כמה עולה תרומת ביצית ולמי בכלל מתאימה תרומת ביציות?

בשונה מהליך תרומת זרע, תרומת ביציות כרוכה בהליך מורכב, ממושך ופולשני. משום כך ישנו מספר נמוך בהרבה של תורמות ביציות משל תורמי זרע, מה שיוצר היצע ביציות נמוך ביחס לביקוש באזורים גיאוגרפים מסוימים.

לא כל אישה יכולה לתרום ביציות ולכן מספר הנשים אשר רשאיות על פי חוק לתרום ביציות, נמוך יחסית. משום כך נשים, גברים וזוגות רבים יוצאים מגבולות ישראל לשם קבלת ביציות שבסופו של דבר יסייעו להם ביצירת הריון המיוחל. אך תרומת ביציות אינו עניין פשוט ולאחר קבלת הביציות נדרשת הפרייה חוץ גופית (IVF) לשם יצירת הריון והתהליך כולו הופך למסע מלא תקווה שבסופו יגיע לעולם תינוק חדש. 

למי בכלל מיועדת תרומת ביציות?

כאשר בני זוג אינם יכולים להיכנס להריון באמצעות הביציות הקיימות בגופה של האישה שלה ייתכן כי תרומת ביציות היא הפתרון המתאים עבורם. תרומת ביציות עשויה לאפשר לאישה שאינה יכולה להביא לעולם ילדים, לשאת הריון וללדת. אלה המועמדים המתאימים לקבלת תרומת ביציות:

  • נשים הסובלות מאי ספיקת שחלות מוקדמת – זהו מצב בו גיל המעבר התחיל הרבה יותר מוקדם מהרגיל, בדרך כלל לפני גיל 40.
  • נשים בעלות רזרבה שחלתית מופחתת – כלומר הביציות של האישה באיכות נמוכה. לעתים קרובות זה יכול להיגרם בגלל הגיל מכיוון שהפוריות יורדת בצורה חדה לאחר גיל 40.
  • נשים הנושאות מחלות המועברות גנטית שעלולות לעבור לילדכם.
  • בעלות היסטוריה קודמת של טיפולי IVF שנכשלו ובמיוחד כאשר הרופא המטפל חושב שאיכות הביציות הקיימות עשויה להוות את הבעיה בכניסה להריון תקין.
  • גברים יחידים או זוגות הומוסקסואליים המעוניינים להביא ילד לעולם.

מציאת ובחירת תורמת הביציות

מרבית תרומות הביציות הינן אנונימיות, אך ישנם זוגות שמעדיפים להכיר את תורמת הביציות שלהם. אם התורמת מכירה את בני הזוג, ייתכן מצב שהיא תרצה לקבל עדכונים לאחר לידת הילד או אפילו לבקש ביקורים. משום כך חשוב תמיד לערוך חוזה מסודר מול תורמת הביציות המפרט במפורש את התנאים של כל מערכת יחסים עתידית, גם כאשר התורמת היא חברה או קרובת משפחה.

מציאת תורמת באופן עצמאי עשויה להתברר כעניין לא פשוט כלל. ההליך המורכב והארוך ותנאי התרומה המקובלים בארץ, הופכים את עניין תרומת הביציות למורכבת ופחות נגישה. משום כך הפתרון הטוב ביותר עבור אלו המבקשים תרומת ביציות היא לפנות לחברה מקצועית ומסודרת אשר מתמחה בתרומת ביציות בארץ ובעולם. חברות מסודרות לתרומת ביציות עורכות את כל הבדיקות הנדרשות לתורמות הביציות ומסייעות באופן מיטבי במציאת התורמת המתאימה ביותר עבורכם. כמו כן החברה מוודאה שכל התורמות נבדקות להימצאות בעיות גנטיות שונות או למחלות כגון HIV, זאת על מנת לשמור על בריאותו של היילוד שיוולד מביציות של התורמות. 

בכל מדינה ובכל חברה ישנם פרוטוקולים שונים לתרומת ביציות אשר כוללים דרישות שונות, שלל בדיקות ומידע מפורט על ההיסטוריה הרפואית, הרקע וההשכלה של התורמת. בחלק מהפרוטוקולים קיימות מגבלות גיל קפדניות וחלקן אינן מאפשרות קבלת תורמות החל משנות ה20 המאוחרות.

