עכשיו זה רלוונטי עבור כולם: כמה עולה פונדקאות בארץ?

כעת, כאשר גם זוגות חד מיניים יכולים לבצע הליכי פונדקאות בישראל, חשוב להכיר את העלויות, היתרונות והחסרונות שבביצוע ההליך בארץ

עד לאחרונה, רק יחידי סגולה זכו לאישור המיוחל לבצע הליכי פונדקאות בישראל, ובעיקר זוגות נשואים ונשים שהוכיחו כי אינם מצליחים להביא ילדים לעולם בשום דרך אחרת. בתחילת החודש התקבלה הבשורה המרעישה כי לאחר שנים על שנים של מאבקים של זוגות להט”בים מול החוק בישראל, הועיל בג”ץ לקבל את הבקשה לתקן את החוק, כך שיתאפשר גם לזוגות חד מיניים ולגברים יחידים להפוך להורים באמצעות תהליך פונדקאות שיתבצע כאן, בגבולות המדינה. זוהי בשורה מרגשת במיוחד, שכן יש למהלך הזה השפעות נרחבות על החברה הישראלית ובעיקר על היחס שלה כלפי השונה וקבלתו, וכמובן בכל הנוגע לשוויון זכויות ומניעת אפליה פוגענית.

כמו כן, לאחר כמעט שנה וחצי מאז פרוץ מגיפת הקורונה ברחבי העולם, טוב לדעת שיש אפשרות אחת בטוחה לביצוע הליכי פונדקאות, שאינה מצריכה טיסות אל מעבר לים, שם המגיפה נמצאת בשלבים שונים וקשה לצפות מה יהיו ההשלכות שלה על ביצוע הליכי פונדקאות. 

כמה דברים שחשוב לדעת ולהכיר לגבי הליכי פונדקאות בישראל

כאמור, הבשורה שהגיעה מבג”צ לגבי היתר ביצוע הליכי פונדקאות בארץ, היא לכל הדעות בשורה גדולה וחיובית, שעוד ידובר עליה בדפי ההיסטוריה של ישראל. עם זאת, חשוב לדעת שישנם יתרונות וגם חסרונות בביצוע ההליך כאן בארץ, ביחס לביצועו במדינות אחרות המאפשרות לישראלים לבצע אותו, וכדאי להכיר את כל המפה לפני שמקבלים החלטה, בהתאם לרשימת סדר העדיפויות שלכם.

היתרון החשוב מכולם – לעבור את התהליך בבית וללוות אותו מקרוב

נפתח בפן החיובי ביותר שיש לביצוע התהליך בארץ. כמובן שכאן אתם מרגישים בבית, דוברים את השפה, והכי חשוב – יכולים ללוות כל שלב בתהליך מקרוב קרוב. כאשר מבצעים את הליך הפונדקאות בארץ, אתם יכולים ללוות את האם הפונדקאית מהרגע הראשון, להיות נוכחים בבדיקות ובמעקבי ההריון, לשמוע פנים אל מול פנים מה יש לרופא הפריון לומר, לסייע לאם הנושאת ולדאוג שלא יחסר לה כלום בתקופת ההריון – והכי חשוב, אתם יכולים להיות רגועים שבעת הלידה אתם תהיו באותו אזור זמן. הליך הפונדקאות הוא פרוצדורה מורכבת מאוד מבחינה נפשית (וגם לוגיסטית), וכשנתוני הפתיחה שלכם הם שאתם בבית, איפה שמוכר ונוח לכם, זה עשוי להקל על התהליך הרגשי באופן משמעותי מאוד.

