כמה עולה פונדקאות והיכן הכי משתלם לבצע את ההליך?

אין ספק שהליך הפונדקאות כרוך בהוצאה כספית משמעותית, היכן שלא תבחרו לבצע אותו. בישראל, המחירים אינם מהזולים שיש, אם כי הבחירה לבצע את התהליך כאן משחררת אתכם מהוצאות על טיסות. במדינות כמו גיאורגיה ואוקראינה תמצאו מחירים נגישים יותר

הליך פונדקאות כרוך בהוצאה כספית משמעותית, והזוגות (או היחידים) הניגשים לתהליך הזה מודעים לכך, ונדרשים להיערך לעניין בהתאם. בביצוע ההליך במדינות שונות ישנם יתרונות כאלה ואחרים, הן מבחינת היצע הנשים המוכנות לשמש כאמהות פונדקאיות (היבט שעוד נרחיב לגביו בהמשך), מבחינת חוקים נוקשים יותר או פחות, שעשויים לקצר את התהליך וכמובן – מבחינת המחיר הסופי של התהליך כולו, שמשתנה באופן משמעותי למדי בין המדינות השונות בהן זוגות ישראלים נוהגים לבצע אותו.

שכר האם הפונדקאית הוא אחד הגורמים העיקריים במחיר הפונדקאות

התשובה לשאלה כמה עולה פונדקאות מורכבת ממספר גורמים, כשהראשי מביניהם, וזה שיש לו את ההשפעה הניכרת ביותר על המחיר שיתקבל בסופו של דבר – הוא התשלום לאם הפונדקאית. לאחר שצלחתם את אחד השלבים המאתגרים בתהליך, שהוא איתור האם הפונדקאית, כעת כדאי לתת את הדעת לעניין השכר שאתם עומדים לשלם לה, המהווה נתח נכבד ממחיר הפונדקאות כולו. שכרה של האם הפונדקאית נקבע בהתאם לשכר המקובל במדינה בה היא חיה ובה מתקיים תהליך הפונדקאות. במידה והשכר הנהוג במדינה הספציפית הזו הוא גבוה, ויוקר המחיה הוא גבוה – תשלמו בהתאם, ולהיפך. למעשה, תצטרכו לשלם לאם הפונדקאית שכר חודשי בכל חודש בתהליך הפונדקאות, זאת על מנת לאפשר לה שלא לעבוד בשום משרה נוספת במהלך חודשי טיפולי ההפרייה וההריון. אבל כאן לא מסתיים החלק של שכרה. עליכם גם לתגמל אותה על התהליכים הגופניים והנפשיים שהיא עוברת, שלא פעם כרוכים בסיכון מסוים, באי נוחות, ולעתים אף בסבל, לרבות הלידה עצמה שהיא חוויה עוצמתית מכל הבחינות.  יש לקחת בחשבון, שגם אחרי הלידה שהתקיימה בשעה טובה, האם הפונדקאית עדיין צריכה לעבור תהליך של החלמה והתאוששות מההריון ומהלידה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית, ועל כך היא צריכה להיות מתוגמלת גם כן. בנוסף, תצטרכו לשלם על תרופות ותוספי תזונה, ביגוד הריון ועוד עבור האם שנושאת את העובר שלכם ברחמה.

גורמים נוספים המצטרפים לתשלום הכולל של תהליך הפונדקאות

שכרה של האם הפונדקאית הוא כאמור המרכיב העיקרי בתשלום הסופי של הליך הפונדקאות, אך ישנן הוצאות שונות נוספות שבסופו של דבר יצטרפו לסכום הסופי. ראשית, ישנה בירוקרטיה ענפה בתחום, לרבות רישומי אזרחות של היילוד, במיוחד אם אתם מבצעים תהליך פונדקאות בחו”ל. אבל גם אם החלטתם לבצע את התהליך כאן בישראל, תצטרכו להגיש מסמכים שונים ולקבל אישורים מוועדות שונות, בלעדיהם לא תוכלו לצאת לדרך במסע לעבר ההורות. כל המסמכים האלו צריכים להיכתב על ידי אנשי מקצוע מתחום המשפט, וספציפית כאלו המתמחים בתחום המשפטי של הפונדקאות. במילים אחרות, תצטרכו לשכור את שירותיהם של עורכי דין שינהלו עבורכם את הצד המשפטי והבירוקרטי של התהליך.

