מחיר פונדקאות – ההבדלים בין העלויות שמציעות המדינות השונות

הליך הפונדקאות כרוך בהוצאה כספית משמעותית, וזהו אינו סוד. אך ישנם הבדלים משמעותיים מאוד בין המחירים אותן מציעות המדינות השונות בהן ניתן לבצע את ההליך. מהן המדינות המומלצות בהן המחיר נגיש יותר וממה מורכבת העלות הכוללת של התהליך

כל זוג או אדם יחיד שהגיע להחלטה הרת הגורל של הבאת ילד לעולם באמצעות פונדקאות, יודע מראש כי מדובר בהשקעה כלכלית שיש להתייחס אליה בכובד ראש, ולהיערך מבעוד מועד להוצאה לא קטנה. כמובן שאלו שבחרו בדרך זו, יודעים ומשלימים עם העובדה כי הם עומדים לשלם מחיר גבוה, אך יתכן שלא כולם עומדים על הבדלי המחירים שבין ביצוע התהליך במדינה כזו או אחרת, ואלו הם הבדלים משמעותיים ביותר. בחלק מן המקרים המחיר יכול להיחתך אפילו בכמחצית, אבל יש צורך לראות את התמונה השלמה, על כל הנתונים והגורמים השונים, על מנת לבחור נכון את המקום ואת האופן בו יתבצע התהליך, שהוא אולי החשוב והדרמטי בחייכם – בסופו תהפכו להורים. 

מהו הגורם המשמעותי ביותר במחיר הליך הפונדקאות?

מחיר פונדקאות מורכב ממספר ממספר גורמים שנפרט מיד, אך נפתח בגורם המשמעותי והיקר ביותר שבו – התשלום לאם הפונדקאית.

הסכום הסופי אותו מקבלת האישה המשמשת כאם פונדקאית, מורכב גם הוא ממספר גורמים. גורם אחד הוא השכר החודשי שיש לשלם לה לאורך כל תקופת ההריון, שייאפשר לה שלא לעבוד לאורך כל התקופה הזו. השכר הזה ברוב המקרים צריך להיות דומה לזה שהיתה מקבלת במדינתה לולא היתה בהריון. המשמעות היא שבמדינות בהן רמת השכר גבוהה, הסכום הזה יהיה גדול יותר – ולהיפך. כמו כן, האם הפונדקאית כמובן צריכה לקבל תגמול הולם על כך התהליך הגופני שהיא עומדת לעבור, על הסיכונים הכרוכים בו, על ההליכים הרפואיים הכרוכים בהפרייה, הבדיקות, אי הנוחות שלעיתים משמעותה גם לסבול מכאבים עזים ועוד תופעות לוואי הקשורות בהריון כמו בחילות, צרבות, כאבי גב ועוד. כמובן שהלידה עצמה היא אירוע לא פשוט שגם עליו היא צריכה להיות מתוגמלת כראוי, וגם הפן שפחות עוסקים בו בהקשר זה – האתגר הנפשי הכרוך בתהליך בו אישה נושאת עובר ברחמה לאורך הריון שלם ונדרשת למסור אותו להוריו בתום התהליך.

גורמים נוספים המרכיבים את מחיר הפונדקאות – ומשתנים בין המדינות

עוד אחד מהגורמים המרכזיים בעלות הפונדקאות הוא השירותים הרפואיים והפרוצדורות הרבות הדרושים להצלחת התהליך. בדיקות רפואיות רבות אותן צריכה האם הפונדקאית לעבור לפני ובמהלך ההריון, שאיבה והפרייה של ביציות, החזרת עוברים ועוד. את כל אלו מבצעים רופאים מיומנים מתחום הפריון, כאשר ההמלצה היא כמובן לשכור את שירותיהם של הטובים ביותר. גם שימוש בטכנולוגיה ובמכשור הנדרשים לצורך הוצאת התהליך לפועל עולים כסף. בשורה התחתונה אתם משלמים את שכר הרופאים, וגם על השימוש בכל המכשור שמציעים מרכזי רפואת הפריון.

