פונדקאות בחו”ל או בישראל – יתרונות וחסרונות

פונדקאות מהווה לעיתים המוצא האחרון עבור זוגות שניסו מגוון טיפולי הפריה כושלים. הפונדקאות הינה למעשה האור האחרון בקצה המנהרה ובאמצעות התהליך הזה הם יוכלו לזכות להיות הורים לילד. הליך הפונדקאות הינו הליך מסובך שמצריך התנהלות נכונה מול גורמים שונים ולכן, כדאי להיעזר בחברה לפונדקאות על מנת שהכול ילך בקלות ובמהירות.

פונדקאות – מה זה?

קודם כל, חשוב להגדיר בצורה מדויקת מהי פונדקאות. אז ככה, מדובר למעשה בהפריה חוץ גופית של ביצית האישה יחד עם זרע של הגבר כאשר מחדירים את העובר לרחמה של אם פונדקאית והיא זו שתישא את ההיריון של בני הזוג. במקרים מסוימים, בהם האישה אינה פורייה, ניתן יהיה להיעזר בתרומת ביצית. הילד שייוולד מההיריון הזה, יהיה שייך להורים הביולוגיים ולא לאם הפונדקאית. על מנת לאשר זאת בצורה ברורה, תיערך לתינוק מיד אחרי הלידה בדיקת DNA.

תהליך פונדקאות – איך זה עובד?

הפונדקאות היא תהליך שניתן לבצע אותו גם בארץ וגם בחו”ל. כאשר מדובר בבני זוג ישראליים, הם בוודאי ירצו להימנע מטלטולים ולבצע את התהליך בארץ. אך לעומתם, ישנם זוגות רבים אחרים שמעוניינים לבצע את התהליך בחו”ל מסיבות שונות. ערכנו השוואה של תהליך הפונדקאות בישראל לעומת אופן ביצועו במדינות העולם השונות.

למה לבצע הליך פונדקאות בישראל?

  • מקום מוכר ובטוח – עבור זוגות ישראליים, יהיה הרבה יותר נוח לבצע את התהליך במקום בו הם מכירים את השפה, מכירים את אופן ההתנהלות מול הגורמים הרפואיים, במיוחד כאלה שכבר התארחו במוסדות הרפואה השונים במהלך הטיפולים שהם עברו. בקיצור, הם בהחלט יעדיפו לבצע את התהליך המורכב באזור הנוחות שלהם.
  • קרבה פיזית – כל תהליך הפונדקאות מצריך מעורבות פיזית של ההורים, מה שאומר שהם צריכים להיות במקום אשר בו מבצעים את התהליך. כמו כן, גם במהלך ההיריון הם עדיין יצטרכו להיות נוכחים בבדיקות מעקב משמעותיות וכמובן בתהליך הלידה, שאז נדרשת נוכחות מלאה של שני בני הזוג. כאשר התהליך מתבצע בישראל, הם יוכלו להראות נוכחות רבה יותר מכיוון שהם נמצאים במרחק נסיעה סביר מהאם הנושאת.
  • רפואה מתקדמת ואיכותית – ישראל עשתה דרך מרשימה מאוד בתחומי הרפואה השונים, מה שמעמיד אותה במקום גבוה הרבה יותר ביחס לשאר מדינות העולם. אם כך, ברור למדי כי זוג שהם תושבי ישראל יעדיפו לבצע את התהליך במקום שהוא לא רק המוכר והבטוח אלא גם מעסיק את הטובים ביותר בתחום ומחזיק בכלים המשוכללים ביותר.
  • ילד ישראלי מרגע הולדתו – בני זוג שמבצעים את הליך הפונדקאות בחו”ל, מודעים לכך כי התינוק ייוולד אף הוא שם, כך שלמעשה יהיה עליהם להנפיק לו דרכון מיד עם הולדתו כדי שיוכלו להביא אותו לישראל. בנוסף לכך, הם יצטרכו להיכנס לכל הפרוצדורה הבירוקרטית של רישום ילד שנולד בחו”ל כישראלי. אם כך, ברור למדי כי הליך שמתנהל בארץ גורם להכול להיות יותר קל והרבה פחות מסובך.

גם לאור כל האמור, עדיין יש זוגות שפונים לבצע את התהליך בחו”ל – מדוע?

ישראל היא אומנם מדינה מפותחת ומתקדמת ויש לה יתרונות רבים בתחום הרפואה, אך למעשה, דברים אלו הם אלה שעומדים לרועץ בפני זוגות שאינם עונים על הקריטריונים המחמירים שיש בישראל ובשל כך נאלצים לא מעט לפנות לבצע את הליך הפונדקאות במדינות אחרות.

הליך פונדקאות בחו”ל לעומת הליך בישראל –

  • התהליך בישראל הוא ארוך מאוד – ההיצע של הנשים הפונדקאיות בישראל אינו גדול, מכיוון שישראל נמצאת במקום סוציו אקונומי גבוה ואין הרבה כאלה שמעוניינות ‘למכור’ את הרחם שלהן גם תמורת סכום כסף גדול. על כן, נאלצים בני זוג להמתין זמן רב ולהפסיד זמן יקר בהמתנה לאם פונדקאית. בנוסף לכך, גם ההליכים הבירוקרטיים בישראל אורכים זמן רב. נכון שחלקם הגדול נוגע לביצוע התהליך ולהשלמתו בהצלחה אך לא תמיד יש לבני זוג סבלנות להמשיך לחכות אחרי שנות הציפייה הארוכות שכבר עומדות מאחוריהן.
  • לא רוצים קשר עם הפונדקאית – הרצון הטבעי של כל זוג הוא לגדל בנחת את הילד שנולד להם אחרי שנות הציפייה הרבות והם בהחלט מעוניינים למחוק את פרק ההיריון השונה הזה מהחיים שלהם. אך טבעי הוא שבני הזוג לא ירצו כל קשר עם האם הפונדקאית לאחר סיום התהליך וכמובן שהם לא מעוניינים שהיא תכיר את הילד ותהיה שותפה למהלך גידולו. כאשר ההליך מתבצע בארץ אחרת, הדבר בהחלט אפשרי.
  • לא כולם צריכים לדעת… – ישנם זוגות שלא מעוניינים שכל החברים והידידים יהיו מעורבים בכך שהם לא יכולים להביא ילדים לעולם בצורה טבעית והם נעזרים בפונדקאית על מנת לעשות זאת. זוגות כאלה יעדיפו לבצע את ההליך בחו”ל, מה שיבטיח להם כי יוכלו לשמור על כך בסוד והעובדה הזו לא תתפרסם.
  • המחיר הסופי של הליך הפונדקאות – בני זוג שפונים לבצע הליך פונדקאות נודעים כי מדובר בסיפור יקר למדי. תהליך פונדקאות שמתבצע בארץ דורש מההורים המיועדים מאות אלפי שקלים. מה שכן, בחו”ל המחירים הרבה יותר זולים וניתן לבצע את התהליך בהרבה פחות כסף. למרות שאף הורה אינו מעוניין “לסחור” בילד שלו, אבל בסופו של היום, כולם תלויים בכסף ואם ישנה אופציה להשיג את אותו הדבר בפחות כסף, יעדיפו רבים לעשות זאת.

חברה ישראלית לפונדקאות בחו”ל

ישראלים רבים שפונים לבצע את התהליך בחו”ל מעוניינים להיעזר עם חברה מוכרת ולאור הביקוש הרב, קיימות גם חברות ישראליות שמסייעות בהליך פונדקאות שמתבצע בחו”ל.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...