מי רשאית לתרום ביציות בישראל?

בישראל ישנם מספר קריטריונים לפיהם אישה יכולה לתרום ביציות:

  • בת  21-35
  • בריאה ופורייה
  • תושבת ישראלית
  • אישה שאינה נשואה

במקרים מסוימים ניתן לקבל אישור לתרומת ביציות מחוץ לקריטריונים הללו. 

כמה עולה תרומת ביצית?

במרבת המקרים לא מספיקה ביצית אחת על מנת ליצור הריון תקין. משום כך אנשים וזוגות המעוניינים בתרומת ביציות, לרוב יצטרכו מספר ביציות לשם הבאת ילד לעולם. בישראל המחיר של תרומת ביציות נע בין 20 ל-30 אלף שקלים לתרומה אך במדינות מסוימות ניתן לקבל תרומת ביציות בעלות של אלפי שקלים בודדים. בארצות הברית המחיר לתרומת ביציות יהיה גבוה יותר.

ישנם הבדלים דרמטיים בעלויות של קבלת תרומת ביציות בין מדינה למדינה, לכן הדרך הטובה ביותר לקבל ביציות בתקציב מתאים לזוג ובתנאים הטובים ביותר, היא באמצעות חברה העוסקת בתחום תרומת הביציות אשר פועלת במספר מדינות, בארץ ובחו”ל. 

למה לצפות מתרומת ביציות?

התהליך לתרומת ביציות והפרייתן דומה לטיפול IVF סטנדרטי. לאחר בדיקה מעמיקה, האישה המקבלת את הביצית שנתרמה, נדרשת לעבור טיפולים הורמונליים כדי להכין את רחמה לביצית או העובר. אם השחלות שלה עדיין מתפקדות, היא תצטרך לקבל טיפולי אסטרוגן ופרוגסטרון על מנת לגרום למחזור החודשי להתאים בדיוק לזה של תורמת הביציות.

בזמן זה התורמת מטופלת גם היא בהורמונים על מנת שיגרמו לביוץ חזק במיוחד. לאחר שהן מוכנות, הביציות נשאבות ועוברות הליך הפרייה. מספר ימים לאחר מכן, העובר או העוברים מושתלים ברחם של האם המיועדת או של הפונדקאית אשר ממשיכה לקחת הורמונים במשך כ-10 שבועות לאחר מכן.

זכויות משפטיות של תורמות ומקבלי ביציות

ישנן בעיות משפטיות פוטנציאליות רבות המתעוררות כאשר תורמות ביציות משמשות זוגות עקרים. חוזה מול תורמת הביציות צריך לציין במפורש כי התורמת מוותרת על כל זכויות ההורים לנצח ושכל ילד שנולד מהביציות הנתרמות הינו ילדו החוקי של ההורים המיועדים.

מה עוד חשוב לקחת בחשבון בקבלת תרומת ביציות?

זוגות שמשתמשים בתרומת ביציות נושאים בדרך כלל בכל העלויות הכרוכות בתהליך. ברוב המקרים התשלום כולל את תהליך ההפריה וההחזרה של הביציות או העוברים ובנוסף את ההוצאות הרפואיות של התורמת אשר עשויים לכלול סיבוכים כתוצאה מהתהליך. הסיבוכים עלולים לכלול דימום, זיהום ופגיעה בשלפוחית ​​השתן או באיברי הבטן.

חברת סורמום הינה חברה מובילה ואיכותית לתרומת ביציות ומעניקה שירותי תרומת ביצית לפונדקאות בארץ ובעולם. בחברה תוכלו לקבל ייעוץ מקיף ואישי אשר בסופו תוכלו לקבל תרומת ביציות מהתורמת המתאימה ביותר עבורכם. אנו פועלים באופן קפדני ורגיש ומעניקים את השירותים הרפואיים המתקדמים ביותר לשם הצלחת התהליך באופן מיטבי וכן לשמירה על בריאותן של התורמות, של היילוד ושל האם המיועדת. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...