האפשרות לקבל את כל השירותים להם את זקוקים במקום אחד 

ישנם עוד מספר גורמים המרכיבים את העלות הסופית של הליך הפונדקאות, ביניהם עורכי דין, פסיכולוגים ועוד, שיכולים לסייע לכם לעבור את התהליך ביעילות ובמהירות. התהליך הזה כולל המון בירוקרטיה, חתימה על חוזים, הוצאת אזרחות ליילוד שנולד בחו”ל ועוד המון סעיפים שקל מאוד ללכת לאיבוד ביניהם, במיוחד אם לא הגעתם מתחום המשפטים ולא בקיאים בחוקים ובתקנות הנוגעות ספציפית לתחום הפונדקאות. ישנה אפשרות לשכור פרטנית את שירותיו של כל איש מקצוע לו אתם זקוקים להצלחת התהליך ולשלם לכל אחד בנפרד, אך ישנה אלטרנטיבה טובה בהרבה, שתחסוך לכם כאבי ראש, זמן ויתכן שאף כסף.

שכירת שירותיה של סוכנות פונדקאות מקצועית תוכל למעשה להוריד מכם את רוב העיסוק בבירוקרטיה ובמשפטים, שיש לדייק בהם מאוד בכל הנוגע להליך מורכב ורגיש זה. עוד תקבלו בסוכנות גם את שירותיהם של פסיכולוגים שיסייעו לכם בפן הרגשי של ההליך וגם רופאים מתחום הפריון ועוד. נכון ששכירת שירות כזה עולה גם היא כסף, אך חישוב מהיר מראה שאם תשכרו את שירותיו של כל איש מקצוע לחוד – זה לא יעלה פחות, ואף עלול לקחת לכם יותר זמן. סוכנות פונדקאות מתגייסת לעזרתכם כבר משלב איתור האם הפונדקאית, ותרומת הביצית, במידה ויש צורך באחת כזו – ועד לאחרי הלידה והנחיתה בארץ, במקרה שבחרתם לעבור את התהליך בחו”ל.

ההבדלים במחירי המדינות השונות בהן ניתן לבצע הליך פונדקאות

כאמור, למדינה בה נערך תהליך הפונדקאות, יש חשיבות רבה בתמחור ההליך. ככל שרמת המחייה במדינה היא גבוהה יותר והשכר הממוצע בה גבוה – כך תידרשו לשלם יותר לאם הפונדקאית ועל ההליך כולו.

אם תבחרו לעבור את התהליך כאן בארץ, תידרשו לשלם בין 250-300 אלף שקלים על ההליך כולו. 

יש לזכור שמבחינת החוק, ישנם רבים אשר אינם מורשים לבצע בישראל תהליך פונדקאות, ביניהם זוגות חד מיניים וגברים יחידים אשר רוצים להפוך להורים. אופציה חדשה וטובה עבור כל אלו היא לעבור תהליך פונדקאות בקולומביה שבדרום אמריקה, שם רפואת הפריון מתקדמת מאוד, היצע האמהות הפונדקאיות רחב והמחירים יחסית נגישים, אם כי יש לקחת בחשבון גם את עלות הטיסות לשם. מחיר פונדקאות בקולומביה עומד על כ-200 אלף שקלים.

המדינות המציעות את המחירים הנגישים ביותר עבור ישראלים המתכננים לעבור הליך פונדקאות הן גאורגיה ואוקראינה, שם המחירים נעים בין 170 אלף ל-230 אלף שקלים. אם לוקחים בחשבון את הקרבה הגיאוגרפית שמשמעותה טיסות זולות ונגישות יותר ואת שירותי הרפואה המתקדמים במדינות אלו – מדובר ביעדים מומלצים ומשתלמים במיוחד.

ארה”ב וקנדה הן המדינות היקרות ביותר לעבור בהן את התהליך, כאשר המחיר עשוי להגיע לגובה של 150 אלף דולרים.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...