האם חברות הביטוח מכסות חלק מעלויות ההליך?

 

אם אתם חושבים על הליך פונדקאות ורוצים לדעת יותר על אפשרויות המימון שעומדות בפניכם הגעתם אל המקום הנכון. אנחנו ב”סורמום” נשמח לעזור לכם בדרך להגשמת החלום. אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר!

הליך פונדקאות הוא הליך שגובה מחיר נפשי לא קטן. עצם זה שצריך לפנות להליך פונדקאות בשל אי היכולת להביא לעולם ילד באופן טבעי, זו כבר מעמסה לא קטנה. זו הסיבה שצריך ליווי נפשי מקצועי, ליווי של פסיכולוג או של איש מקצוע אחר מתחום הנפש, אבל יש כמובן גם את המחיר הכלכלי.

פונדקאות היא פרויקט מורכב וגם יקר. להביא ילד לעולם היום בפונדקאות יעלה כמה מאות אלפי שקלים, ובישראל זה יהיה בדרך כלל יותר יקר מאשר בחו”ל.

יש לא מעט זוגות ויחידים שחוסכים כסף כדי שזה יקרה, ולא מעט כאלו שצריכים עוד ועוד לדחות את החלום כי הם לא יכולים לממן אותו. האם חברות הביטוח מכסות חלק מההליך? זה תלוי כמובן בכל פוליסה ופוליסה. אין לזה תשובה גורפת.

אבל קופות החולים כן מציעות השתתפות בהוצאות ולכל קופת חולים יש את הנהלים שלה ואת הביטוחים שלה שעוד מעט ניגע בהן. אך עוד קודם לכן, ממה מורכבת העלות של הליך פונדקאות?

עלויות בישראל מול עלויות בחו”ל

יש כמובן לא מעט הבדלים בעלויות בין ישראל ובין פונדקאות בחו”ל בעיקר מעצם זה שמדובר על ריחוק גיאוגרפי שדורש הגעה לפחות פעם אחת של ההורים המיועדים מה שאין בארץ, כמו גם אישורים ומסמכים שלא צריך להוציא כשהפונדקאות היא כאן בישראל. יש מרכיבים שונים לפונדקאות בחו”ל והנה חלק מהם:

  • יש טיפולים שונים שיש במהלך הליך הפונדקאות. יש תרומת זרע במקרים מסוימים, תרומת ביציות, שאיבת ביציות, טיפולי הפריה חוץ גופית והחזרת העוברים. כל סוכנות מציעה מספר החזרות מסוים שכלול בהליך וכדאי לבדוק את זה.
  • בדיקות שוטפות – מעבר לכל הבדיקות והטיפולים הללו, יש את הבדיקות והטיפולים השגרתיים במהלך ההריון. יש את בתי החולים והמרפאות אליהן צריכה להגיע האם הפונדקאית בשביל מעקב ואלו כרוכים בלא מעט עלויות.
  • תשלום לאם הפונדקאית – ברובם המכריע של המקרים, פונדקאות בחו”ל היא לא אלטרואיסטית אלא בתמורה לתשלום. יש לא מעט מקומות בעולם שזה נחשב למרכיב משמעותי באיכות חייה של משפחת הפונדקאית, וזה מה שדוחף אותן לתת את השירות הזה. תשלום לאם הפונדקאית גם הוא אם כן מרכיב משמעותי בעלויות הליך הפונדקאות.
  • טיסות ושהות – כשמדובר על פונדקאות בחו”ל, יש טיסות שבני הזוג או ההורה היחידני טסים במהלך ההריון, לפגישה הראשונית עם האם הפונדקאית וכמובן ללידה. יש את השהות במלונות ויש את המחיה במקום, ולפעמים לאחר הלידה צריך לשהות זמן מה לפני שחוזרים לארץ כדי לחכות ולקבל את כל האישורים הרלוונטיים. השהות והטיסות אם כן כרוכות בעלויות לא מבוטלות.
  • סיוע משפטי – הליך פונדקאות בין אם הוא בארץ ובעיקר אם הוא בחו”ל דורש ליווי משפטי. ליווי משפטי זה כולל בין השאר תרגום מסמכים וחוזים, סיוע בקבלת כל האישורים הרלוונטיים בשביל להגיע עם הילד לארץ, וכל עניין משפטי שצץ וצריך לטפל בו ועלול לעלות לא מעט.
  • עלויות לא צפויות – במהלך הריון כזה עלולים להיות סיבוכים שמצריכים טיפולי חירום, לידה מוקדמת, ניתוח קיסרי לא צפוי וכדומה. כל נזק שעלול להיגרם לאם הפונדקאית גם הוא אמור להיות מכוסה על ידי ההורים.

