מה הסיכונים בתהליך פונדקאות בחו”ל?

מרכז “סורמום- משפחה יוצרת משפחה” הוקם על ידי המנכ”לית אידה בר און, מומחית בתחום הפוריות. מטרתו של המרכז הוא להעניק לכל זוג אשר פונה לתהליך פונדקאות, לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. המרכז מכיל את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום והוא מעניק מגוון שירותים הנדרשים לצורך השלמת התהליך אצל כל זוג באופן האידאלי, הן בארץ והן בחוץ לארץ.

ילדים מהווים את השמחה הגדולה ביותר עבור לא מעט אנשים. זוגות רבים מגיעים לשלב שבו הם חשים שהם מעוניינים למסד את היחסים שלהם ולהפוך להורים. אולם, ישנם זוגות אשר נתקלים בקשיים ואינם מצליחים להביא ילדים בדרך הטבעית ואף לאחר שגרת טיפולים קשה, לא משיגים את מבוקשם. במקרה הזה, תהליך פונדקאות עומד על הפרק עבור אותם זוגות.

מרבית הזוגות בישראל, יעדיפו לבצע את ההליך בארץ שכן, מדובר על הליך פשוט יותר לזוג מבחינה רגשית ואף טכנית. אולם, ההגבלות בישראל על הליך פונדקאות לעומת ההגבלות המוטלות במדינות אחרות על הליך זה, הינן רבות. לא פעם זוגות אינם עומדים בהגבלות הללו או לחילופין, מוצאים את עצמם טובעים בעומס בירוקרטיה הנוגעת לתהליך ועל כן, מעדיפים לפנות לביצוע התהליך באחת המדינות הרלוונטיות בחוץ לארץ. כמובן שחשוב מאוד לזכור שעל אף שישנן מדינות שבהן תהליך פונדקאות הוא תהליך קל יותר מבחינת הגבלות והן מבחינה טכנית ובירוקרטית, הרי שעדיין עומדים על הפרק סיכונים שונים. על הזוג להיות מודע מראש לכלל הסיכונים העומדים על הפרק בתהליך פונדקאות בחו”ל וזאת בכדי שהם יצליחו להגיע מוכנים לתהליך ולהתמודד עם כל בעיה העומדת על הפרק.

תהליך פונדקאות בישראל

על פי החוק, תהליך פונדקאות בישראל הוא תהליך הרלוונטי עבור זוגות הטרוסקסואליים נשואים או שחיים יחד. כלומר, זוגות מסוג אחר המעוניינים להביא ילד לעולם, לא יוכלו לעשות זאת בתהליך פונדקאות בישראל. כמובן שתהליך פונדקאות בישראל דורש הסכמה מכל הגורמים הרלוונטיים, לאחר שהוצגו בפניהם נתונים שונים אודות הזוג, המעידים על כך שהזוג ניסה פרק זמן משמעותי להביא ילדים באמצעות טיפולים רפואיים שונים ולא צלח. חוות דעת רפואית המעידה על כך שהזוג לא יצליח להביא ילדים באופן טבעי יכולה להיות יעילה מאוד בתהליך זה ולקצר את פרק הזמן בתהליך. חשוב מאוד להבין כי תהליך פונדקאות בישראל איננו תהליך קל ולא פעם, נדרש זמן לקבל את האישור הנחוץ לתהליך, למצוא את הפונדקאית הרלוונטית ועוד. אולם, זוגות רבים מעדיפים לבצע את ההליך בישראל מכמה סיבות:

  1. ישנם לא מעט זוגות אשר חשוב להם שהאם הפונדקאית תהיה יהודייה ועל כן, תהליך פונדקאות בחו”ל פחות רלוונטי עבורם.
  2. תהליך פונדקאות בישראל קל יותר מבחינה טכנית עבור זוגות. יותר קל לזוג להתעדכן במצבה של אם פונדקאית אשר מתגוררת בישראל, ללוות אותה לבדיקות ואף להיות נוכחים בלידה.
  3. לאחר הלידה, הזוג יכול לחזור לשגרה שלו באופן קל ומהיר יותר. בעוד שבחו”ל הזוג ידרש לשהות עוד פרק זמן כלשהו במקום לאחר הלידה ולאחר מכן, לתכנן טיסה חזרה לארץ עם תינוק קטן, הרי שבארץ הדבר נחסך מהזוג.
  4. אין ספק שזוג אשר מתגורר בישראל, מתמודד בצורה טובה ביותר עם כל אתגר הנוגע לתהליך הפונדקאות שכן, קל ונוח יותר להתמודד עם אתגרים מעין אלה במדינה שבה גדלת, בשפה שאותה אתה מכיר ועוד.

