עלות פונדקאות בישראל 2020 מה מרכיב את העלות בימי קורונה?

הוא הגיע אלינו בלי הודעה מוקדמת ושינה את החיים שלנו מן הקצה אל הקצה. אף אחד לא חשב שנגיף “קטן” מסין ישנה ככה את העולם לפחות לתקופה מסוימת אבל זה קרה. אנחנו מבינים את התקופה ועדיין נמצאים כאן כדי לעזור לכם להפוך להיות הורים – צרו איתנו קשר.

כל תחום בחיינו השתנה. הדרך שאנחנו מתקשרים האחד עם השני, חוסר היכולת ליצור מגע פיזי כמו חיבוק עם מי שהוא לא מהמשפחה הגרעינית שלנו, עולם העבודה שעבר לעבוד כמעט כולו באון ליין ועוד אין ספור תחומים בחיינו שהשתנו לגמרי.

גם עולם הפונדקאות השתנה לגמרי. אם לפני תקופת הקורונה לא מעט זוגות היו פונים לפונדקאות בחו”ל, הרי שכידוע מאז שהנגיף עשה עלייה לישראל (והוא עשה אותה די מהר) השמיים נסגרו. לא עוד פונדקאות בחו”ל ואם כן, אז באופן מורכב מאוד על גבול הבלתי אפשרי. כבר אי אפשר לנוע ממדינה למדינה קרובה ככל שתהיה בלי בעיה ואם כבר טסים ממקום למקום ובעיקר כשחוזרים לישראל, זה דורש בידוד של כמה ימים טובים…

גם עלויות השתנו…

פונדקאות כידוע היא עניין לא זול, אבל מה אנשים לא יעשו בשביל לזכות בילד, לאן הם לא יגיעו בעולם בשביל להגשים את החלום הזה, החלום להיות משפחה…

לטיסות ושהייה בחו”ל יש כידוע עלויות לא קטנות בעיקר אם הטיסות הללו הן כמה פעמים במהלך הליך פונדקאות או כשהשהייה היא ארוכה, אבל את אלו אין כידוע בימי קורונה. בימי קורונה אפשר בעיקר לעבור הליך פונדקאות בישראל ובעלויות שונות. אז ממה מורכב הליך פונדקאות בישראל? מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים כזה דבר? תיכף נענה על זה אבל רגע לפני כדאי להבין שחוקי הפונדקאות בישראל שונים ולא במעט מחוקי בפונדקאות בחו”ל (כמובן שלכל מדינה יש את החוקים שלה אבל באופן כללי, יש לא מעט הבדלים מישראל.

מהם תנאי הפונדקאות בישראל?

ישנן כמה תנאי סף בישראל, חלקם קיימים גם בעולם וחלקם לא אלא ייחודיים לישראל, בין השאר בגלל ההלכה היהודית.

  • ילדים קודמים – בכל הריון יש סיכון שהאישה לא תוכל בהמשך להיכנס להריונות נוספים. זו הסיבה העיקרית (אבל לא רק) שבישראל על פי תנאי הסף לפונדקאות, אם פונדקאית מיועדת חייבת להיות תושבת ישראל שכבר יש לה ילד אחד לפחות.
  • נישואי האם הפונדקאית – בעבר האם הפונדקאית הייתה חייבת להיות לא נשואה (רווקה או גרושה) אך כיום הרבנות מאשרת גם לנשים נשואות להיות פונדקאיות, מכיוון שהרב שלמה עמאר מי שהיה הרב הראשי, ביטל את החשש הזה.
  • רק זוג שהוא גבר ואישה – בעולם גם זוגות של גברים יכולים להביא ילד על ידי הליך פונדקאות. זוג הומוסקסואליים שגרים בישראל ורוצים להביא ילד לעולם, יצטרך לנסוע אל מעבר לים כדי לעשות את זה. בישראל זוג גברים לא יכול להתחיל הליך פונדקאות אלא רק זוג שהוא גבר ואישה.
  • רק פונדקאות מלאה – יש שני סוגים של פונדקאות. יש פונדקאות חלקית ויש פונדקאות מלאה. ומה כל אחת מהן? פונדקאות חלקית היא פונדקאות בה האם הפונדקאית לא רק תורמת את הגוף שלה להליך אלא גם את הביציות שלה. זה אומר שיש לה קשר ביולוגי לתינוק העתידי מה שיכול ליצור לא מעט בעיות. פונדקאות מלאה לעומת זאת, זאת פונדקאות בה לאם הפונדקאית אין כל קשר ביולוגי עם העובר. היא אך ורק נושאת את ההיריון.