השתתפות קופות החולים בהוצאות הפונדקאות

קופות החולים השונות משתתפות בהוצאות של הליך הפונדקאות, ולכל קופה יש את הנהלים שלה. הנה כמה נקודות שמבהירות מה כל קופה נותנת, אך חשוב כמובן לא להסתמך רק על הכתוב כאן אלא לברר לעומק עם הקופה הרלוונטית:

  • קופ”ח מאוחדת – קופ”ח מאוחדת משתתפת בהליך תרומת הביציות בחו”ל. זה קורה במסגרת טיפולי ההפריה אשר אושרו בקופה, וכמובן עד לתקרה מסוימת שאי אפשר לקבל מעליה. אגף הרפואה בקופה הוא זה שמאשר את המימון הזה והוא מאושר בדרך כלל עד שני מחזורי הפריה בתרומת הביציות למבוטחת.
  • קופ”ח לאומית – קופ”ח לאומית גם היא משתתפת בהליך תרומת ביציות בחו”ל. ההשתתפות היא על בדיקת התורמת, הכנת הביצית והחזרתה לנתרמת. גם כאן יש כמובן תקרה ויש אחוז מסוים שמשולם על ידי הקופה, והכל אל מול קבלות רלוונטיות.
  • קופ”ח כללית – קופת החולים הכללית לא נשארת מאחור וגם היא מציעה מימון חלק מהליך פונדקאות. ההחזר ניתן עבור הפריה חוץ גופית לילד ראשון או שני, ובהתאם לסוג הביטוח יש גם החזר על ילדים אחרים באופן חלקי (לא רק הראשון והשני) גם כאן, בשביל לקבל החזר צריך להציג מסמכים המעידים על ההוצאות הרלוונטיות.
  • קופ”ח מכבי – גם לקופת חולים מכבי יש את הנהלים שלה בכל מה שנוגע להחזרים על הפריה חוץ גופית וטיפולים אחרים. יש גיל מקסימלי ותקרת החזרים, וכל אלו כפופים גם כן לאישורים הרלוונטיים.

חשוב אם כן לעשות בירור מקיף בכל קופת חולים שהיא ולא להסתמך על הכתוב כאן, גם כי הנהלים משתנים במהלך השנים. מה שבטוח הוא שיש החזרי הוצאות מסוימים וחשוב לבדוק גם עם חברת הביטוח הפרטית האם יש החזר מסוים.

להגשים את החלום גם במחיר גבוה!

החלום להביא ילד לעולם הוא חלומם של רבים. אם בעבר מי שלא הצליחה להיכנס להריון וזוגות שלא היו יכולים להביא ילד לעולם היו צריכים להרים ידיים, הרי שהיום המצב שונה לגמרי. היום יש סיכוי גם למי שכביכול אין לו סיכוי. היום עם טיפולי הפוריות והפונדקאות אפשר להגשים את החלום, גם אם הוא לא זול. כדאי אם כן לברר לגבי הביטוחים של קופות החולים כמו גם של החברות הפרטיות בעניין.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...