קרובה ומיומנת בתחום הפריון: כל הסיבות לבצע הליך פונדקאות באוקראינה

זוגות שהחליטו להביא ילדים לעולם באמצעות הליך פונדקאות, נמצאים לא פעם בדילמה סביב השאלה – היכן עדיף לעבור את התהליך? שיקולים כמו בירוקרטיה, היצע אמהות פונדקאיות, עלויות, מרחק מהארץ ועוד – עולים על הפרק. פונדקאות באוקראינה מציעה לכם את כל היתרונות, לרבות שירותי רפואה מתקדמים, במרחק של טיסה קצרה

לאחר שעברתם מסע ארוך ומפותל בדרך להגשמת חלום ההורות, והגעתם להחלטה הרת הגורל – להביא ילדים לעולם באמצעות הליך פונדקאות, דילמה חדשה ניצבת בפניכם: היכן לבצע את התהליך המורכב, הייחודי והיקר הזה?

עניין של זמן ומחיר: ההבדלים בין היעדים השונים בביצוע הליכי פונדקאות

השאלה הזו מורכבת ממספר שיקולים ופרמטרים שמשתנים מאוד בין היעדים בהם ניתן לבצע את התהליך. קודם כל, לא כל זוג רשאי לפי החוק, לעבור תהליך שכזה בכל מדינה. לדוגמא, לפי חוק נשיאת עוברים החל במדינת ישראל, רק זוגות הטרוסקסואליים של גבר ואישה, או נשים לבדן, יכולים לפנות לביצוע התהליך בגבולות המדינה. גם יעדים אחרים כמו גאורגיה ואוקראינה אינם מתירים לזוגות חד מיניים לעבור את התהליך בגבולותיהם. עבור הזוגות הללו ועבור גברים יחידים, קיימת מצטמצמת האפשרות לבצע פונדקאות במדינות ספורות בלבד, דוגמת קולומביה וארה”ב.

היבט נוסף הוא כמובן התקציב. תהליך הפונדקאות הוא עניין יקר, המצריך הוצאה כספית לא מבוטלת, וההבדלים בין המחירים אותם מציעות המדינות השונות עבור התהליך הם משמעותיים למדי. הסיבה המרכזית לכך היא התשלום לאם הפונדקאית, שתופס נתח נכבד מהסכום הסופי של כל התהליך. התשלום הזה מושפע מאוד מיוקר המחייה במדינה בה חיה האם הפונדקאית, והשכר הנהוג בה. כמובן שגם שכרם של רופאי הפריון, הבדיקות הרפואיות וכו’ הוא נגזרת של כל אלו ונקבע בהתאם. במילים אחרות – במדינה בה יוקר המחייה גבוה, הפונדקאות תעלה לכם יותר.

עניין נוסף הוא היבט הזמן. בהנחה שהגעתם לנקודה בה החלטתם לפנות להליך פונדקאות לאחר דרך ארוכה שעברתם יחד כדי לנסות ולהתעבר באופן טבעי, וכשלתם, וניסיתם שוב ושוב, הזמן ואורך הרוח שלכם מוגבלים למדי. מרבית הזוגות הפונים לביצוע הליך פונדקאות, מעוניינים להתקדם בתהליך כמה שיותר מהר ולהגיע לרגע הלידה הנכסף עם כמה שפחות עיכובים בדרך. גם מהבחינה הזו, ישנם הבדלים ניכרים באורך התהליך בין המדינות השונות בהן נהוג לבצע הליך פונדקאות. הסיבה לכך טמונה בעיקר במשך הזמן שלוקח לאתר אם פונדקאית. במדינות בהן היצע האמהות הפונדקאיות רחב יותר – תוכלו לאתר בקלות ובמהירות יחסית את האחת המתאימה לכם, ובכך לקצר את התהליך באופן משמעותי. זוגות רבים זקוקים גם לתרומת ביצית עבור התהליך, כאשר גם כאן העניין מתנהל באותו אופן – היצע גדול יותר של תרומות שווה תהליך מהיר יותר. עוד דבר שיכול לעכב את התהליך הוא בירוקרטיה נוקשה, המצריכה אישורים רבים כדי לצאת לדרך, וגם כאן יש שוני בין המדינות וחוקיהן.

