פונדקאות בגיאורגיה – מדוע כל כך הרבה זוגות בוחרים באפשרות הזו?

במצב רגיל, בני זוג נכנסים להיריון בצורה טבעית ומביאים ילד לעולם. בעבר מי שלא יכול היה להביא ילד בצורה טבעית לעולם, היה צריך לוותר על הדבר המדהים הזה. היום יש כבר טיפולי פוריות שהעלו דרמטית את הסיכויים להיכנס להיריון, וגם נשים וגברים עם בעיות פוריות קשות ועם קצת סבלנות, זכו להוליד ילדים.

אבל מה לעשות, יש מקרים קיצוניים בהם לרפואה אין מענה. יש מקרים בהם אישה לא יכולה להיכנס להיריון בגלל שאין לה ביציות, רחם או שחלות, בגלל שהיריון עלול לסכן אותה ואסור לה להיות בהיריון, בגלל שהיא במצב נפשי כזה בו היא לא יכולה לשאת הריון או בגלל סיבות שונות שבגינן האישה לא יכולה להרות והאופציה היחידה היא אימוץ או לפנות להליך פונדקאות. יש כמובן היום גם זוגות של גברים שצריכים אישה וביציות בשביל שיוכלו להביא ילד לעולם, ופונדקאות היא האופציה היחידה שלהם לעשות את זה ושאחד מהם יהיה האבא הביולוגי.

קצת על ההליך

לפני שנדבר על הליך פונדקאות בישראל כמו גם על הליך פונדקאות בחו”ל ובעיקר בגיאורגיה ולמה זוגות רבים כל כך בוחרים דווקא בגיאורגיה כמדינת יעד בה ניתן למצוא אם פונדקאית שתתנדב לתהליך, נבין קודם מהו ההליך עצמו. פונדקאות כפי שציינו היא אירוח של ההיריון ברחמה של אישה זרה, אישה שיכולה לתרום את הביציות שלה שיופרו בהפריה מלאכותית מזרעו של האב מה שקרוי פונדקאות חלקית, או שהיא תישא את ההיריון כשהעוברים שיוחדרו לרחמה יהיו מהזרע והביצית של בני הזוג מה שקרוי – פונדקאות מלאה.

ההליך מתחיל ממציאת אם פונדקאית ולאחר מכן ממשיך עם חתימה על מסמכים ועל חוזים בין בני הזוג לאם הפונדקאית בכל מה שקשור לתשלום ולזכויות על הילד, ואם יש חברה שמתווכת יש חוזה גם איתה. לאחר מכן האישה עוברת טיפולים רפואיים שמכינים אותה להיריון, מה שקורה במקביל לשאיבת ביציות והפרייתן עם הזרע של האב ובסופו של דבר העוברים מוכנסים לרחמה של האם הפונדקאית. חשוב לדעת שלא תמיד האישה נכנסת להיריון בפעם הראשונה ולעיתים צריך לא מעט סבלנות בשביל התהליך הזה. בהמשך התהליך ישנה לידה ולאחר הלידה היילוד הוא של בני הזוג. האם הפונדקאית מצידה סיימה את תפקידה לאחר שהיא מקבלת את התשלום שסוכם ועכשיו בני הזוג צריכים להפוך את הילד לאזרח מדינת ישראל מה שלא בעייתי במידה והליך הפונדקאות מתקיים בישראל אך מורכב הרבה יותר אם הליך הפונדקאות מתקיים בחו”ל. ההורים צריכים לעבור בדיקות גנטיות שמוכיחות את היותם ההורים של הילד. כמובן שהליך כזה הוא הליך שמצריך ליווי משפטי, ליווי שמתחיל כבר עם ניסוחם של ההסכמים ומסתיים עם קבלת האישורים להביא את הילד לארץ.

למה בחו”ל?

נשאלת השאלה למה בכלל לעבור את הליך הפונדקאות בגיאורגיה ולא בישראל? הרי פה הכול קרוב יותר, סביר להניח שתהיה שפה משותפת עם האם הפונדקאית והאישורים לאחר הלידה פשוטים יותר? למה שההליך לא יהיה בבתי חולים בישראל אלא בגיאורגיה? יש לכך כמה סיבות:

  • עלות – הליך פונדקאות הוא מן הסתם הליך יקר, מה שלא כל זוג יכול להרשות לעצמו. יש כאלו שלוקחים הלוואות גדולות בשביל להגשים את החלום, ועלות הליך פונדקאות בגיאורגיה תהיה נמוכה יותר. כמה נמוכה יותר? בישראל הליך פונדקאות יכול לעלות סביב ה-250,000 ₪ (רבע מיליון שקלים) ובגיאורגיה הוא עשוי לעלות בין 150,000 ₪ ל-200,000 ₪. זהו חיסכון משמעותי בכסף שיכול להגיע גם קרוב ל-40% פחות. צריך לקחת בחשבון שיש לא מעט זוגות שהאישה לא יכולה להיכנס להיריון והם מתכננים לעבור את הליך הפונדקאות יותר מפעם אחת בכדי להביא כמה ילדים לעולם. אין ספק שההבדלים בעלויות עשויים להיות עבורם משמעותיים.
  • הרבה יותר קל – ישראל היא מדינה יהודית וככזו, הליך פונדקאות בה הוא הרבה יותר מורכב. קודם כל, בני זוג גברים לא יכולים להביא ילד בהליך פונדקאות בישראל. יש על זה לא מעט רעש בשנים האחרונות ואולי זה ישתנה מתי שהוא, אך כרגע זה המצב. בנוסף, פונדקאות בישראל דורשת שגם ההורים וגם האם הפונדקאית יהיו בני אותו המין, מי שיכול לעבור את ההליך הזה הם בני זוג בני 18-54 (אם כי יש מקרים בהם גם מעל לגיל 54 מאשרים) האם הפונדקאית לא יכולה להיות נשואה (אם כי במקרים חריגים בהם בני הזוג מוכיחים שהם לא מצאו מישהי אחרת אפשרי שהיא תהיה נשואה) האם הפונדקאית לא יכולה להיות קרובת משפחה של מי מבני הזוג ויש עוד קריטריונים שונים שצריך לעמוד בהם. בגיאורגיה זה לא ככה, בגיאורגיה כמו גם בחו”ל בכלל זה הרבה יותר פשוט.
  • ניסיון רב במדינה – עוד סיבה למה לא מעט זוגות ישראלים בוחרים דווקא בפונדקאות בגיאורגיה. גיאורגיה היא “בירת הפונדקאות” וההליך מתקיים בה כבר שנים ארוכות ובמספרים גבוהים. זה אומר שיש למערכת הבריאות המקומית ניסיון עם ההליך הזה, זה אומר שהפרוצדורה מוכרת יותר, זה אומר שהמוסדות הרפואיים ערוכים יותר לביצוע ההליך ולניסיון אם כן אין מחיר.

ככל שעוברות השנים יותר ויותר זוגות בוחרים לעבור הליך פונדקאות דווקא בגיאורגיה. זוגות רבים מדווחים על חוויה חיובית שהם עברו במדינה, על דאגה לכל פרט ועל הצלחה בסופו של דבר. כמובן שחשוב לעבור את ההליך עם ליווי של חברה בתחום ועדיף שזו תהיה חברה ישראלית שיש לה את הניסיון הדרוש. חברה ישראלית תוכל לסייע בכל פרט ותוכל לזרז את האישורים לאחר מכן בכדי שניתן יהיה להגיע לארץ. העיקר שהכול יעבור בבריאות ושיהיה במזל טוב!

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...