מתי פונדקאות זה הפתרון היחיד?

לירון ואביב נשואים כבר 10 שנים, הוא בן 34 והיא בת 32. די מהר אחרי החתונה החליטו לירון ואביב להרחיב את המשפחה ולהביא לעולם ילדים ואכן, לירון נכנסה מהר מאוד להריון ראשון. הבעיה היא שהיא לא הצליחה להחזיק את ההיריון ולאחר תקופה קצרה היא הפילה. הם ניסו שוב אך שוב לאחר זמן קצר היא הפילה את העובר, וככה עוד כמה פעמים.

לירון עשתה את כל הבדיקות הרלוונטיות וניתנה לה כל התמיכה על מנת שתוכל להצליח להחזיק הריון, אבל לצערם זה לא צלח. בשלב מסוים  נאמר להם על ידי הרופאים שבדקו את לירון שככל הנראה היא לא תצליח להיכנס להריון וגם להחזיק אותו. יש בעיה רפואית לא ברורה אבל השורה התחתונה דווקא כן, הם לא מצליחים להביא ילדים לעולם והם כבר לא צעירים ולכן הם צריכים לחשוב על אופציה אחרת.

הבדיקות הראו שאין בעיה עם הזרע או הביציות והבעיה היחידה היא שהגוף של לירון לא יכול להחזיק את ההריון מסיבה כלשהיא. האופציה היחידה במקרה כזה היא פונדקאות, לקחת את הזרע והביצית של שניהם, להפרות אותם באופן מלאכותי ו”לתת” לאישה אחרת להחזיק את ההריון אצלה. הפתרון של פונדקאות הוא לא רק הפתרון של לירון ואביב כשלירון סובלת מהפלות חוזרות ונשנות אלא גם של זוגות ויחידים אחרים. אז הנה עוד כמה מקרים שבהם פונדקאות היא הפתרון היחיד בשביל להביא ילדים לעולם.

זוגות גברים

ששי ואמיר הם זוג הומוסקסואליים. הם ביחד כבר 5 שנים והחלום שלהם הוא להביא ילד לעולם, להקים משפחה ולהיות מאושרים. כמובן שאין להם שום אפשרות להביא ילד לעולם שלא באימוץ בלי שאישה תהיה מעורבת בסיפור, והם חייבים לפנות לפונדקאית על מנת להצליח. במקרה שלהם, הם יכולים למצוא פונדקאית אך הם יצטרכו למצוא גם תורמת ביציות, או שהאם הפונדקאית תהיה גם זו שתתרום את הביציות להליך מה שאומר שהיא תהיה האימא הביולוגית של הילד.

מקרה בו האם הפונדקאית היא זו שגם תורמת את הביציות, נקרא “פונדקאות חלקית“. האם הפונדקאית אומנם זו שנושאת את ההריון עבור ההורים המיועדים ובמקרה הזה עבור שני גברים שהינם זוג, אך היא גם האם הביולוגית של הילד ולכן זו “פונדקאות חלקית”. פונדקאות מלאה לעומת זאת זו פונדקאות בה האם הפונדקאית רק נושאת את ההריון. אין לה שום קשר ביולוגי עם הילד. ששי ואמיר לא יוכלו לבצע את הליך הפונדקאות בישראל מכיוון שבישראל פונדקאות יכולה להיות אך ורק לזוג שהם גבר ואישה בגלל שישראל היא מדינה יהודית. מעבר לכך, גם אם בני הזוג הם גבר ואישה, אין אפשרות בישראל לפונדקאות חלקית אלא רק לפונדקאות מלאה, מה שגם צריך לקחת בחשבון.

טיפולי פוריות כושלים

זהו עוד מקרה בו פונדקאות היא הפתרון היחידי. חנה וניר עוברים טיפולי פוריות כבר לא מעט שנים. בכל פעם מתבצעת ההפריה במעבדה ולאחר מכן העוברים מוחזרים אל רחמה של חנה, אך זה לא מתקדם לעבר הריון. בבדיקות אין בעיה לא עם הביציות ולא עם הזרע, ומסיבה כלשהיא הטיפולים כושלים והאופציה שלהם היא אם פונדקאית. כפי שציינו, יש להם גם את האפשרות של פונדקאות חלקית במידה והביציות שחנה מייצרת הן לא ביציות ברות שימוש, אך בישראל הם לא יוכלו לעבור הליך של פונדקאות חלקית אלא יצטרכו לנסוע לחו”ל.

בעיה רפואית חמורה

יש בעיות רפואיות חמורות שלא מאפשרות לנשים להיכנס להריון. כך במקרה בו אישה היא ללא שחלות או ביציות בכלל או שהיא ללא רחם, היא תהיה חייבת להיעזר בשירותיה של אם פונדקאית. חשוב גם לדעת שיש גם נשים שאין להן את אחת מהבעיות הללו אך כניסה להריון עלולה לסכן אותן באופן משמעותי. במקרים כאלו, פנייה לפונדקאות היא פתרון מצוין ואולי אף הפתרון היחיד.

למה לא אימוץ?

בכל מקרה בו בני זוג לא יכולים להביא ילדים לעולם, הם יכולים לנסות ולאמץ ילד ואם יאשרו להם הם יהיו המאושרים בעולם. אז למה לא גם במקרים הללו? קודם כל זה אפשרי. הליך אימוץ הוא הליך אחר לגמרי ויש לו את ההשלכות שלו. אך יש לא מעט אנשים שמעדיפים ללכת על פונדקאות ולא על אימוץ, ויש לכך כמה סיבות.

הסיבות העיקריות הן קודם כל זה שאין קשר גנטי לילד, מה שכן יש במידה ועוברים הליך פונדקאות. בהליך פונדקאות אומנם המצב לא אידיאלי מכיוון שזו שנושאת את ההריון היא לא האם הביולוגית של הילד (בפונדקאות מלאה) אך מצד שני, הזרע והביצית הם של ההורים המיועדים מה שאומר שהילד שייוולד יהיה ילד שלהם ביולוגית.

באימוץ לא מדובר על הורות ביולוגית. אימוץ מטבע הדברים הוא של ילד שאין לו קשר גנטי מה שרבים חוששים שיפגע בקשר עם הילד, בעיקר אם יש ילדים ביולוגיים בבית.

סיבה נוספת שיש העדפה לפונדקאות על פני אימוץ היא זה שבפונדקאות הילד עובר לחזקת הילדים רגע אחרי שהוא נולד. ההורים נמצאים איתו מהרגע הראשון בחייו ויש לזה משמעות נפשית גם להורים וגם לילד. אימוץ לעומת זאת יכול להיות בגילאים שונים. הרבה יותר קשה ומורכב ליצור קשר עם הילד מה גם שבדרך כלל זה ילד שכבר עבר לא מעט בחייו מה שהופך את העניין להרבה יותר מסובך.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...