החיסרון המשמעותי בביצוע ההליך כארץ – משך התהליך מתארך

במקרים רבים, זוגות המצויים בנקודה בה החליטו לפנות לביצוע הליך פונדקאות במטרה להפוך להורים, כבר עברו דרך ארוכה, רצופה ניסיונות כושלים להרות הן באופן טבעי והן בעזרת טיפולי פוריות, והסבלנות שלהם להמשך התהליך מוגבלת מאוד. כמו כן, לא פעם מדובר בזוגות שאינם צעירים, דבר שתורם גם הוא לקוצר הרוח להגעה ליעד ההורות. בהקשר זה, לשוב להכיר את החיסרון הבולט שבביצוע ההליך בישראל – היצע הנשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות הוא דל באופן יחסי למדינות אחרות כמו אוקראינה, גיאורגיה, ארה”ב וקולומביה. החלק הממושך והקריטי ביותר בתהליך הפונדקאות, הוא איתור האם הפונדקאית, ובמצב בו ההיצע נמוך – החיפוש עלול להתארך עד לכדי חצי שנה, עוד בטרם נקלט ההריון. כמו כן, אם אתם מעוניינים לעבור את התהליך בישראל, תדרשו, לאחר שאיתרתם את האישה שתישא את העובר שלכם ברחמה, גם להשיג את כל האישורים הנחוצים, מוועדה מיוחדת של משרד הבריאות. חשוב להכיר גם את החלק הזה, מאחר וגם הוא לכשעצמו עלול לקחת זמן – בבירוקרטיה כמו בבירוקרטיה, וללא האישור המיוחל, לא תוכלו להתחיל בתהליך. לסיכום, חשוב לדעת שאם אתם קצרים בזמן או בסבלנות, או שגורם אחר נושף בעורפכם ולא מאפשר לכם להשתהות עם התהליך, ייתכן שפניה לביצוע התהליך בחו”ל תהיה עדיפה.

הבדלי העלויות בין ביצוע התהליך בישראל לבין מדינות שונות בחו”ל

מהרגע בו התגלה כי בקרוב (בעוד כחצי שנה), פחות או יותר כל זוג שירצה בכך, יוכל לעבור את התהליך בישראל, בהנחה שיעמוד בכל התנאים שהגדיר משרד הבריאות, אחת השאלות הבולטות שעלו לגבי הפרוצדורה היא – כמה עולה פונדקאות בארץ?

ובכן, כולם יודעים שהליך הפונדקאות כרוך בהוצאה משמעותית, שיש להיערך לקראתה, אך ישנם הבדלים משמעותיים למדי בין המחירים בישראל לבין מדינות שונות בחו”ל. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גם הוצאות כמו טיסות, שהות במלונות ועוד, המתווספות במקרה שבוחרים לבצע את התהליך מעבר לים. 

עלות פונדקאות בישראל נאמדת בכ-250-300 אלף שקלים, בעוד שבמדינות כמו גיאורגיה ואוקראינה,  היא יכולה להסתכם בכ-170-230 אלף שקלים. בנוסף, מאחר שמדינות אלו הן קרובות יחסית לישראל, עלויות הטיסות פוחתות משמעותית. האופציה היקרה ביותר כיום היא לעבור הליכי פונדקאות בארה”ב ובקנדה (שם, אגב, זוגות גייז מורשים לבצע את התהליך), והעלות נאמדת שם בכ-150 אלף דולרים.

כמובן שגם גורמים שונים ונסיבות שונות, ישפיעו על המחיר הסופי, והנתונים הכתובים כאן הם בגדר הערכה בלבד.

בארץ או בחו”ל – אל תעברו את זה לבד

כאמור, אם בחרתם לבצע הליך פונדקאות בארץ, צפויה לכם הקלה גדולה בכל הנוגע לתהליך הרגשי שתעברו, אך עדיין מדובר במסע מורכב מאין כמותו, הדורש מכם משאבים רבים, ביניהם סבלנות, זמן וכסף. כל שלב בתהליך הזה דורש ידע והיכרות עם תחום אחר, הן בתחום רפואת הפריון, תחום המשפטים, בירוקרטיה ועוד. בהנחה שאינכם חולשים על כל התחומים האלו גם יחד, כדאי להיעזר בליווי של סוכנות פונדקאות מקצועית, שתוכל להעמיד לרשותכם את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים, ולסייע לכם לצלוח כל שלב בתהליך בקלות ובמהירות.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...