פונדקאות עם חברה ישראלית – הדרך הנכונה לפונדקאות

עד לפני כמה עשרות שנים, בני זוג שלא היו יכולים להביא ילדים לעולם היו צריכים לוותר על החלום. הם היו יכולים במידת האפשר לאמץ ילד, אך אם זה לא התאפשר מכל סיבה שהיא, החלום שלהם היה נגוז. היום בעידן בו הרפואה מתקדמת כל כך, יש פתרון לחלק גדול מבעיות הפוריות. היום הרבה יותר נשים שלא יכלו בעבר להיכנס להיריון יכולות היום בזכות הטיפולים השונים, וגם אלו שלא יכולות לשאת הריון יכולות לפנות לאם פונדקאית. גם גברים שרוצים להביא ילד לעולם יכולים לעשות זאת ללא בת זוג רשמית, אלא יכולים לפנות לאם פונדקאית פוטנציאלית ולהציע לה לשאת את ההיריון

מהי פונדקאות?

עוד לפני שנדבר על הליך הפונדקאות ולפני שנסביר למה מי שהולך לעבור תהליך פונדקאות בחו”ל צריך ליווי של חברה וכדאי מאוד שהיא תהיה ישראלית, נסביר קודם מהי פונדקאות. כפי שציינו יש לא מעט נשים שלא יכולות לשאת היריון, מה שיכול להיות מסיבות שונות. יש מקרים בהם האישה לא יכולה נפשית לעבור היריון ואם היא תעבור אחד היא עלולה להתמוטט, יש נשים שנשיאת עובר מסכנת אותן והן צריכות למצוא לצערן תחליף להליך הטבעי, יש נשים שיש להם איזו שהיא בעיה פיזית כמו נשים שאין להן ביציות או שחלות, יש זוגות גברים חד מיניים כפי שציינו ויש עוד מצבים נוספים שלא מאפשרים נשיאת היריון בצור טבעית. פונדקאות היא מהמילה “פונדק” – אירוח, ועד כמה שזה נשמע לא טוב, הכוונה היא לאירוח של עובר לתקופת היריון על ידי אישה שמתנדבת לכך.

יש שני סוגים של פונדקאות – יש פונדקאות חלקית שזו פונדקאות מתרומת זרע אך הביצית היא של האישה נושאת ההיריון מה שהופך את הילד לילד הביולוגי שלה. פונדקאות כזו עלולה להיות מורכבת יותר מכיוון שהאישה עלולה לסרב לתת את הילד לאחר הלידה. בכל מקרה בישראל, פונדקאות חלקית אינה אפשרית. האופציה השנייה והנפוצה יותר היא פונדקאות מלאה, מה שאומר שהאבא והאמא הביולוגיים נותנים את הזרע והביצית (האב נותן דגימה והאם עובר שאיבת ביציות ואלו מופרות במעבדה ומוכנסות לרחמה של האם הפונדקאית) האם הפונדקאית במקרה כזה היא רק נושאת ההיריון ואינה האם הביולוגית.

פונדקאות בישראל

פונדקאות בישראל ובחו”ל שונה לגמרי, בעיקר בקריטריונים שמאפשרים לעבור את ההליך הזה. זוגות חד מיניים לא יכולים בכלל להתחיל את התהליך בישראל וכפי שציינו אי אפשר לקיים הליך פונדקאות חלקי, ויש עוד תנאים נוספים לקיום תהליך פונדקאות בישראל:

  • תושבות – בישראל אי אפשר לקיים פונדקאות אם ההורים והאם הפונדקאית לא תושבי ישראל. הם גם חייבים להיות בני אותה דת.
  • קרבת משפחה – האם הפונדקאית לא יכולה להיות קרובת משפחה של אחד ההורים.
  • גיל – גיל ההורים צריך להיות 18-54, במקרים חריגים מאשרים גם אחרי גיל 54.
  • נישואין – האישה שנושאת את ההיריון לא אמורה להיות נשואה לפי החוק בישראל, אך יש מקרים בהם ניתן אישור גם לאישה נשואה להחזיק היריון.

יש עוד קריטריונים שונים שנוגעים לאפשרות לקיים פונדקאות בישראל.

פונדקאות בחו”ל

פונדקאות בחו”ל נפוצה יותר קודם כל בגלל התנאים שהוזכרו כאן לפונדקאות בישראל מה שרבים לא עומדים בהם או לא מעוניינים בגללם לקיים את ההליך פה. בנוסף, הליך פונדקאות בחו”ל זול יותר (במדינות אירופה) בכ-25% מה ששווה ערך לכ-50,000 ₪. פונדקאות בחו”ל יכולה להיות ישירה אך הדבר הנכון הוא לקיים את ההליך עם סיוע של חברה שמתמחה בתחום. יש לא מעט חברות בחו”ל ובעיקר במדינות אירופה השונות שמתווכות את התהליך, מוצאות מועמדות להיות אם פונדקאית ודואגות לכל פרט בתהליך בין אם הוא רפואי, משפטי או כלכלי. אך עם כל הכבוד לחברות הללו, מי שמישראל ומחפש חברה מקצועית כדאי שיבחר בחברה ישראלית. הנה כמה סיבות למה עדיפה חברה ישראלית על פני חברה מקומית במדינת היעד:

שירותים רפואיים

תהליך פונדקאות הוא תהליך שכולל לא מעט הליכים רפואיים. האם הפונדקאית צריכה להיות מוכנה פיזית להיריון, הגבר והאישה צריכים לעבור הפרייה, יש אשפוז ושהייה ממושכת במוסדות רפואיים, בדיקות שונות והתייעצויות רפואיות. כשמסתמכים על חברה זרה, חברה שמטפלת בדברים בשפה המקומית או אפילו באנגלית, עלולות להיות אי הבנות. חברה ישראלית בשפה העברית תוכל תמיד לסייע, והסיכויים שיהיו אי הבנות קטנים מאוד.

הכרה הורית

בסופו של דבר הרך הנולד צריך לקבל הכרה במדינת ישראל ואזרחות כמו כל אדם. צריך ייעוץ וליווי משפטיים שמתחילים עוד עם המסמכים השונים שחותמים עליהם בתחילת התהליך, וכדאי שהחברה שמלווה את ההליך תהיה חברה ישראלית שמכירה את החוקים השונים, מכירה את משרדי הממשלה הרלוונטיים, וגם כזו שיכולה “להזיז דברים” בצורה מהירה יותר.

יש עם מי לדבר…

בשורה התחתונה, ליווי של חברה ישראלית בהליך הפונדקאית יהיה נוח יותר. הליך כזה דורש לא מעט סבלנות והוא מעלה לא מעט שאלות במהלך הדרך. לפעמים צריך גם סיוע מעכשיו לעכשיו וכשהסיוע הוא מחברה מקצועית וגם כזו שדוברת את השפה, זה הרבה יותר פשוט. הליך פונדקאות בחו”ל הוא הליך מורכב שמצריך חברה שיודעת מה היא עושה, כזו שיש לה ניסיון ושמספקת את השקט הנפשי הדרוש. חברה ישראלית עם ניסיון היא חברה שתוכל לענות על הקריטריונים הללו, חברה שתוכל לפעול במהירות כשיהיה צורך.

הליך פונדקאות הוא הליך מדהים, הוא התשובה ברפואה לנשים שלא יכולות להביא ילד בדרך טבעית, והוא מספק בסופו של דבר תוצאה מדהימה. בכדי שהוא יעבור ללא תקלות מיותרות, כדאי שחברה ישראלית תהיה זו שמלווה אותו.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...