אלו כמובן רק חלק מתנאי הסף לפונדקאות בישראל. מי שחושב על האופציה הזו, צריך כמובן לבחון את התנאים הללו ואחרים לעומק.

מרכיבי העלות לפונדקאות בישראל בימי קורונה

אז אמרנו שטיסות אין וגם שהייה בחו”ל אין בימי קורונה (לפחות ברוב המקרים) אז מה כן יש? אלו עלויות צריך לקחת בחשבון כשפונים להליך פונדקאות בימי קורונה בישראל? הנה כמה דברים שחשוב לדעת:

  • איתור ואבחון – הליך פונדקאות בישראל מתחיל עם איתור של אם פונדקאית מיועדת מהמאגר שקיים. צריך לבדוק קודם כל שהיא עומדת בקריטריונים לפונדקאות בישראל והיא צריכה לעבור אבחון פסיכולוגי האם היא יכולה לעמוד בהליך כזה ואחריו. האיתור והאבחון עולים כמובן כסף וצריך לקחת את זה בחשבון וכדאי לעשות את זה בצורה מוקפדת כדי למנוע בעיות ועוגמת נפש מאוחר יותר.
  • בדיקות פיזיות – האם הפונדקאית המיועדת צריכה כמובן גם לעבור בדיקות פיזיות שיאשרו את זה שהיא יכולה להיכנס להריון ויכולה גם להחזיק הריון (אין כמובן 100% אבל יש בדיקות שבכל זאת צריך לעשות כדי להגדיל משמעותית את הסיכויים בבחירה נכונה)
  • ליווי רפואי – במהלך כל תקופת ההריון האם הפונדקאית צריכה לעבור בדיקות ויש עליה מעקב רפואי על מנת לוודא שהכול בסדר ושהיא עוברת את ההריון בצורה בריאה.
  • תמיכה נפשית – תמיכה נפשית גם האם הפונדקאית וגם ההורים צריכים לא פעם בהליך מעין זה. כדאי מאוד לקחת את זה ברצינות.
  • ליווי משפטי – הליך פונדקאות דורש ליווי משפטי צמוד. החל בעמידה בתנאי הסף הדרושים וכלה בביורוקרטיה הידועה בישראל, השגת האישורים הרלוונטיים להליך ואישור סופי שהילד שייך להוריו המיועדים. כל אלו צריכים ליווי משפטי מקצועי עם מומחיות ספציפית בפונדקאות.

אלו כמובן רק חלק מהמרכיבים של עלויות פונדקאות בישראל וצריך לקחת בחשבון דברים נוספים כמו ימי עבודה שלא פעם נגרעים מההורים בגלל סידורים כאלו ואחרים סביב ההליך, שלא לדבר על אלו שאחרי הלידה (כדאי לדעת על החוקים הרלוונטיים)

מי שרוצה לחסוך עלויות ייקח חברה מקצועית שמתמחה בפונדקאות בישראל. נכון, זה נשמע הפוך בגלל שחברה שמלווה עולה כסף אבל בפועל, זה חיסכון לא קטן. למה? כי חברה מלווה מקצועית יודעת להפנות למקומות הנכונים ויש לה את הקשרים שלה על מנת לזרז ולקצר תהליכים ובירוקרטיה.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...