הסיכונים בתהליך פונדקאות בחו”ל

כאמור, ישנם זוגות אשר בכל זאת בוחרים לבצע את תהליך הפונדקאות בחו”ל, במדינה הרלוונטית לתהליך זה עבור זוגות זרים. הסיבות לכך הן: ראשית כל, ישנם זוגות כאמור אשר לא עומדים בהגבלות של מדינת ישראל המעניקות להם את האפשרות לעבור תהליך פונדקאות ולכן, אין להם ברירה אלא לפנות למדינה זרה לביצוע הליך זה. כמו כן, ישנם זוגות אשר מבינים כי ישנו פער ניכר בין זמן ההמתנה לתהליך פונדקאות בארץ לבין זמן ההמתנה לתהליך פונדקאות בחו”ל ועל כן, הם יעדיפו לעבור את התהליך במדינה רלוונטית בחו”ל ולא בישראל. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שישנם סיכונים שונים בתהליך פונדקאות בחו”ל, אשר יש צורך להכיר בהם על מנת לצלוח את התהליך ולהתמודד אתו בצורה טובה יותר:

  1. ראשית כל, כאשר מדובר על פונדקאית בארץ זרה, הרבה יותר קשה להתמודד במידה והפונדקאית מתחרטת ואיננה מעוניינת לבצע את ההליך וזאת לאחר שהתקבלו כלל האישורים הרלוונטיים לצורך ביצוע ההליך. ההתמודדות עם העניין בארץ זרה, היא מורכבת יותר ולא קלה.
  2. זוגות רבים יחששו מטיסה עם תינוק קטן בחזרה לישראל לאחר שהפונדקאית הנבחרת יולדת. אין ספק כי מדובר בפרויקט לא קל הטומן בו סיבוכים רבים, בייחוד כאשר מדובר על מדינה הרחוקה באופן ניכר ובשעות טיסה רבות מישראל.
  3. מבחינה רגשית, הרבה יותר קשה לזוגות להתמודד עם תהליך פונדקאות בארץ זרה. הדאגה לשלום העובר והידיעה כי הפונדקאית הנושאת את העובר רחוקה ולא זמינה באופן תמידי, זהו דבר המשפיע על המצב הרגשי והנפשי של בני הזוג בתהליך כולו.
  4. לא פעם, יותר קשה לזוג לסמוך על הפונדקאית המצויה בארץ זרה בכל הנוגע לתינוק שלהם השוכן ברחמה. בעוד שבישראל קל יותר לעקוב אחר הפונדקאית, לתקשר איתה באותה שפה ולברר מה עובר עליה בכל שלב מהתהליך, פונדקאית זרה בארץ זרה, מהווה אתגר עבור הזוגות וגורמת להם לחשוש לשלום העובר שלהם לא פעם. המרחק מהפונדקאית לא מוסיף כמובן לבני הזוג.

אין ספק שתהליך פונדקאות בחו”ל יוצר חששות רבים לזוגות וכן, מכיל בו לא מעט סיכונים. על כן, אם החלטתם ללכת בכל זאת על תהליך פונדקאות בחו”ל, מכל סיבה באשר היא, חשוב מאוד להבין איך לבחור פונדקאית וכדאי גם לבחור במרכז הטוב ביותר העוסק בתחום פונדקאות הן בארץ והן בחו”ל. מרכז המציע ליווי ותמיכה הן בהיבט הרגשי והנפשי והן בהיבט הבירוקרטי, הטכני והמשפטי של התהליך על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, הוא ללא ספק מרכז שכדאי לבחור בו כאשר מעוניינים לבצע תהליך פונדקאות בחו”ל.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...