כל מה שחשוב לדעת על פונדקאות בגרוזיה (גיאורגיה)

פונדקאות הינה הליך חוקי בגאורגיה מאז 1992. החוק הגאורגי קבע כי לאם הפונדקאית אין כל זכות על הילד שנולד והוא מתיר פונדקאות רק להורים המיועדים אשר נמצאים בזוגיות הטרוסקסואלית או נשואים כדין.

אחד היתרונות של בחירה בפונדקאות בגאורגיה היא הקביעה החוקית שההורים המיועדים נחשבים הוריו החוקיים של היילוד מיד לאחר לידתו על ידי הפונדקאית. 

הליך פונדקאות בגרוזיה (גאורגיה) כרוך ביצירת הסכם אשר מסדיר את סכום התשלום המוסכם בין בני הזוג והפונדקאית וכולל תנאים והגבלות לרבות זכויות משפטיות של ההורים המיועדים.

עבור ישראלים רבים, בחירה הליך פונדקאות בגאורגיה מהווה בחירה נוחה ובטוחה. קרבתה היחסית של גיאורגיה לישראל מסייעת באופן ניכר בהתנהלות ובקשר של ההורים המיועדים עם הפונדקאית ומאפשרת לנסוע לטיפולים, בדיקות וצרכים מיוחדים באופן מהיר, פשוט וזול יחסית. בחירה בגיאורגיה כיעד להליך הפונדקאות חוסך לכם זמן, כסף רב ומעניק לכם ביטחון שאתם בידיים בטוחות לאורך תהליך מסודר ואיכותי. 

קרבה לישראל ומנטליות נוחה

הליך פונדקאות במדינה זרה עשוי להיראות מאיים ומפחיד אך הליך פונדקאות בגיאורגיה מסיר את החששות מהמרחק ומפערי השפה והמנטליות. מכיוון שגיאורגיה ממוקמת במרחק טיסה קצר מישראל, ניתן לטוס ולבקר שם באופן מהיר, זול ופשוט יחסית ובתדירות הרצויה להורים המיועדים. בנוסף המנטליות של העם הגיאורגי חמה, מסבירת פנים וידידותית כך שהיא מאפשרת לבני הזוג להרגיש בנוח עם המקומיים, עם הצוותים הרפואיים ועם אנשי המקצוע השונים המעורבים בתהליך הפונדקאות. 

הנפקה מהירה של תעודת לידה של היילוד

יתרון נוסף של פונדקאות בגיאורגיה היא הנפקתה המהירה של תעודת הלידה של הילוד. תעודת הלידה תונפק בתוך יום לאחר מסירת הילד, ושמותיהם של ההורים המיועדים נרשמים בתעודת הלידה של היילוד. תעודת הלידה אינה מזכירה בשום מקום את שמה של האם הפונדקאית ואין צורך לקבל את הסכמתה לרישום בני הזוג כהוריו של היילוד. למעשה אין שום הבדל בין תעודת לידה המונפקת לילוד הנולד בהליך רגיל לבין תעודת לידה של יילוד שנולד בהליך פונדקאות.

IVF בתהליך פונדקאות גאורגית

בהתאם לחוק הגנת הבריאות הגיאורגי, המדינה מתירה הפריה חוץ גופית (IVF) בנסיבות הבאות:

  • לטיפול בבעיות פוריות וגם על מנת למזער את הסיכון להעברת מחלות גנטיות מבן זוג או בת זוג.
  • אישה שאינה מסוגלת להביא ילד לעולם ולכן זקוקה לאם פונדקאית שתישא את העובר ברחמה.

אזרחות גאורגית

ילדים שנולדו באמצעות הליך פונדקאות בגיאורגיה אינם זכאים לקבלת אזרחות גאורגית אלא אם כן מסיבה כלשהי ארץ המוצא של שני ההורים מסרבת להעניק אזרחות ליילוד.

אופן תהליך הפונדקאות בגיאורגיה

תהליך הפונדקאות כרוך תמיד בתזמון האופטימלי ביותר של העברת העוברים לרחמה של הפונדקאית. בריאותם של הפונדקאית ושל העובר הינו הדבר החשוב ביותר ולכן ניתנים סיוע וליווי רפואיים איכותיים לאורך התהליך. טרם העברת העוברים, נבחרים העוברים החזקים ביותר ובעלי הסיכוי הטוב ביותר להשלים הריון מוצלח.

