באילו מדינות קל יותר לאתר אם פונדקאית?

מלבד תקופת ההריון, איתור האם הפונדקאית הוא השלב הארוך ביותר בתהליך הפונדקאות. חוקים נוקשים, היצע דל באמהות פונדקאיות ועוד, עלולים להכניס מקלות בגלגלי התהליך המורכב הזה, ולאתגר את הסבלנות שלכם. באילו מדינות ישנו היצע רחב של אמהות פונדקאיות וכיצד מבטיחים שהשלב הזה יעבור בקלות ובמהירות

אם הגעתם להחלטה להפוך להורים באמצעות תהליך פונדקאות, ישנם הרבה פרטים שחשוב להכיר בנוגע להליך המורכב הזה, ולהיערך אליהם בהתאם, הן מבחינה רגשית, הן כלכלית והן מבחינה פרקטית של הקצבת זמן ומשאבים אחרים הדרושים להצלחת המסע הזה, שבסופו תאמצו אל חיקכם תינוק משלכם.

מבחינה רגשית, כדאי להצטייד בהרבה אורך רוח, סבלנות ותעצומות נפש, ולהבין שעל אף שכבר עברתם לא מעט תלאות, קשיים ואתגרים, המסע להורות המגולם בתהליך הפונדקאות, כרוך בחודשים ארוכים של המתנה, ובהתמודדות עם סיטואציות יוצאות דופן מבחינה נפשית. 

כמו כן, כדאי להכיר את השלבים בתהליך, שיצריכו מכם הכי הרבה משאבים נפשיים וכלכליים – ולהיערך בהתאם.

איתור אם פונדקאית – השלב הארוך ביותר בתהליך הפונדקאות מלבד ההריון 

הצעד החשוב והמרכזי ביותר בהליך הפונדקאות, שהרי בלעדיו התוכנית לא תוכל להתקיים, הוא איתור האם הפונדקאית. במידה והחלטתם לבצע תהליך פונדקאות בארץ, חשוב שתכירו את החוקים והתנאים המעוגנים בחוק בישראל, לגבי אמהות פונדקאיות.

בהתאם ל“חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ”ו – 1996”, 

האם הפונדקאית המיועדת, חייבת לענות על קריטריונים הבאים:

  • אישה בטווח הגילאים שבין 22-38
  • בריאות גופנית ונפשית תקינה
  • אישה שעברה לפחות לידה אחת ולא יותר משני ניתוחים קיסריים. 
  • אישה המתחייבת על כך שהיא מוכנה לשמש כאם פונדקאית מתוך רצון חופשי ולא מתוך כפייה כלשהי או לחץ שהופעל עליה.

כמו כן, על האם הפונדקאית המיועדת לעבור שלל בדיקות רפואיות ומבדקים פסיכולוגיים וסוציאליים, שיוכיחו שהיא כשרה מכל בחינה, לעבור את החוויה המאתגרת הזו, ששכרה בצידה, אך היא כרוכה בלא מעט סיכונים.

נקודה חשובה לגבי פונדקאות בישראל בכלל ואיתור אם פונדקאית בפרט, היא שהחוקים בישראל לגבי אמהות פונדקאיות הם נוקשים ביחס למדינות אחרות, ובנוסף, היצע הנשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות בארץ הוא דל יחסית. המשמעות העיקרית של שני הנתונים הללו היא שחיפוש אם פונדקאית בישראל עלול להתארך לחודשים רבים ולעקב מאוד את תחילת ההריון ובכך את התהליך כולו. משך הזמן הממוצע שתהליך איתור האם הפונדקאית אורך בישראל עומד על כשמונה חודשים. פרק זמן לא מבוטל, במיוחד כשלוקחים גם את משך ההריון בחשבון. 

