תרומת ביצית לפונדקאות – המדריך המלא

רוצים לדעת יותר על פונדקאות? חושבים להתחיל את ההליך אבל חוששים? אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לכם בעניין. הצוות המקצועי שלנו יענה לכם על כל שאלה וילווה אתכם בדרך. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

תרומת ביצית יכול להיות בעל ערך רב להליך פונדקאות או להליך בו עולה הצורך בתרומת ביצית עבור האם. מכיוון שלביצית הנבחרת תהיה השפעה גדולה על המערך הגנטי של התינוק אשר עתיד להיוולד כתוצאה מהליך ההפריה, חשוב לבחור את תורמת הביצית בקפידה. כיום, ניתן למצוא לא מעט חברות אשר מעמידות לרשות המעוניינים בתרומת ביצית מאגר גדול של תורמות, כאשר התורמות יכולות להיות ממדינות שונות כמו: אוסטרליה, גיאורגיה, אוקראינה, איטליה, דרום אפריקה ומדינות נוספות – לכל חברה יש את מאגר התורמות הפרטני שלה. מעבר למדינה ממנה התורמת מגיעה, יש לשים דגש על כך שהתורמות במאגר עברו תהליכי מיון קפדניים תוך דגש על פרמטרים כמו:

  • גיל – ברוב המקרים התורמות אמורות להיות נשים צעירות בין גילאי עשרים לתחילת שנות השלושים.
  • BMI – ההעדפה תהיה לתורמות בעלות BMI אשר נחשב לתקין.
  • מצב בריאותי – תורמת אמורות להיות נשים בריאות ללא היסטוריה של מחלות כרוניות או גנטיות.
  • מצב נפשי – יש לוודא שהתורמות הינן נשים בריאות בנפשן ושהן עברו בדיקות אשר יכולות להעיד על כך.

כמובן, שיש עוד לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו בסופו של תהליך על בחירת התורמת, אבל בגדול, יש לבדוק שכל התורמות במאגר עברו בדיקות קפדניות הן רפואיות והן פסיכולוגיות.

הדרך הקצרה לקבלת התרומה

כיום, רוב החברות אשר מציעות מאגרי תורנות ביצית לפונדקאות, יעמידו לרשות הלקוחות שלהן אתר אינטרנט ייעודי. באתר ניתן יהיה לקבל את כל הפרטים על התורמות (ובחלק מהמקרים גם תמונות שלהן כשהיו ילדות). אתרים שכאלו, אמורים לאפשר חיפוש נוח ויעיל – כשהמטרה תהיה לאפשר למחפשים להתמקד אך ורק בתורמות אשר יכולות לענות על הדרישות והציפיות. כמובן, שגם את החברה אשר עומדת מאחורי אותו המאגר יש לבחור בקפידה ולוודא את רמת המקצועיות והאמינות שלה ובמידת הניתן, גם לנסות ולקבל המלצות על שירותיה.

כמה עולה תרומת ביצית?

יש לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו על עלות תרומת הביצית ובין היתר:

  • מהיכן הביצית? יש מדינות בהן עלות התרומה תהיה גבוהה יותר מאשר במדינות אחרות. לכן, כדאי לבדוק את הנושא הזה בטרם תחילת חיפוש תורמות או בטרם בחירת החברה או הסוכנות דרכה תתבצע.
  • מה כולל התהליך? האם הצורך הוא רק בתרומת הביצית (כמו במקרים בהם הביצית אמורה להיות מוחזרת לאחר ההפריה אל האם היולדת). האם התהליך אמור להיות כולל גם את ההחזרה לפונדקאית וכיוצא בזה.. חשוב לציין, שיש חברות אשר מציעות חבילה אשר כוללת את כל השירותים של הליך פונדקאות והמחיר של החבילה יהיה משתלם יותר מאשר מקרים בהם משלמים עבור כל שירות בנפרד – אבל כאמור, זה יכול להשתנות מחברה לחברה לכן, מומלץ לבדוק את הנושא הזה.
  • האם קיימת זכאות לסבסוד? ישנם מקרים בהם קופות החולים יספקו החזר מסוים על עלות של תרומת ביצית (ההחזר יכול להיות גם עד ל-75 אחוז מהעלות הכוללת של התרומה) – חשוב להדגיש כי קבלת הסבסוד תהיה תלויה בסוג התוכנית אליה משתייכים בקופת החולים וכמובן שקבלת ההחזר תהיה כרוכה בעמידה בקריטריונים מסוימים.

