שירות פונדקאות ישראלי

פונדקאות היא הפתרון עבור לא מעט זוגות שלא יכולים להביא ילד לעולם. היא קיימת כבר לא מעט שנים ולמעשה, מאז שההפריה החוץ גופית נוסתה ונמצאה כאפשרית אין שום סיבה שאישה שאינה האם המיועדת לא תישא את ההריון.

זה כמובן לא מצב אידיאלי והמצב האידיאלי הוא שהאם המיועדת היא זו שתישא את העובר ברחמה, אבל יש לא מעט מקרים שזה פשוט לא אפשרי ופונדקאות היא פתרון מצוין למי שרוצים שהילד שלהם יהיה עם הגנים שלהם ולא מעוניינים באימוץ.

קצת על פונדקאות

לפני שנצלול לפונדקאות בישראל, מה זה אומר ומהם הקריטריונים בשביל שפונדקאות כזו תוכל בכלל להתקיים, נבין קודם כל מהי פונדקאות בכלל, ומה ההבדל בין פונדקאות מלאה לפונדקאות חלקית שלא מאושרת בישראל על פי חוק הפונדקאות. פונדקאות היא נשיאת עובר ברחמה של אישה אחרת שאינה האם המיועדת, מכיוון שהאם המיועדת אינה יכולה לשאת את ההריון או שאם היא תישא אותו היא תסכן את עצמה ואת העובר. מתי היא לא יכולה לשאת אותו? אם היא עברה איזה שהוא הליך רפואי שלאחריו אסור לה לשאת הריון, כך לדוגמא במקרים שונים בהם אישה עוברת טיפולים כימותרפיים אך היא לא יכולה לאחר מכן להיות בהריון.

כך גם במקרים בהם לאישה אין ביציות או שחלות או שאין לה רחם, או שהיא לא כשירה נפשית לשאת הריון או שהאישה סובלת מהפלות חוזרות או מכל סיבה אחרת היא לא יכולה להיות בהריון. כמובן שיש גם את הזוגות החד מיניים הגברים, שלא יכולים להביא לעולם ילד בלי שיש גם אישה בסיפור, ופונדקאות היא הפתרון האידיאלי בשבילם.

פונדקאות מלאה VS פונדקאות חלקית

יש שני סוגים של פונדקאות. יש פונדקאות מלאה הנקראת גם פונדקאות הריונית ויש פונדקאות חלקית. פונדקאות מלאה היא שלאישה שמחזיקה את ההריון אין ולא יהיה קשר ביולוגי עם הילד. יש את הזרע והביצית של ההורים והיא רק מהווה “אחסון” עבור העובר לחודשי ההריון. לעומת זאת, יש פונדקאות חלקית מה שאומר שהאם הפונדקאית לא רק נושאת את ההריון אלא היא גם האם הביולוגית של הילד מכיוון שהיא גם תורמת ביציות להליך. יש עם זה לא מעט בעיות והסיכויים שהאם הפונדקאית תתחרט רגע אחרי שהילד ייוולד גבוהים יחסית, ובישראל אין אפשרות לפונדקאות חלקית.

מהו שירות פונדקאות?

שירות פונדקאות ישראלי הוא שירות מלא שתומך בכל הליך הפונדקאות. בשביל ההליך הזה צריך קודם כל ייעוץ משפטי בכל מה שנוגע למעמדו של הילד לאחר הלידה וכדומה. כל שאלה שעולה בראש חייבת להישאל וצריך לשכור איש מקצוע טוב מהתחום.

שירות פונדקאות ישראלי כולל גם את איתור הפונדקאית האידיאלית. למי שמלווה תהליכים כאלו יש בדרך כלל מאגר פונדקאיות ולמצוא לבד יהיה מורכב. יש גם לא מעט בירוקרטיה וכשיש חברה שמלווה את ההליך הכול הרבה יותר פשוט.

הקריטריונים לפונדקאות בישראל

יש הבדלים משמעותיים בין פונדקאות בישראל ובין פונדקאות בחו”ל. קודם כל כפי שציינו, אין כזה דבר פונדקאות חלקית בישראל ורק פונדקאות מלאה היא מה שאפשרי. בנוסף, יש גיל לאם הפונדקאית, גיל שלא יכול לעבור את ה-39 ולא יכול להיות לפני ה-22. למה? כי לפני גיל 22 אישה עדיין לא מספיק בוגרת ולא בטוח שהיא מבינה את ההשלכות של זה. היא גם תתקשה מאוד להיפרד מהילד לאחר הלידה והכל יכול להיות הרבה יוותר מורכב. מעל גיל 39 לאישה קשה יותר להיכנס להריון אז למה להקשות עוד יותר אם לא צריך?

עם או בלי ילדים?

בתחילה, פונדקאות בישראל הייתה מיועדת אך ורק למי שאין לו ילדים. מי שהיו לו ילדים ורצה עוד מהם, לא היה יכול לפנות לשירותי פונדקאות. היום גם מי שיש לו כבר ילדים יכול להביא לעולם עוד ילדים ואף אחד לא עומד וסופר את מספר הילדים שיש.

קריטריונים נוספים

  • מקסימום הפעמים בהם אם פונדקאית יכולה לשמש ככזו הם פעמיים. גם אם היא נכנסה להריון כפונדקאית בעבר אך לא סיימה את ההריון, עדיין היא לא יכולה להיכנס להריון יותר מפעמיים.
  • בני אותה דת – ישראל היא כידוע מדינה בה גם להלכה יש מילה בכל עניין. זו הסיבה שגם האם הפונדקאית וגם ההורים המיועדים צריכים להיות מאותה הדת.
  • הורים שהם גבר ואישה – כפי שציינו זוגות של גברים לא יכולים לעבור הליך פונדקאות בישראל. אם הם ממש רוצים הם יצטרכו לטוס לחו”ל, ויש לא מעט זוגות שאכן עושים את זה.
  • אם יחידה – אם האם המיועדת היא חד הורית, היא יכולה להיות עם מקסימום שני ילדים שלה ולא יותר מזה על מנת שהיא תוכל לקבל שירותי פונדקאות.
  • נישואין – פעם לנשים נשואות אסור היה להיות אמהות פונדקאיות בגלל שהיה חשש של ממזרות. בשנת 2006 התיר מי שהיה הרב הראשי דאז שלמה עמאר לנשים נשואות להיות אמהות פונדקאיות, והיום גם נשים נשואות יכולות להיות כאלו.
  • ויתור סודיות רפואית – ההורים המיועדים צריכים לחתום על כך שהם מוותרים על הסודיות הרפואית שלהם ואפשר לבדוק עליהם הכול.
  • כשירות – כמובן שהכשירות היא הראשונה ובלעדיה אי אפשר לקיים את ההליך הזה בשום מצב. כשירות זה אומר כשירות נפשית ופיזית לעבור את ההליך הזה הן של האם המיועדת והן של האם הפונדקאית.

פונדקאות בישראל היא משהו שקורה ולמרות שיש המון אפשרויות בעולם וגם כאלו שזולות יותר, רבים בוחרים בישראל למטרה הזו.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...