ההבדלים המשמעותיים בין פונדקאות בישראל לפונדקאות בחו”ל

ישנם גורמים רבים המצביעים על כך שבמקרים מסוימים שווה לפנות לביצוע תהליך פונדקאות בחו”ל. מחירים נגישים יותר, בירוקרטיה מורכבת פחות, חוקים פחות נוקשים ומסובכים, קיצור התהליך – הנובע ממבחר רחב ומגוון יותר של נשים המוכנות לתפקד כאמהות פונדקאיות, וגם היצע של תורמות ביצית. כל הסיבות לפנות לביצוע הליך הפונדקאות דווקא בחו”ל

עברתם יחד, כזוג, מסע ארוך ומייגע לעבר הגשמת חלום ההורות, ובסופו של דבר הגעתם להחלטה הרת הגורל, לפנות לכיוון של הבאת ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית. דרך ארוכה עוד לפניכם, וישנן הרבה שאלות שצריכות להישאל, ופרמטרים שצריכים להיבדק לפני שמתקבלת ההחלטה המכרעת בדיוק איפה ואיך תעשו זאת.

הסיבות לפנות דווקא לפונדקאות בחו”ל

ישנן לא מעט סיבות בגינן כדאי לשקול את האפשרות של פונדקאות בחו”ל. האחד, הוא קיצור התהליך. סביר להניח שבנקודה בה אתם מצויים, כבר עברתם דרך ארוכה שהצריכה מכם משאבים רבים, במיוחד במימד הרגשי, והסבלנות שלך ואורח הרוח קצרים במיוחד. הפרוצדורה שגורמת להליך הפונדקאות להתמשך ולהתארך היא בעיקר איתור האם הפונדקאית. בארץ, היצע האמהות הפונדקאיות הוא דל במיוחד, ולכן לוקח זמן רב למצוא את האחת. רק התהליך הזה, עוד לפני ההריון שאורך תשעה חודשים, יכול להתארך עד לשמונה חודשים. ביעדים שונים בחו”ל, לעומת זאת, קיים היצע רחב ומגוון יותר של נשים המוכנות לתפקד כאמהות פונדקאיות, עד שתוכלו לחתום על הסכם עם מישהי תוך חודשים ספורים ולפעמים אף פחות מזה. 


גורם נוסף שיכול להקל עליכם ולקצר את התהליך הוא עניין הביורוקרטיה. בארץ, החוקים לגבי פונדקאות הם נוקשים במיוחד, ולכן הבירוקרטיה הכרוכה בתהליך היא מורכבת ומאתגרת מאוד. במדינות שונות בהן ניתן לבצע את התהליך, לא פעם קיימת פחות נוקשות בהקשר זה, ומאחר ואתם לא אזרחי המדינות הללו – הרשויות שם פחות מתעניינות בתהליך שאתם עוברים בדרך להפוך להורים. גם עניין זה עשוי לקצר את התהליך, תוך שהוא חוסך לכם גם משאבים אחרים כמו כסף וכאבי ראש. 


עניין נוסף, הקשור בעקיפין גם הוא לבירוקרטיה, הוא שהחוק הישראלי הנוגע לפונדקאות – “חוק הסכמים לנשיאת עוברים”, אינו מאפשר לזוגות חד מיניים או לגברים יחידים לבצע תהליך פונדקאות פה בארץ. במקרה זה, הרי זה מתבקש לפנות לביצוע התהליך במדינות שכן מאפשרות זאת. כמו כן, במדינות מסוימות ישנו גם היצע גדול יותר של תורמות ביצית – פרמטר חשוב ואף קריטי במקרה שאתם זוג גייז או אב יחידני המעוניינים להביא תינוק לעולם מבלי לערב את האם בתמונה.