יש לציין שמחיר תרומת ביצית הוא לא נמוך, אבל בשורה התחתונה, עבור זוגות רבים מדובר בדרך היחידה להבאת ילדים לעולם. לכן, חשוב לא להקל ראש בבחירה ולא לבסס אותה בהכרח רק על עלות נמוכה. יחד עם זאת, ישנן דרכים גם להפחית במחירים – אחת מהן היא פניה לסוכנויות אשר מציעות תורמות ממדינות שונות, כאשר ישנן כאמור מדינות, בהן עלות תרומת הביצית הינה נמוכה משמעותית בהשוואה למדינות אחרות.

הליך תרומת הביצית

לאחר שהתורמת נבחרה על ידי המעוניינים בתרומה, היא תקבל זימון להגיע אל הקליניקה, לבצע בדיקות שונות ולהתחיל בטיפולי הכנה לקראת הליך שאיבת הביציות. לאחר תהליך ההכנה תתבצע שאיבת הביציות עצמה, כאשר מזמיני התרומה, עתידים לקבל עדכון מפורט לגבי תוצאות השאיבה – כאשר הנתון המשמעותי והרלוונטי ביותר מתהליך השאיבה יהיה לגבי השאלה כמה ביציות נשאבו במהלכה. השלב הבא בהליך קבלת תרומת הביצית, יהיה הליך ההפריה – במהלכו יינתן מידע שוטף לגבי אופן התפתחות העוברים וכמה עוברים הצליחו להתפתח במסגרת תהליך ההפריה.

חוק תרומות ביציות בישראל

בישראל יש חוק משנת 2010 אשר מסדיר את נושא תרומת הביציות בישראל. כאשר, על פי אותו החוק, זוגות אשר מעוניינים בתרומת ביצית, אמורים לקבל בשלב ההתחלתי אישור מוועדה ייעודית – קבלת האישור תינתן רק במקרים בהם קיימת בעיה רפואית מוכחת, בגינה האישה איננה יכולה לעשות שימוש בביציותיה לצורך השגת היריון. על פי החוק הישראלי, יש לבצע רישום של זהות התורמת – כאשר מטרת הרישום היא לצורך מניעת נישואי קרובים – יחד עם זאת, מי שיקבל את התרומה לא יקבל מידע לגבי זהותה. התרומה יכולה להינתן על ידי תושבות הארץ אך גם על ידי נשים מחו”ל וכאמור, גם תהליך השאיבה וההפריה יכול להתבצע בחו”ל.

הסיבה בגינה מומלץ לפנות לחברה

כאמור, יש חברות שונות אשר מעמידות מאגרים של תורמות ביציות ממדינות שונות. חברות שכאלו יחזיקו בידע ובכלים לספק ללקוחותיהם ביציות באיכות גבוהה וכמובן, גם לדאוג לכל השלבים והתהליכים של קבלת התרומה ולמעשה, כל הליכי הפונדקאות. חברות שכאלו יציעו בדרך כלל מספר מסלולים ייעודיים, מותאמי דרישות וצרכים, כאשר כל מסלול יכלול שירותים אחרים ויהיה כרוך בעלות כספית אחרת. חברות שכאלו, בדרך כלל יאפשרו ללקוחותיהם ליהנות מתנאי תשלום נוחים – לדוגמא, אפשרות לשלם במספר תשלומים.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...