הליך פונדקאות בחו”ל – פקטור המרחק מהארץ

פרמטר נוסף שיש להתייחס אליו בתהליך בחירת היעד בו תבצעו הליך פונדקאות, במידה ושללתם את האפשרות של לעבור אותו בארץ, ובחרתם בפונדקאות בחו”ל, הוא עניין המרחק. השאיפה הטבעית של מרבית הזוגות הפונים לפונדקאות, היא להיות כמה שיותר קרובים ומעורבים בתהליך, פיזית ורוחנית כאחד, להכיר את האם הפונדקאית, ללות אותה עד כמה שאפשר בבדיקות ובמעקבים השונים, לתמוך בה ולסייע לה, וכמובן – להיות נוכחים בלידה עצמה. באופן כללי, עד כמה שניתן, אתם תרצו לקחת חלק אקטיבי בדבר הגדול הזה, שבסופו תהפכו להורים. ככל שהיעד בו מתבצע ההליך מרוחק יותר, מן הסתם יהיה קשה יותר להיות נוכחים ומעורבים בתהליך, וכמובן שהטיסות לשם יהיו יקרות וארוכות יותר, כך שקשה יהיה להרבות בהן, וגם הגמישות והספונטניות יהיו מוגבלות יותר. אפילו שיחות וידאו עלולות להיות מסורבלות יותר, בשל הפרשי השעות שעלולים להיות בין המדינות.

היתרונות המשמעותיים בביצוע הליך פונדקאות באוקראינה

אוקראינה, ובמיוחד בירתה קייב, הפכו זה מכבר ליעד מבוקש עבור זוגות ישראלים המעוניינים לעבור הליך פונדקאות. ראשית, משום שהיצע האמהות הפונדקאיות ותורמות ביצית שם הוא רחב, מגוון ואיכותי, מה שאומר שהחלק הארוך ביותר בתהליך, עשוי להתקצר באופן משמעותי ביותר ולקדם אתכם לעבר תהליך ההפרייה וההריון במהירות.

כמו כן, החוק באוקראינה אמנם מתיר לזוגות הטרוסקסואליים נשואים בלבד לעבור שם תהליך פונדקאות, אך הבירוקרטיה באוקראינה נוקשה פחות מבארץ, ולא תצריך מכם אינספור אישורי ועדות, כך שהתהליך יואץ מאוד בשלב זה.

מבחינת עלויות התהליך, בבחירה בביצוע הליך פונדקאות באוקראינה, תהנו לא רק ממחירים נמוכים יותר הן על שכרה של האם הפונדקאית והן בגין התשלומים על שירותי הרפואה הדרושים לתהליך, אלא גם מטיסות זולות ונגישות, שייאפשרו לכם להרבות בהן יותר מאשר ביעדים אחרים. הנוכחות הגבוהה שלכם בתהליך, כאמור, היא יתרון משמעותי וחשוב, שיסייע לכם בהמשך להרגיש גם את החיבור עם הרך הנולד, לאחר שליוויתם מקרוב את ההריון וכמובן את הלידה.

שירותי רפואת פריון – מהמתקדמים בעולם

אולי תופתעו לגלות ששירותי רפואת הפריון באוקראינה הם מהמתקדמים והחדשניים שיש, בנוסף לעובדה שאנשי הצוות מהתחום כבר צברו ניסיון שלא יסולא בפז בתחום הפונדקאות. המרכז הרפואי בו הזוגות הישראלים נוהגים לבצע את התהליך, מצויד במכשור המתקדם ביותר וכבר רשם אחוזי הצלחה מדהימים בתחום ההפריה החוץ-גופית. רופאים, אמבריולוגים, מיילדים ועוד אנשי צוות בכירים מהתחום, ילוו אתכם בכל צעד וצעד בתהליך, תוך שהם משתמשים במכשור המשוכלל ביותר בתחום הפונדקאות, לרבות מכשירים המשמשים לתהליכי הפריה והחזרת עוברים.

לסיכום, אם אתם מחפשים יעד שיוביל אתכם במהרה ובאופן המקצועי ביותר לעבר הגשמת חלום ההורות, אוקראינה היא היעד עבורכם. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...