סיבה חשובה, הנוגעת לכל מי שפונה לביצוע תהליך פונדקאות, היא עניין התקציב. הליך פונדקאות, כידוע, אינו תהליך זול לכל הדעות. המחיר של התהליך מושפע מאוד מרמת ההכנסה ויוקר המחייה במדינה בה הוא מתבצע. אי לכך, במידה ובוחרים לעבור את התהליך במדינה בה הסטטוס הכלכלי נמוך יותר מזה שבישראל – המחיר ירד בהתאם. ההפרשים הללו יכולים לבוא לידי ביטוי בפער של עשרות אלפי שקלים ואף יותר מזה.

המדינות בהן מומלץ לעבור תהליך פונדקאות

ישנן כיום מספר מדינות מובילות בתחום הפונדקאות, בהן מומלץ לעבור את התהליך, כאשר לסוכנויות הפונדקאות המקצועיות יש ניסיון בעבודה מולן, לרבות הבירוקרטיה הספציפית שחלה בכל יעד, רישומי האזרחות והדת עם השיבה לארץ וכו’.

פונדקאות בגיאורגיה

יש לא מעט יתרונות בביצוע הליך הפונדקאות דווקא בגיאורגיה, ולא בכדי היא הפכה ליעד פופולרי מאוד בקרב זוגות ישראלים. ראשית, המחירים בגאורגיה הם מהנמוכים בתחום, ואם מוסיפים לשקלול את הטיסות הקצרות והזולות, ככל הנראה זהו היעד המשתלם ביותר לבצע בו את התהליך. כמו כן, הקרבה הגיאוגרפית לארץ מאפשרת לזוגות לבקר שם מספר פעמים במסגרת התהליך ולהיות מעורבים ושותפים לתהליך. בנוסף, בחוק בגאורגיה מאפשר גם לזוגות שאינם נשואים לעבור את התהליך שם, כאשר המרכזים הרפואיים העוסקים בפריון בגאורגיה הם מהמתקדמים בעולם.

פונדקאות באוקראינה


אחד היתרונות הבולטים בביצוע הפונדקאות באוקראינה הוא שהמרכז הרפואי בו נערך התהליך, מתאפיין בקדמה יוצאת דופן, ועושה שימוש במכשור המשוכלל ביותר שיש בתחום. אינספור הפריות מוצלחות והחזרות עוברים כבר התבצעו שם, והניסיון בהחלט עושה את ההבדל. מכו כן, בדומה לגיאורגיה, מדובר ביעד שהוא גם זול באופן יחסי וגם קרוב לישראל.

פונדקאות בארה”ב ובקנדה

היתרון המשמעותי בביצוע הליך הפונדקאות בארה”ב ובקנדה, הוא שמדינות רבות בארצות הברית מאפשרות לזוגות חד מיניים לעבור בגבולותיהן תהליך פונדקאות ולהפוך להורים. כמו כן, מאחר ומדובר במדינות מערביות ומתקדמות במיוחד, תוכלו לסמוך בלב שקט על שירותי הרפואה שם, שהם מהמתקדמים ביותר. החסרון היחסי בביצוע ההליך שם הוא המחיר היקר, והמרחק הניכר מישראל. 

פונדקאות בקולומביה

ביצוע הליך פונדקאות בקולומביה הופך לאחרונה למבוקש יותר ויותר. מלבד ארה”ב וקנדה, קולומביה היא היעד היחידי כרגע שמאפשר לזוגות גייז ולגברים יחידים לעבור בו את התהליך. כמו כן, וזהו סעיף קריטי עבור אלו, קיים בקולומביה מבחר רחב של תורמות ביצית, וכן של נשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות, מה שמקל ומקצר את התהליך עד מאוד. בנוסף, שירותי הרפואה שם בתחום הפריון, בניצוחו של רופא הפריון הידוע ד”ר מרטינז, הם מתקדמים מאוד ויכולים להבטיח לכם שקט גם בגזרה הזו. בהשוואה לארה”ב וקנדה, מאחר ויוקר המחייה בקולומביה נמוך באופן משמעותי, מחירי הפונדקאות בהתאם – נגישים יותר, וזאת כאמור, מבלי לוותר על כך שתזכו לתנאים הטובים ולשירות ברמה הגבוהה ביותר.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...