לאחר שהשגתם את כל האישורים הדרושים ויצאתם לדרך, יחלו הבדיקות וההליכים הרפואיים, שכמובן גם הם עולים כסף. ככל שתבחרו את אנשי המקצוע הכירים והמיומנים ביותר בתחום הפריון, כך יעלה גם המחיר בהתאם, אך סביר להניח שבשלב זה – לא תרצו להתפשר על מקצועיות. השירותים הרפואיים הללו כוללים בדיקות, אבחונים, שאיבת ביציות, הפריות, החזרת עוברים ועוד בדיקות שונות ומעקבים שיש לבצע במהלך ההריון. ההמלצה הגורפת היא לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר, ואת מרכזי הרפואה המתקדמים והמקצועיים ביותר.

הוצאות נוספות שתהליך הפונדקאות כרוך בו, עשויות לבוא לידי ביטוי בטיסות, במקרה שאתם עורכים את התהליך בחו”ל, וכאן נכנס לסיפור גם עניין מרחק ומשך הטיסות. ככל שהיעד רחוק יותר, הטיסות יקרות יותר. באותו עניין יש לקחת בחשבון גם את הלינה במלונות ואת השהות בכלל – שגם הן מתווספות למחיר הסופי. שוב, ככל שיוקר המחיה יהיה גבוה יותר במדינה אליה אתם טסים – כך ההוצאות הללו יגדלו.

פונדקאות בישראל יקרה יחסית לחו”ל, אך יש לקחת בחשבון גם את הטיסות

ההבדלים במחירי תהליך הפונדקאות בין המדינות השונות בהן זוגות ישראלים נוהגים לבצע את ההליך הם משמעותיים למדי, ועשויים להשפיע על הבחירה שלכם באיזו מדינה לעבור את המסע המורכב והיקר הזה.

בישראל, מחיר תהליך הפונדקאות נעמד על כ-250-300 אלף שקלים. זהו אינו המחיר הכי זול, אך יש לקחת בחשבון את שלל היתרונות המובהקים בביצוע ההליך כאן בארץ, בבית, איפה שאתם דוברים את השפה ונמצאים פה לאורך כל התהליך. כמו כן, הבחירה בביצוע ההליך בישראל משחררת אתכם מטיסות ובכך מקצצת במחיר באופן משמעותי למדי. עם זאת, לפי החוק בישראל רק זוגות הטרוסקסואלים של גבר ואישה, ונשים לבדן, מורשים לעבור את התהליך, כך שישנם זוגות שביצוע ההליך בחו”ל הוא בגדר ברירת מחדל מבחינתם. 

גאורגיה ואוקראינה הן יעדים מומלצים למדי לערוך בהם תהליכי פונדקאות, מאחר ויש שם היצע רחב של אמהות פונדקאיות וגם ניסיון רפואי ניכר בתחום הפריון והפונדקאות. עלות ההליך במדינות אלו עומדת על כ-170-230 אלף שקלים. ההגעה אליהן אמנם כרוכה בטיסות, אך אלו הן טיסות קצרות וזולות יחסית. כמו כן, יוקר המחייה במדינות אלו הוא נמוך יחסית, מה שעשוי להוזיל את מחיר התהליך. בארצות הברית ובקנדה, העלות היא הגבוהה ביותר והיא עומדת על כ-150 אלף דולר. במקרה הזה גם תידרשו לשלם על טיסות יקרות והוצאות שהות לא זולות.

בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שההוצאות משתנות בהתאם לגורמים שונים ולבחירות שתעשו בכל היבט הקשור לתהליך.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...