פונדקאות לזוגות צעירים

זוגות צעירים הנישאים במטרה להקים בית ומשפחה לרוב אינם חוששים מבעיות פוריות ומקשיים הנוגעים להיריון ולידה, שכן אלה הם בבחינת המובן מאליו בעבור רבים. כאשר עוברים חודשים רבים ולעתים גם שנים מבלי שההיריון המיוחל יגיע באופן טבעי, עולה גם החשש ואתו הפניה אל רופא הנשים ואל מומחי הפוריות. חשוב לדעת כי למעלה מארבעים אלף מקרים של טיפולי פוריות מסוגים שונים מתקיימים בישראל מדי שנה, ומדובר בבעיה נפוצה הרבה מעבר למה שנהוג לחשוב.

רופאים ואנשי מקצוע ממליצים לפנות לבדיקות ובמקרה הצורך לביצוע טיפולי פוריות לאחר שנה של קיום יחסי מין סדירים ללא היריון טבעי. בין הבדיקות הראשוניות המתבצעות במסגרת סדרת בדיקות:

  • ספירת זרע לגבר – במסגרת הבדיקה תיבחן כמות ואיכות הזרע של הגבר על פי מאפייני נפח הנוזל, צבע, ריח, מספר תאי הזרע, תנועתיות תאי הזרע, צורה ומאפיינים ביוכימיים.
  • בדיקת הורמונים לאישה – בדיקת דם להורמונים ברי השפעה על הווסת החודשית כמו גם להורמונים בבלוטת התריס ובמרקם השד.
  • אולטרסאונד וצילום רחם לאישה – בדיקות הדמיה הבוחנות את מצבו הפיזיולוגי של הרחם, בחינת צוואר הרחם, הרירית והשחלות, איתור זקיקים או גורמים מפריעים אחרים.
  • בדיקות דם – בדיקות דם מבוצעות הן בגבר והן באישה ומיועדות לגילוי נגיפים, מחלות, חוסרים וכל אלמנט שביכולתו להשפיע על הפוריות.

מגוון הבעיות שעשוי להתקבל בבדיקות הללו הוא רחב, אולם הבשורה הטובה היא שמרבית הבעיות ניתנות לטיפול באמצעות טיפולי פוריות שונים, בגבר או באישה (לעתים בשניהם), ותוך השגת אחוזי הצלחה גבוהים.

יחד עם זאת, קיימים מצבים שבהם למרות פוריות תקינה אצל הגבר ואפשרות ליצירת ביציות תקינות אצל האישה, מדובר בליקוי שלא ניתן לטיפול ונוגע ליכולתה של האישה להחזיק היריון ברחמה. מצבים אלה נבחנים בקפידה, לרבות מגוון טיפולים בהתאמה אישית ועל פי המצב הרפואי בטרם הכרעה, אולם ישנם גם מקרים בהם לאחר שנים של ניסיונות וטיפולים מגיעים הזוג הצעיר ביחד עם הצוות הרפואי למסקנה כי לא ניתן יהיה לייצר היריון טבעי במצב הדברים האמור.

פונדקאות לזוגות צעירים הוא פתרון שנולד בשילוב של רפואה וטכנולוגיה מתקדמת לצד עדכנות והתקדמות בחקיקה, ומאפשרת למעשה לזוגות צעירים להביא ילד ביולוגי לעולם בעזרת אם נושאת-פונדקאית, שתישא את ההיריון והעובר עבורם ועד ללידה.

פונדקאות לזוגות צעירים – מה זה אומר?

הליך הפונדקאות מאפשר לזוגות צעירים בעלי בעיית פוריות הנוגעת ליכולתה של האישה לקלוט ו/או להחזיק היריון ברחמה, לייצר עובר באמצעות הפריית מבחנה, כאשר העובר נוצר תוך שימוש בזרע של הגבר המופרה בביציות הנשאבות מן האישה, ובאמצעות תהליך הפריה חוץ גופית מושתל ברחמה של אישה אחרת המוכנה לשאת את ההיריון עבורם. התינוק שייוולד מבחינה גנטית יהיה בהתאמה מלאה להוריו-לזוג הצעיר, הן מבחינה ביולוגית והן מבחינה חוקית.

פונדקאות בישראל – מה אומר החוק?