מה קורה לאחר העברת העוברים?

לאחר העברת העובר נקבע תאריך משוער לבדיקת דם להריון. הבדיקה נעשית כ-12-15 ימים לאחר העברת העובר או העוברים לרחמה של הפונדקאית. כאשר מתקבלת תשובה חיובית המעידה על קליטת ההריון, נעשות בדיקות דם תכופות נוספות לבחינת התפתחותו של העובר ולאחר מכן נעשית בדיקת אולטרסאונד שאמורה להראות את שק ההריון ובהמשך גם את העובר. כחלק מהבדיקות בתחילת ההריון נבדקת גם התפתחות הדופק.

בשליש השני להריון מופחתת תדירות הבדיקות ובמהלכן תעבור הפונדקאית בדיקות אולטרסאונד, בדיקות דם ושתן ובדיקות גופניות.

בשבועות האחרונים להריון יקבעו מועד הלידה ושיטת הלידה וההורים המיועדים יקבלו על כך עדכון האם תתקיים לידה טבעית או לידה קיסרית יזומה.

לאורך כל ההריון עובדת סוציאלית, יועצת ואחות יפגשו עם הפונדקאית באופן שוטף על מנת לוודא כי אין בעיה באורח חייה, סביבתה ורווחתה הפיזית והנפשית.

לרוב ההורים המיועדים מגיעים לגיאוריגה כשבוע לפני מועד הלידה המשוער על מנת שיוכלו לטפל בילדם מיד לאחר לידתו.

תהליך פונדקאות בגיאורגיה באמצעות מרכז סורמום

מרכז “סורמום – משפחה יוצרת משפחה” הינו מרכז מוביל ואיכותי בישראל אשר מציע מגוון מסלולי פונדקאות ותרומת ביציות בארץ וברחבי העולם. אחד המסלולים המבוקשים והאיכותיים ביותר של “סורמום” הוא מסלול פונדקאות ייחודי בגיאורגיה. 

תהליך הפונדקאות מתנהל לכל אורכו במרכז רפואי אמריקאי – גיאורגי המופעל על ידי רופאים, אחיות וצוותים בעלי מומחיות בינלאומית. המרכז הרפואי מאובזר בציוד החדשני והמתקדם ביותר בתחום הפריון ובעל נתוני הצלחה גבוהים במיוחד בהליכי פונדקאות, הפריות חוץ גופיות וקליטת הריון תקין ובריא. 

מלבד המרכז הרפואי, חברת “סורמום” מחזיקה בצוות רפואי ולוגיסטי ייחודי אשר מתגורר בטבליסי ומלווה את כל התהליך ואת ההורים המיועדים לאורך כל הדרך.

צועדים אתכם יד ביד לאורך כל התהליך 

בני זוג אשר בוחרים בהליך פונדקאות בגיאורגיה באמצעות מרכז “סורמום”, נהנים מליווי מקצועי ואישי של מגוון מומחים בתחום בהם רופאים,אמבריולוגים, מיילדים ואנשי מקצוע נוספים בתחום הפונדקאות.

מתחילים בייעוץ אישי כאן בישראל ובו נבנה יחד תכנית אישית מותאמת עבורכם. לאחר מכן נעמיד לרשותכם צוות מקצועי רחב ומקיף אשר ילווה את כל התהליך וכל פן הקשור בו. בין אנשי המקצוע שילוו אתכם: צוות רפואי בעל ניסיון עשיר בתחום הפונדקאות, אנשי לוגיסטיקה, משפטנים ועורכי דין, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ואחיות. כל אלו ועוד ילוו אתכם לאורך כל התהליך בהתאם לצורך ויעניקו ליווי צמוד ואיכותי לאם הפונדקאית לאורך כל תקופת ההריון והלידה.

בכל צעד אנו דואגים להעביר מידע מלא ומפורט להורים המיועדים וכן דיווחים שוטפים אודות מצבה הרפואי של הפונדקאית ושל התקדמות ההריון.

אנו דוגלים בתקשורת בהתאמה אישית עם האם הפונדקאית ולכן מאפשרים יצירת תקשורת אינדיבידואלית בין ההורים המיועדים לפונדקאית בהתאם לאופן שנוח לכם ולה. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...