המדינות בהן היצע האמהות הפונדקאיות רחב ומגוון יותר

אם אתם שוקלים לעבור את תהליך הפונדקאות בחו”ל, תשמחו לשמוע שברוב המדינות בהן ישראלים נוהגים לבצע את התהליך, ואף יש ניסיון עשיר של עבודה מולן לביצוע הליכי פונדקאות, היצע הנשים הרשומות כאמהות פונדקאיות הוא רחב ומגוון הרבה יותר מבישראל. כמו כן, במדינות כמו קולומביה, החוקים והקריטריונים לגבי מי שיכולה לשמש כאם פונדקאית הם מעט פחות נוקשים מבישראל, אם כי חשוב לציין שבמדינות כמו גאורגיה ואוקראינה, החוקים דומים למדי לאלו החלים כאן במדינת ישראל.

היצע רחב של אמהות פונדקאיות משמעו קיצור משמעותי של התהליך, שבמדינות כמו קולומביה, גאורגיה, אוקראינה וארה”ב, יכול להתקצר לכדי חודש או חודשיים תמימים בלבד. כמו כן, במרכזי הפריון השונים בעולם, מתאפשר לאתר את האם הפונדקאית ולבצע את כל תהליכי ההפריה באותו המקום, מה שחוסך הרבה זמן ולוגיסטיקה בפני עצמו.

נקודה חשובה עבור זוגות חד מיניים וגברים יחידים העומדים לבצע תהליך פונדקאות, היא שבמדינות המוזכרות לעיל גם קל וזול יותר להשיג תרומת ביצית, מה שגם יאפשר לכם לעבור את התהליך כבר מהשלב הזה – באותו המקום. התוצאה היא חיסכון משמעותי בזמן, בכסף ובבירוקרטיה

התשלום לאם הפונדקאית – החלק העיקרי ממחיר הפונדקאות 

כידוע, תהליך הפונדקאות כרוך בהוצאה כלכלית שיש להיערך אליה מבעוד מועד, ואינה עניין של מה בכך. החלק העיקרי מתוך סכום ההוצאות הכולל על התהליך – הוא התשלום לאם הפונדקאית. האישה שגייסה את גופה ואת נפשה לתהליך המאתגר הזה, למעשה לוקחת סיכון לא מבוטל, הן בריאותית והן נפשית, ועל כך היא צריכה להיות מתוגמלת. כמו כן, הסטנדרט בתהליך פונדקאות הוא לשלם לה גם משכורת על כל חודש שנכלל בתהליך, זאת בנוסף לתשלום על הסיכון ועל התהליכים הרפואיים שהיא עוברת. אי לכך, ככל שרמת השכר במדינה בה נערך התהליך היא גבוהה יותר, כך תידרשו לשלם לאם הפונדקאית שכר גבוה יותר. זהו נתון שיש לקחת בחשבון במהלך קבלת ההחלטה היכן אתם עומדים לעבור את התהליך, לצד גורמים נוספים כמו רמת שירותי הרפואה, הקרבה לארץ, האפשרות החוקית שלכם לעבור תהליך במדינה כזו או אחרת ועוד.

הזמן שלכם יקר – הניחו לסוכנות מקצועית לאתר עבורכם אם פונדקאית

כאמור, איתור האם הפונדקאית הוא תהליך שעלול לקחת חודשים ארוכים, ולמשוך את גבולות הסבלנות שלכם אל הקצה. כמו כן, במהלך החיפוש, כדאי מאוד להקפיד על הפרטים הקטנים ולוודא בכל עת שאתם פועלים בכפוף לחוקים ואינכם מסתכנים בתביעות וכו’. בהנחה שאין לכם מספיק ניסיון בתחום הפונדקאות – החלק הזה עלול להיות קשה, ארוך ומתסכל. החדשות הטובות הן שיש מי שיכול לסייע ולנהל עבורכם את תהליך איתור האם הפונדקאית, באופן מקצועי, מהימן ומהיר ככל האפשר. אנשי מקצוע מהתחום, השולטים בבירוקרטיה ובחוק יכולים לעשות זאת. סוכנות פונדקאות שכבר ניהלה תהליכי פונדקאות רבים ומוצלחים מ-א’ עד ת’ יכולה לבצע עבורכם את כל הפרוצדורות הדרושות למציאת האם הפונדקאית, ולהבטיח שתגשימו את חלום ההורות בהצלחה, ללא טעויות יקרות ובפרק הזמן הקצר ביותר שניתן.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...