור וועדות שונות עד שיאשרו לו את ההליך. זמן ההמתנה הארוך משפיע על מחיר ההליך. ישנן מדינות כיום שבהן גם אזרחים זרים יכולים לעבור הליך פונדקאות אשר איננו כולל בירוקרטיה מורכבת. כך לדוגמא: בגאורגיה ישראלים יכולים כיום לעבור הליך מעין זה בצורה קלה, מהירה ואפילו זולה יותר וזאת בשל העדר ביורקטיה מורכבת.

כיצד מתבצע בפועל הליך פונדקאות?

לאחר שהבנתם שמחיר הפונדקאות מורכב מהאם הפונדקאית הנבחרת עבור ההליך, הבירוקרטיה הנדרשת עבורו ועוד, הנה כמה דברים שחשוב לדעת על עיקרי הדברים שעליהם מבוסס ההליך:

  1. בשלב הראשון של ההליך בני הזוג צריכים לשבת עם נציגי החברה ולחתום על חוזה. החוזה מכיל בו לא מעט פרטים, תנאים, כללים, מחויבות וזכויות של שני הצדדים בתהליך. בהסכם יפורטו גם הבדיקות אשר האם הפונדקאית תידרש לעבור לאורך ההיריון כולו והליווי הרפואי שיידרש לה.
  2. בטרם חותמים על החוזה, יש צורך להציג את כלל המסמכים הרפואיים הנדרשים לצורך חתימה על החוזה. בני זוג אשר מגיעים להליך פונדקאות, חייבים להוכיח כי הם עברו הליכים רפואיים רבים בניסיונם להרות, אשר אינם צלחו.
  3. לאחר חתימת החוזה המגובה בכלל המסמכים הרפואיים, יש צורך להעביר את הביציות אשר נשאבו מהאם הביולוגית לצורך הפרייתן עם זרעו של האב.
  4. ישנם מקרים שבהם יש צורך בתרומת ביצית עבור ההליך מסיבות שונות ולכן, חשוב מאוד לדעת שמדובר על שלב נוסף בתהליך שמייקר את התהליך ויש להתכונן לכך מראש מבחינה כלכלית.

תהליך פונדקאות כאמור איננו תהליך זול. על אף שכמעט כל זוג אשר חושב על הכיוון של הליך פונדקאות חש כי הוא מעוניין להשקיע כל סכום בעולם על מנת להגשים את חלומו, חשוב שכל זוג יתנהל בצורה נכונה מבחינת ההשקעה הכלכלית הנדרשת ויגייס את הכסף עבור ביצוע הליך זה, בצורה הטובה ביותר, שלא תסב לו באופן כלשהו נזק כלכלי משמעותי שישפיע על חייו. כאשר בוחרים לעבור את ההליך עם מרכז מקצועי המתמחה בתחום הפונדקאות, ניתן לדעת את כל מה שחשוב על המחיר של ההליך כבר בהתחלה וכן, להיעזר באופציות המימון הליך פונדקאות המוצעות במרכז לצורך ביצוע התהליך.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...