fbpx

מימון הליך פונדקאות

יש לא מעט זוגות שהאופציה שלהם להביא ילד לעולם היא באמצעות אם פונדקאית. אם פונדקאית היא פתרון שהולך והופך לנפוץ במידה והאם המיועדת לא יכולה להיכנס להיריון או להחזיק הריון, מה שיכול להיות בשל בעיות רפואיות כמו מצבים בהם נשים הן ללא רחם, ביציות או שחלות ויכול להיות גם בשל בעיות נפשיות שלא מאפשרות לאם להיות בריון. יש גם מצבים בהם כניסה להיריון עלולה לסכן את האמא וכמובן, יש זוגות חד מיניים שהדרך היחידה שלהם להביא ילדים לעולם היא באמצעות אם פונדקאית. בישראל ניתן כבר משנת 1996 להביא ילד לעולם מאם פונדקאית אם כי יש הגבלות רבות, ויש לא מעט אנשים שנוסעים לחו”ל ומביאים משם ילד מאם פונדקאית.

עלות ההליך

הליך פונדקאות הוא הליך יקר מאוד, הליך שעולה מאות אלפי שקלים. בישראל הוא הרבה יותר יקר מאשר בחו”ל וזו אחת הסיבות שרבים בוחרים לקיים את ההליך מחוץ לגבולות ישראל. בישראל, הליך פונדקאות יעלה סביב ה-250,000 ₪ (רבע מיליון ₪!) ובמדינות אירופה בין 150,000 ₪ ל-200,000 ₪. (בארצות הברית זה עוד יותר יקר מישראל ועשוי לעלות סביב ה-150,000 $ (דולר). כמובן שיש לא מעט זוגות או יחידים שלא יכולים לשלם סכומים כאלו מה שעלול גם לקבור להם את החלום. בכל זאת יש אפשרויות מימון לפונדקאות וכל מה שצריך הוא לבחון את האופציות השונות.

מהם מרכיבי עלות הפונדקאות?

עלות פונדקאות אם כן יקרה מאוד, בחו”ל ועוד יותר מכך בישראל. הנה כמה מהמרכיבים של העלות הזו שמסבירים למה היא מגיעה לכאלו מספרים.

ייעוץ וליווי משפטי – מכיוון שמדובר על הליך יקר וכמובן הליך שמעורבים בו חוקים ותקנות כמו גם הסכמים בין אנשים, זהו הליך שחייב להיות בו מעורב ייעוץ משפטי. הייעוץ והליווי המשפטיים מתחילים עם כתיבת ההסכם בין ההורים לבין האם הפונדקאית או בין ההורים למשרד התיווך ובין משרד התיווך לאם הפונדקאית וכמובן ממשיכים עם הליווי במהלך הדרך. עיקר הסיוע של עורך הדין הוא לאחר לידת התינוק בכדי שניתן יהיה לקבל את כל האישורים ולהביא אותו לארץ, ועם ליווי משפטי איכותי זה יקרה הרבה יותר מהר. בסופו של דבר הילד צריך להירשם כאזרח חוקי במדינה.

שכר הפונדקאית – שכר הפונדקאית הוא ההוצאה הגדולה ביותר בהליך שכזה מכיוון שבשביל שנשים תרצנה לעשות את זה במדינות שונות בעולם הן צריכות בין השאר להקריב ואין ספק שהחזקת הריון כאם פונדקאית מצריך לא מעט מהאישה. שכר האם הפונדקאית אמור להיות בשבילה למשכורת בזמן ההיריון ואמור לכסות גם על תופעות לוואי לאחר הלידה, תופעות פיזיות או נפשיות. בסופו של דבר היא אמורה להשתכר בצורה מכובדת על עבודה כזו.

שכירת סוכנות מתמחה – יש אנשים שמעדיפים לא לשכור את שירותיה של סוכנות מתמחה מה שיכול לעכב להם את כל ההליך ואף לייקר להם אותו. סוכנות מתמחה במדינה ספציפית מכירה בדרך כלל את ההליך ומה הוא דורש והיא יכולה לחסוך לא מעט בלגן וטרטורים. היא תדאג לעניינים הלוגיסטיים כמו גם לאחרים ותאפשר גם לאפ הפונדקאית וגם להורים לעבור את זה בקלות רבה יותר. היא תסייע באיתור אם פונדקאית ותלווה את ההליך לכל אורך הדרך.

שירותים רפואיים – עוד מרכיב חשוב בהוצאות בהליך כזה הם השירותים הרפואיים. יש אבחונים שונים כמו גם פעולות שונות שצריך לעשות כחלק מהליך פונדקאות מה שמתחיל עם שאיבת הביציות, ממשיך עם השתלת העוברים ברחם האם הפונדקאית, ביצוע בדיקות שונות, סיוע של רופאים מומחים בתחום וכמובן, השהייה במוסדות רפואיים. בשביל שההיריון וההליך כולו יעברו כמו שצריך וכמצופה, מומלץ מאוד לעשות שימוש במוסדות רפואיים מוכרים ואיכותיים.

הוצאות נוספות – הליך פונדקאות כולל גם לא מעט הוצאות לא מתוכננות כמו בגדי הריון לאם הפונדקאית, משככי כאבים וכל הוצאה שתסייע להיריון וללידה תקינים.

אז איך מממנים הליך שכזה?

יש כמובן את האופציה הראשונה של מימון הליך פונדקאות והוא פנייה למשפחה ובקשה לסיוע בהליך הפונדקאות. יש לא מעט משפחות שזה אפשרי ולא מעט זוגות או יחידים שמצליחים לגייס את הסכום הדרוש, אך לאלו שלא יכולים ולא מצליחים לגייס את הסכום הדרוש יש מסלולי מימון שונים. יש חברות שעוסקות בפונדקאות והן מציעות מסלולי מימון שונים. כמו בכל הלוואה גם כאן, צריך כמובן לבחון את האופציות השונות ולבחור את הטובה ביותר.

אופציות נוספות

הנה מספר אופציות שלא חשבתם עליהן:

מכון פועה – זהו מכון שעוסק בפוריות על פי ההלכה. במידה והפונדקאות העתידית היא בישראל ובהתאם לכללי ההלכה, אפשר אולי יהיה לקבל סיוע כספי מהמכון. שווה בדיקה.

מימון המונים – מימון המונים הולך והופך לפופולארי בתחומים שונים ואין שום סיבה שמי שלא מתבייש לא ינסה את זה בפונדקאות. הרעיון פשוט, לפרסם סרטון, מכתב או כל דבר אחר ולעורר אמפתיה בציבור הרחב, ולנסות לגייס כסף לחשבון ייעודי שנפתח לטובת הפרויקט.

תביעת רשלנות רפואית – אם אישה לא יכולה להיכנס להיריון או להחזיק הריון בשל רשלנות רפואית מוכחת, יכולה האישה בנוסף לתביעת שאר הנזקים להגיש תביעה למימון הליך פונדקאות מכיוון שזו האופציה היחידה שלה להרות בשל הרשלנות הרפואית.

הליך פונדקאות הוא אם כן הליך יקר מאוד, הליך שמקשה על רבים לעבור אותו גם בחו”ל ובטח בארץ. בשביל לקיים אותו צריך למצוא מקורות מימון, וכמו כל גיוס של כסף לכל מטרה שהיא כמו רכב או דירה, גם במקרה כזה צריך לעשות בירור מעמיק ולבחון את האופציות השונות. לכל דבר יש פתרון ואין שום סיבה שמי שרציני ויבדוק את האפשרויות, לא ימצא מקורות מימון.

Back to Top
Product has been added to your cart