מדינת ישראל היא בין מספר מדינות בעולם שהסדירו בחוק את נושא הפונדקאות, מתוך הבנה כי מדובר בדרך הומנית לסייע לזוגות צעירים ואחרים במסע להבאת ילדים לעולם.

חוק נשיאת עוברים (נקרא גם חוק הפונדקאות) בישראל מאפשר את הליך הפונדקאות לזוגות במספר תנאים:

  • זוגות מעורבים בלבד (גבר ואישה) אשר נשואים זה לזה או נמצאים במערכת זוגית מתמשכת ומוכרת בחוק.
  • גיל האישה לא יעלה על 52 שנים וגיל הגבר לא יעלה על 60 שנים.
  • גיל האם הנושאת יהיה בין 22-38 שנים.
  • דת האם הביולוגית ודת האם הפונדקאית יהיה זהה.
  • במקרה של בעיה רפואית המונעת מן האם לייצר ביציות תקינות להפריה ניתן יהיה לעשות שימוש בתרומת ביצית ובתנאי שזו לא תגיע מן האם הפונדקאית.
  • התהליך יאושר על ידי וועדה ממונה מטעם משרד הבריאות הכוללת אנשי מקצוע בתחום הרפואי והסוציאלי ואנשי דת.
  • הסיבה לכניסה להליך הפונדקאות תהיה רפואית בלבד.

חשוב לדעת כי בנוסף להליך הפונדקאות במדינת ישראל על מגבלותיו, ניתן גם לפנות ולבצע את ההליך בחו”ל באחת מבין המדינות המורשות בהם הפונדקאות מוסדרת בחוק. בין המדינות הללו: ארה”ב, קנדה, קייב, גיאורגיה, בריה”מ. פונדקאות בחו”ל נותנת מענה גם לזוגות חד מיניים ולאחרים אשר אינם עומדים בפרמטרים הנדרשים בארץ, ויש הפונים להליך פונדקאות בחו”ל דווקא בשל שיקולי עלויות.

כמו כן תהליך פונדקאות לזוגות צעירים בארץ עשוי לארוך זמן רב וזאת בשל מיעוט האימהות הפונדקאיות הרשומות והבירוקרטיה הסבוכה, כאשר בחלק מן המדינות המורשות בחו”ל התהליך קצר באופן משמעותי.

זוגות צעירים המגיעים לסיטואציה בה הם בוחנים את הליך הפונדקאות מחזיקים בשאלות רבות ונדרשים להכרעות בעלות משמעויות מכריעות הן ברמה הרפואית, הן ברמה הכלכלית וכמובן בדרך להחלטה וההשפעה האם מתי ובאיזו דרך יזכו לחבוק תינוק חדש במשפחה.

במדינת ישראל קיימות מספר סוכנויות המלוות את ההורים בדרך החשובה והמרגשת, ומחזיקות בידע, בניסיון ובאנשי מקצוע מעולים ומנוסים בתחום.

ניתן לצאת להליך הפונדקאות, בארץ או בחו”ל, ללא ליווי של סוכנות פונדקאות ובאופן עצמאי. ההורים יקבלו שירותים רפואיים בנפרד ויזדקקו לשירות עורך דין מומחה, שירות פסיכולוגי וסוציאלי בנפרד. ליווי מקצועי של סוכנות יסייע להורים בקבלת ההחלטה הנכונה, בחירת המיקום והמסגרת הרפואית לביצוע התהליך, ייעוץ מלא בהיבטים בירוקרטיים ואחרים, ליווי ושירות גם בהליכי פונדקאות לזוגות צעירים בחו”ל, מתן היצע של אמהות פונדקאיות מיועדות וניהול ההתקשרות עמן, ניסוח, כתיבה וחתימה על חוזה משפטי מחייב המביא בחשבון את כל האפשרויות ושירותים נוספים.

ההחלטה להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות היא החלטה המגיעה לעיתים לאחר שנים של ניסיונות, תסכולים ואכזבות בעבור ההורים המיועדים. הפניה אל סוכנות פונדקאות מנוסה, מקצועית המעסיקה צוות רחב של עובדים בשלל התחומים (רפואי, פסיכולוגי, סוציאלי, משפטי) בעלי תחושת שליחות, תסייע בהגעה חלקה ונכונה יותר אל המטרה: הורות ומשפחה מאושרת.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...